دکوراسیون سنتی خانه با یاری المان های سنتی

به گزارش سیلور 7، دکوراسیون سنتی خانه، برای خیلی از ما که با خاطراتمان زندگی می کنیم جذاب است. مزیت ایجاد فضای سنتی ایرانی در خانه این است که کار راحتی است، هرکسی می تواند آنرا طراحی کند و احتمالا تعداد زیادی از المان های آن در دسترس هستند.

دکوراسیون سنتی خانه با یاری المان های سنتی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - در میان سبک های دکوراسیون داخلی منزل، دکوراسیون سنتی خانه ایرانی این روز ها دوباره به میدان آمده و هواداران خاص خودش را پیدا نموده است. خیلی از ما در خانه حیاط دار مادر عظیم با همسالانمان بازی و روز ها را سپری نموده ایم. حال که دیگر خانه حیاط دار وشاید مادرعظیمی نباشد، دلمان همان حال و هوا را می خواهد و در حد توان برای داشتنش کوشش می کنیم. اگر شما هم جزء این دسته هستید این مطلب را دنبال و برای ایده پردازی از آن بهره ببرید.

چطور خانه ای ایرانی داشته باشیم؟

داشتن دکوراسیون سنتی در خانه، آنقدر ها هم سخت نیست. لازم نیست سبک زندگیتان را به شیوه سنتی تغییر دهید، هر روز برای خود در تنور خانه نان بپزید، یا حتما در خانه روی زمین بنشینید و دور تا دور خانه تان پشتی بچینید. برای ایجاد دکوراسیون سنتی خانه، فقط کافیست المان های سنتی، صنایع دستی و وسائل و رنگ هایی که در گذشته کاربرد بیشتری داشته اند را به طراحی خانه تان اضافه کنید.

برای مثال اگر اهل موسیقی هستید یا حداقل به آن علاقه دارید، می توانید از آلات موسیقی سنتی ایرانی در گوشه و کنار خانه تان بهره ببرید. شما می توانید به جای خریداری تابلو های نقاشی، یک دف کوچک و ارزان قیمت خریداری کنید، و آنرا روی دیوار نصب نموده یا روی طاقچه قرار دهید. یا می توانید یک ساز زهی مثل تار یا سه تار را قاب بگیرید و اگر شومینه دارید، در بالای آن یا هرکجای دیگر خانه قرار دهید. اصلا شاید با حضور یک ساز در خانه، به سمت موسیقی جذب شدید!

همچنین می توانید دکوراسیون قاجاری درخانه ایجاد کنید. در این سبک چیدمان، رنگ قرمز و سبز بسیار به چشم می خورد. می توانید کوسن و رویه مبل خود را از این طرح های قجری انتخاب کنید و به همین سادگی دکوراسیون سنتی در خانه ایجاد کنید. باید دقت کنید که هر گوشه از خانه شما نباید یک ساز بزند. د. رانتخاب اجزا دقت کنید. مثلا رومیزی، فرش، رویه مبل و پرده باید هماهنگ باشند تا احساس اغتشاش و شلوغی در خانه ایجاد ننمایند. ذهن و بینایی شما احتیاج به استراحت دارند. اگر در استفاده از جزئیات و صنایع دستی زیاده روی کنید، به زودی از خانه خود خسته می شوید.

فرش ایرانی و دکوراسیون سنتی خانه

فرش ایرانی مهم ترین المان یک دکوراسیون سنتی است. شما می توانید در یک حرکت مبتکرانه، فرش هایتان را به فرش بافی ببرید، و از آن ها بخواهید برایتان فرش چهل تکه درست نمایند. فرش چهل تکه به این صورت است که فرش ها را به چندین تکه کوچک و عظیم تقسیم می نمایند و همه را با هم به چند فرش با ابعاد مختلف تبدیل می نمایند. مزیت این کار این است که همه فرش های شما یک سبک و رنگ خواهند داشت و هماهنگی خوبی در خانه سنتی شما ایجاد می گردد.

صندوق چوبی در دکوراسیون سنتی خانه

صندوق های چوبی امروزه به راحتی در بازار پیدا می شوند. البته اگر یک صندوق واقعا قدیمی داشته باشید که کهنگی آن تعیین است که چه بهتر. اما اگر نه حتی می توانید یک صندوق با شکل و شمایل چوب کهنه سفارش دهید. اگر صندوقچه ای عظیم داشته باشید، از آن می توانید به عنوان میز، یا جایگاه هم بهره ببرید. پس با یک تیر دونشان زده اید.

کمد چوبی در طراحی سنتی خانه

کمد چوبی خانه مادر بزگتان را به خاطر دارید؟ حال این کمد چوبی با تزئینات آینه کاری و کمی تغییرات می تواند ویترین خاطرات شما در پذیرایی خانه تان باشد. یا می توانید چند قطعه از صنایع دستی ایرانی را در این کمد به نمایش بگذارید.

کوزه سفالی یک المان سنتی در طراحی داخلی

کوزه های سنتی در همه خانه های ایرانی و قدیمی پیدا می گردد. قبلا کاربرد های متفاوتی داشته اند، اما امروزه می توانند با تغییر کاربری، حس و حال سنتی را به خانه بیاورند. با استفاده از چند کوزه سفالی کوچک و عظیم در یک گوشه از خانه می توانید یک گلخانه زیبا داشته باشید. یا می توانید آبنما های سنتی که با این کوزه ها درست شده اند را خریداری کنید و از صدای آب در کنار گلخانه تان لذت ببرید.

ظروف مسی در خانه ای سنتی

از آنجا که در گذشته از ظروف مسی استفاده می شده است، این ظروف حال و هوای سنتی دارند و در ایجاد دکوراسیون سنتی خانه به شما یاری می نمایند. این ظرف مسی می تواند گلدان یا ظرف میوه و آجیل شما باشد، یا حتی یک قاب زیبا. یک ایده خلاقانه این است که گلدان مسی را در ترکیب با گلدان های سفالی تان در گلخانه قرار دهید.

انتخاب مبلمان سنتی

مبلمان کلاسیک یکی از مهم ترین المان ها برای کسانی است که به دکوراسیون سنتی خانه علاقه مند هستند. یکی از محبوب ترین مبلمان نزد ایرانیان هوادار سبک سنتی مبلمان استیل است که امروزه به همین دلیل حساسیت زیادی در ساخت آن ها به کار می رود. ساخت مبل های استیل امروزه به روش صنعتی انجام می گردد و دیگر به سختی گذشته و در کارگاه های سنتی نیست؛ بنابراین می توانید این مبلمان را با قیمتی کمتر و کیفیتی بهتر خریداری نمایید.

در نهایت ...

دکوراسیون سنتی در خانه های ایرانی، جدای از زیبایی معنای هویتی برای شما و فرزندانتان دارد. در واقع شما در این سبک از تمام امکانات موجود که ممکن بود بی فایده و ناکارآمد به نظر برسد استفاده می کنید. صندوق های قدیمی، قالیچه ها، پارچه های قدیم و هزاران چیز دیگر .... گفتنی است که حتما قرار نیست چیدمان خانه تان مطلقا سنتی باشد. گاهی با ترکیب سبک مدرن و سنتی می توانید خانه ای زیبا و راحت ایجاد کنید. حتی می توانید از المان های سنتی کشور ها و فرهنگ های دیگر هم بهره ببرید. پس هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط خلاقیتتان را به کار بگیرید و دست به کار شوید. در خاتمه مطالعه مطلب نکات مهم در طراحی منزل به سبک مینیمالیستی را به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1515

به "دکوراسیون سنتی خانه با یاری المان های سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون سنتی خانه با یاری المان های سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید