روایت الفرات از نزدیک شدن رونالدو به رکورد دایی، شهریار آماده پایین آمدن از کرسی آقای گلی

به گزارش سیلور 7، پایگاه خبری الفرات عراق نزدیک شدن ستاره تیم ملی پرتغال به رکورد علی دایی در جدول گلزنان فوتبال ملی را مورد بررسی قرار داده است.

روایت الفرات از نزدیک شدن رونالدو به رکورد دایی، شهریار آماده پایین آمدن از کرسی آقای گلی

به گزارش خبرنگاران، در این گزارش با تیتر شهریار، آماده پایین آمدن از کرسی آقای گلی آمده است: ستاره پرتغالی کریستیانو رونالدو به ثبت یک رکورد تازه در تاریخ فوتبال ملی جهان بسیار نزدیک شده و کرسی شهریار، علی دایی که سال ها در صدر گلزنان تاریخ فوتبال جهان قرار گرفته بود را به لرزه در آورده است.

علی دایی با 109 گل از 149 بازی در تیم ملی ایران صدرنشین جدول گلزنان فوتبال ملی جهان است و رونالدو با گلزنی مقابل آلمان در مسابقات یورو به رکورد 107 گل در 177 بازی رسید تا با شهریار (پادشاه در زبان فارسی) تنها دو گل دیگر فاصله داشته باشد.

دایی پیش از این بارها پاسخ داده که از شکست این رکورد توسط رونالدو خوشحال می شود، رکوردی که در بین سال های 1993 تا 2006 از خودش به جای گذاشته است. دایی، مهاجم فعلی یوونتوس و بازیکن سابق رئال مادرید و منچستریونایتد را یکی از سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال در کنار مسی و مارادونا می داند.

تعقیب رکورد دایی از جانب رونالدو در رسانه های ایرانی همواره مورد توجه است و آنها در حال پیگیری رکورد مهاجم 36 ساله هستند که به دستاورد دایی نزدیک می شود. دایی شاید در برخی بازی ها مقابل تیم های آسیایی گل های زیادی زده مثلا در پیروزی 7 گله مقابله سریلانکا پنج بار پیروز به گلزنی شد یا در برد برابر گوام چهار گل به ثمر رساند. با این وجود گلزنی تنها تخصص ستاره ایرانی نبود و او سازنده گل تاریخی ایران مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 بود که با ضربه مهدوی کیا به ثمر رسید.

دایی در جام جهانی 2006 کاپیتان تیم ملی ایران بود. او اولین ایرانی است که در یکی از لیگ های بزرگ اروپا به میدان رفت و در آرمینیابیلفد، بایرن مونیخ و هرتابرلین حضور داشت. این اسطوره همچنین به صراحت لهجه در زمان مربیگری شهرت دارد اما فرزند 52 ساله ایران همچنان در وطن یک اسطوره است به شکلی که دنبال کنندگانش در اینستاگرام به بیش از 6.7 میلیون نفر می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1742

به "روایت الفرات از نزدیک شدن رونالدو به رکورد دایی، شهریار آماده پایین آمدن از کرسی آقای گلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت الفرات از نزدیک شدن رونالدو به رکورد دایی، شهریار آماده پایین آمدن از کرسی آقای گلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید