خطری عظیم در انتظار خریداران ارزهای دیجیتال

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران - عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران هشدار داد که اگر قواعد و زیرساخت های لازم فراهم نشود، خطری عظیم در انتظار خریداران ارزهای دیجیتال خواهد بود.

خطری عظیم در انتظار خریداران ارزهای دیجیتال

عباس آرگون اظهار کرد: هرچند صحبت از ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته مطرح شده و در بسیاری از کشورهای دنیا، مردم نسبت به خرید و فروش آنها اقدام می نمایند اما به طور خاص در دوره کرونا و با توجه به محدودیت هایی که در حوزه های مختلف اقتصادی به وجود آمد، توجه به این ارزها افزایش یافت.

به گفته وی، تحت تاثیر همین افزایش تقاضا بوده که بیت کوین به عنوان اصلی ترین رمزارز از قیمت چند هزار دلار در مدتی کوتاه به بیش از 60 هزار دلار نیز رسید و این فرایند در رابطه با بعضی دیگر از رمزارزها نیز دیده می گردد که خود به جذابیت این بخش برای سرمایه گذاران جدید یاری نموده است.

وی با اشاره به عدم تایید دولتی رمزارزها در بسیاری از کشورهای دنیا، بیان نمود: با توجه به ذات این ارزها به نظر می رسد دولت ها و بانک های مرکزی نسبت به تایید آنها مقاومت های زیادی دارند و در حوزه تدوین قوانین خلاهای فراوانی وجود دارد.

ایسنا نوشت: عضو اتاق تهران با اشاره به شرایط ایران در قبال ارزهای دیجیتال، گفت: ما در این ایران برای استخراج رمزارز قوانینی را نهایی کردیم اما در حوزه معاملات قانونی وجود ندارد و همین امر می تواند برای مردم ریسکی عظیم ایجاد کندد.

آرگون توضیح داد: در حال حاضر بخشی از معاملات از سوی سایت هایی انجام می گردد که نه رسمیت دارند و نه مجوز خاصی دریافت نموده اند. مردم از سویی سرمایه خود را در اختیار این سایت ها قرار می دهند و از سوی دیگر رمزارز خود را نیز به آنها می دهند تا بفروشند. اگر در این جهت سایت از دسترس خارج شد یا امکان تماس با آن وجود نداشت تکلیف چیست؟ عملا سرمایه مهمی از مردم از دست می رود.

وی اعلام کرد: در چنین شرایطی به نظر می رسد بانک مرکزی باید صرافی های مجازی را در این حوزه معرفی و به مردم آموزش های لازم را ارائه کند. اگر چنین کاری نکنیم خطر تکرار تجربه موسسات غیر مجاز اقتصادی وجود دارد و این موضوع فشار جدیدی بر اقشار مختلف جامعه وارد می نماید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1689

به "خطری عظیم در انتظار خریداران ارزهای دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطری عظیم در انتظار خریداران ارزهای دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید