خبرنگاران 120 تررویست در عملیات مشترک نیروهای نیجر و فرانسه کشته شدند

به گزارش سیلور 7، تهران- خبرنگاران- وزارت دفاع نیجر آدینه شب گفت که دستکم 120 تروریست در عملیات نظامی مشترک با نیروهای فرانسوی در جنوب غرب این کشور کشته شدند.

خبرنگاران 120 تررویست در عملیات مشترک نیروهای نیجر و فرانسه کشته شدند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در بیانیه وزارت دفاع نیجر آمده است: از روز پنجشنبه (20 فوریه) با شروع عملیات مشترک نظامی، دستکم 120 تروریست در منطقه تیلابری واقع در نزدیکی مرز این کشور با اقتصادی و بورکینا فاسو کشته شده اند.

بر اساس این گزارش به هیچ یک از نیروهای نیجر و فرانسه آسیبی نرسیده است.

منطقه تیلابری در طول ماه های گذشته شاهد درگیری های شدیدی بوده است. تنها در ماه دسامبر و ژانویه در این منطقه 174 سرباز نیجر کشته شدند.

فرانسه در زمان حاضر حدود چهار هزار و 500 نیرو در منطقه ساحل آفریقا دارد اما فلورانس پارلی وزیر دفاع این کشور، هفته گذشته بیان کرد که 600 نیروی بیشتر برای مقابله با شبه نظامیان به این منطقه اعزام خواهد شد.

کشورهای اقتصادی، بورکینافاسو و نیجر معمولاً هدف حملات ترویست ها قرار می گیرند و از سال 2015 میلادی تا به امروز این حملات 750 کشته و بیش از 560 هزار آواره برجای گذاشته است.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام نموده است که تروریست های مستقر در غرب آفریقا در سال 2019 میلادی چهار هزار غیر نظامی را کشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 847

به "خبرنگاران 120 تررویست در عملیات مشترک نیروهای نیجر و فرانسه کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 120 تررویست در عملیات مشترک نیروهای نیجر و فرانسه کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید