معرفی دروازه هند دهلی، مهم ترین بنای تاریخی ملی دوران جنگ اول

به گزارش سیلور 7، دهلی، پایتخت هندوستان، شهری مدرن و پویا با تاریخی غنی از حادثه ها و حماسه ها است. دهلی بناهای تاریخی ملی و مکان های مذهبی بسیاری دارد. دروازه هند دهلی از بناهای تاریخی ملی هند در سال 1934 توسط معمار انگلیسی طراحی شد. کشور هند تاریخی پر از فراز و نشیب های بسیار است. هند که در سال های جنگ جهانی اول تحت سلطه دولت بریتانیا بود، سربازان بسیاری را در جنگ از دست داد. این بنا به عنوان یاد بود برای سربازانی که در جنگ جهانی اول کشته شدند ساخته شد. همچنین نام تمام سربازانی که در این جنگ کشته شده اند بر روی دیوار آن حک شده است. در ادامه به توضیحی درباره تاریخچه دروازه هند دهلی و توصیف آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری می پردازیم. اگر هنوز تور دهلی خود را تهیه نکرده اید می توانید سفر خود را با خبرنگاران تجربه کنید.

معرفی دروازه هند دهلی، مهم ترین بنای تاریخی ملی دوران جنگ اول

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

تاریخچه مختصر دروازه هند دهلی

نیروی ارتش هند در جنگ جهانی اول علیه آلمان نازی جنگید. هند امیدوار بود به وسیله شرکت در جنگ بتواند جنبش استقلال طلبی خود را گسترش دهد. به همین دلیل وارد جنگ شد تا استقلال سیاسی خود را از حکومت وقت به دست آورد. در آن موقع هند تحت استثمار دولت برتانیا بود. حدود یک میلیون سرباز هندی به جنگ فرستاده شدند و بیشتر آن ها در شرق آفریقا و کشور هایی چون بلژیک، فرانسه و قاهره خدمت کردند. از بین سربازان هندی جنگ حدود هشتاد هزار سرباز کشته و حدود هفتاد هزار سرباز زخمی شدند. دروازه هند دهلی، بنای یادبودی است از تمام سربازان و کارگزاران حاضر در جنگ جهانی اول که برای خدمت به کشور جان خود را از دست دادند.

دروازه ها در گذشته به عنوان مرکز کنترل رفت و آمد به شهر عمل می کردند ولی بر خلاف نامی که دروازه هند دهلی دارد، یک بنای یادبود برای جان باختگان جنگ است که نام تمامی سربازان و خدمت گزاران جنگ بر روی آن حکاکی شده است. همتای این بنای یادبود در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز وجود دارد. طراحی این بناهای تاریخی و ملی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

فرانسه جنگ های بسیار زیادی را در طول حیات خود داشته است. سربازان بسیاری را به خصوص در حکومت ناپلئون و جنگ های مختلف از دست داد. بنای یادبود طاق پیروزی (Arc de Triomphe) در پاریس به افتخار تمام سربازان دوران تاریخ جنگ فرانسه ساخته شده است.

اروپا دوره های سخت جنگ بسیاری را پشت سر گذاشته است. طاق کنستانتین (Arco di Costantino) که در رم واقع است یکی دیگر از بنا های یادبود سربازان جنگی است. قدمت این بنا به 1700 سال می رسد. به عنوان یکی از نماد های شهر رم و مقاصد گردشگری ایتالیا، طاق کنستانتین توسط مجلس سنا ساخته شد. پس از اینکه شاه کنستانتین یکم در جنگ میلویان ماکسنتیوس را شکست داد، مجلس سنا این بنا را به کنستانتین یکم تقدیم می نماید.

اسپانیا نیز بنایی مشابه با سازه های آجری رنگ نیز دارد. ساخت طاق پیروزی بارسلون سال 1888 به سرانجام رسید. این بنا توسط معمار مشهور جوزپ ویلاسکا طراحی و به عنوان محل دسترسی اصلی نمایشگاه بین المللی بارسلونا ساخته شد.

جهت اطلاعات بیشتر با دروازه هند دهلی می توانید به وب سایت رسمی آن مراجعه بفرمایید.

جشن روز جمهوری هند در دروازه هند دهلی

دهلی از جمله مقاصد گردشگری مهم هند است. سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از بناهای تاریخی و شرکت در مراسم و جشن های مذهبی و رنگارنگ به مقاصد مختلف هند از جمله دهلی سفر می نمایند. هر سال در 26 ژانویه مردم هند در بلوار اصلی دهلی، راجپا، گرد هم می آیند تا روز استقلال و جمهوری هند را جشن بگیرند. در این روز آخرین تکنولوژی دفاعی کشور به نمایش عموم در می آید. راستا بلوار اصلی دهلی به دروازه هند ختم می گردد و مردم در مقابل آن جمع می شوند. رژه روز جمهوری هند هنرمندان بسیاری را نیز به گرد خود در می آورد تا فرهنگ غنی و هنر و میراث هند از گذشته تا کنون را به نمایش بگذارند.

بهترین زمان بازدید و راه دسترسی به دروازه

دروازه هند دهلی تمام ساعات روز باز است و گردشگران می توانند هر ساعتی که مایل هستند از این بنای تاریخی دیدن نمایند. اما بهترین زمان بازدید زمان غروب آفتاب است که در رنگ های مختلف چراغونی می گردد.

دروازه هند دهلی کنار رودخانه یامونا (Yamuna River) واقع شده است و آن را به یکی از بهترین مکان های تفریحی برای سپری کردن اوقات فراغت اهالی شهر دهلی و همین طور گردشگران خارجی نموده است. چمن زارهای سبز اطراف دروازه، پارک بچه ها و کلوب قایق رانی گردشگران بسیاری را جذب خود نموده است.

اما اگر می خواهید بدانید که چطور می توانید به این بنا دسترسی پیدا کنید یکی از راحت ترین راه رسیدن به آن استفاده از مترو است. بهترین ایستگاه باراخامبا (Barakhamba Metro Station) است. این بنا در 3 کیلومتری و در خط آبی ایستگاه مترو واقع شده است.

شما را با یکی از بهترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری دهلی آشنا کردیم. نکاتی که در سفر احتیاج دارید را می توانید در مطلب مربوط به راهنمای سفر به دهلی در مجله خبرنگاران مطالعه بفرمایید. همچنین ما را در اشتراک گذاری تجربه سفر به دهلی و بازدید از دروازه هند همراهی کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 453

به "معرفی دروازه هند دهلی، مهم ترین بنای تاریخی ملی دوران جنگ اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دروازه هند دهلی، مهم ترین بنای تاریخی ملی دوران جنگ اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید