دلایل تشدید تنش ها در قره باغ به روایت رئیس جمهور آذربایجان

به گزارش سیلور 7، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مسوول تشدید تنش ها در منطقه قره باغ و تدوام درگیری ها در این منطقه دانست.

دلایل تشدید تنش ها در قره باغ به روایت رئیس جمهور آذربایجان

جهت دریافت خدمات طراح نمای ویلای دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، ارمنستان را مسوول تشدید تنش در منطقه قره باغ و تدوام درگیری ها در این منطقه دانست و این کشور را به کوشش برای حفظ مناطقی متهم کرد که قبلا اشغال نموده است.

وی گفت، دلیل اصلی وقوع درگیری این است که ارمنستان خواهان صلح نیست؛ چراکه می خواهد مناطقی را که به اشغال خود درآورده تا همواره تحت کنترل خود نگه دارد و نمی خواهد اوضاع تغییر پیدا کند. ارمنستان باید حسن نیت خود را با احترام گذاشتن به قطعنامه های بین المللی نشان دهد.

علی اف اضافه کرد، در سال 1993 ارمنستان قره باغ را اشغال کرد و شورای امنیت با صدور چهار بیانیه خواهان عقب نشینی سریع و بی قید و شرط نیروهای ارمنستان از این منطقه شد. گروه مینسک نیز برای تسهیل در اجرای این قطعنامه ها تاسیس شد.

وی ادامه داد، دلیل دیگر وقوع این درگیری عدم پافشاری طرف های میانجی گر و عدم اعمال فشار بر ارمنستان برای شروع اجرای قطعنامه های شورای امنیت است.

رئیس جمهوری آذربایجان به شدت اتهام زنی ارمنستان به ترکیه مبنی بر اینکه آنکارا نیروهای سوری را به آذربایجان فرستاده، تکذیب نموده و گفت، این اتهامات دروغ است.

وزارت خارجه ارمنستان هم آمادگی خود را برای شروع مذاکرات آتش بس در قره باغ با نظارت گروه مینسک وابسته به سازمان امنیت و همکاری در اروپا اعلام و از درخواست روسای جمهوری روسیه، آمریکا و فرانسه برای برقراری آتش بس در این منطقه استقبال کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1222

به "دلایل تشدید تنش ها در قره باغ به روایت رئیس جمهور آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تشدید تنش ها در قره باغ به روایت رئیس جمهور آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید