خروج انگلیس به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا روز چهارشنبه تاکید نمود: اگر همه پرسی سراسری در انگلیس منجر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا گردد این مساله به ضرر این اتحادیه خواهد بود.

خروج انگلیس به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا پس از دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تاکید نمود: گرچه بر این باورم که رای دهندگان انگلیسی نظر مثبتی نسبت به ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا دارم ولی خروج انگلیس به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود.

وی اضافه کرد: من اینجا هستم تا بگویم این به نفع ایتالیا و اروپا خواهد بود که انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند. این مساله مهم است چراکه بدون انگلیس اتحادیه اروپا وضعیت بدتری خواهد داشت. بدون انگلیس اتحادیه اروپا آزادی کمتر، نوآوری کمتر و بازار آزاد ضعیف تری خواهد داشت و صندلی آن در بازار جهانی تضعیف می گردد.

نخست وزیر ایتالیا توضیح داد: وی بر این باور است که کوشش نخست وزیر انگلیس برای اجرای اصلاحات در اتحادیه اروپا امکان پذیر و شدنی است. بی شک ما به اصلاحات احتیاج داریم و ما به اصلاحات برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا احتیاج خواهیم داشت.

وی گفت: ما به عنوان کشورهایی که در واحد پول مشترک هستیم باید همگرایی بیشتری داشته باشیم. من هیچ ترس و نگرانی نسبت به برگزاری همه پرسی سراسری در مورد عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا ندارم.

نخست وزیر انگلیس میخواهد در صورت پیروزی در انتخابات 2015 میلادی همه پرسی سراسری را در مورد عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در سال 2017 برگزار کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 314

به "خروج انگلیس به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج انگلیس به ضرر اتحادیه اروپا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید