دولت در کنار احیای دریاچه ارومیه به معیشت مردم نیز توجه ویژه ای دارد

به گزارش سیلور 7، استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت در کنار اجرای طرح های مختلف برای احیای دریاچه ارومیه، توجه ویژه ای نیز به عایدی و معیشت کشاورزان و روستاییان حاشیه این دریاچه دارد.

دولت در کنار احیای دریاچه ارومیه به معیشت مردم نیز توجه ویژه ای دارد

محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در جمع مردم روستای زنجیرآباد از توابع بخش مرکزی میاندوآب با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه از دغدغه های مهم مردم منطقه و حتی کشور است، گفت: این امر از اولویت های مهم دولت سیزدهم نیز به عنوان یک موضوع ملی به شمار می رود.

معتمدیان می گوید: به علت خشکسالی و سیاست های انقباضی سال های گذشته در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه محدودیت هایی در مصرف آب کشاورزی و کشت محصولات ایجاد شده بود که برنامه ریزی شده است تا این محدودیت ها مدیریت و به حداقل برسد.

استاندار آذربایجان غربی تامین آب شرب منطقه ها روستایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اختصاص هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی به استان، طی 36 ماه آینده مسائل آبرسانی به منطقه ها روستایی استان برطرف و همه روستاییان از آب شرب بهداشتی و پایدار برخوردار می شوند.

معتمدیان با اشاره به احتیاج اساسی بخش کشاورزی استان به احداث گلخانه گفت: یکی از اولویت های اصلی در این حوزه در آذربایجان غربی جلوگیری از خام فروشی محصولات زراعی و باغی است که ضمن توسعه گلخانه ها می توان با احداث صنایع تولیدی فرآوری، علاوه بر اینکه نقش مهمی در افزایش عایدی کشاورزان داشت بلکه موجب افزایش اشتغال جوانان نیز شد.

او گفت: باید با اقداماتی از این دست مانع از سودجویی دلالانی شد که سود ناشی از دسترنج کشاورزان را به جیب خود سرازیر می نمایند.

به گفته معتمدیان: به همین دلیل پیش بینی شده است با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت از سرمایه گذاران در این حوزه از پتانسیل های بخش کشاورزی بخوبی استفاده گردد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2133

به "دولت در کنار احیای دریاچه ارومیه به معیشت مردم نیز توجه ویژه ای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت در کنار احیای دریاچه ارومیه به معیشت مردم نیز توجه ویژه ای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید