رشد فزاینده تورم دردسر جدید حکمرانان نظامی تایلند

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: نرخ تورم تایلند طی ماه می به بالاترین حد خود در 14 ماه اخیر رسیده تا دردسر سیاستگذاران تایلند پس از کودتای نظامی اخیر بیش از پیش افزایش یابد.

رشد فزاینده تورم دردسر جدید حکمرانان نظامی تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای رسمی دولت تایلند نشان می دهد نرخ تورم این کشور طی ماه می تحت تاثیر رشد فزاینده قیمت انرژی و مواد غذایی با افزایش روبرو شده و به بالاترین رقم در 14 ماه گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش کودتای نظامی تایلند و سرکوب مخالفان و معترضان تاثیر منفی زیادی بر وضعیت اقتصادی و اعتماد سرمایه گذاران داشته و تشدید مسائل اقتصادی نیز نگرانی های حکمرانان نظامی نسبت به تشدید اعتراضات مردمی را بیشتر نموده است.

بانک مرکزی تایلند اکنون با دو چالش عمده و بزرگ یعنی کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم روبرو شده است. دولت نظامی تایلند برای احیای رشد و رونق اقتصادی با چالش های زیادی روبرو است. قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها در تایلند طی ماه می نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 4، 39 درصد رشد داشته است.

وزارت تجارت و بازرگانی تایلند قول داده است تا با اتخاذ سیاست های جدید قیمت سوخت را کاهش داده تا هزینه زندگی مردم کاهش یابد.حاکمان نظامی تایلند قصد دارند به منظور سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی این کشور پس از ماه ها تنش و کشمکش سیاسی تدابیر فوری و اضطراری اقتصادی اتخاذ نمایند.

کنترل قیمت سوخت و اعطای ضمانت های وام و یاری اقتصادی به شرکت های کوچک بخشی از اقدامات و تدابیر حاکمان نظامی تایلند برای جلوگیری از تشدید مسائل اقتصادی به شمار می رود.

ارتش تایلند قانون اساسی را لغو نموده، مانع از برگزاری تجمعات شده و سیاستمداران را بازداشت نموده است. کودتای نظامی تایلند دو روز پس از برقراری حکومت نظامی توسط ارتش اعلام شده است.فرمانده ارتش تایلند قول داده است که ارتش و نیروهای نظامی نظم و امنیت را پس از 6 ماه تنش و کشمکش های سیاسی برقرار خواهد نمود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 530

به "رشد فزاینده تورم دردسر جدید حکمرانان نظامی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فزاینده تورم دردسر جدید حکمرانان نظامی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید