رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه: شاسی بلندی تمام برقی و مجهز به جدیدترین فناوری های روز جهان

به گزارش سیلور 7، مدتی بود خبرهایی درباره ساخت خودروی ملی توسط کشور ترکیه به گوش می رسید تا اینکه دیروز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی مراسمی در مرکز تحقیقاتی مرمره واقع در استان صنعتی کوجااِلی (Kocaeli) از این خودرو رونمایی کرد.گ

رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه: شاسی بلندی تمام برقی و مجهز به جدیدترین فناوری های روز جهان

از سفر با تور استانبول مهر لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

سال ها است شرکت های خودروسازی ترکیه مشغول مونتاژ خودروهایی مدرن و پیشرفته جهان مانند رنو، پژو، فیات، فولکس واگن و تویوتا هستند تا اینکه پروژه خودروی ملی از چند سال پیش کلید خورده و عملا 5 خودروساز برای آن آغاز به همکاری می نمایند.

پروژه ای که هزینه زیادی هم برای دولت دارد؛ چون ترکیه می خواهد اولین خودروی ملی آن ها یک خودروی کاملا به روز و مجهز به فناوری های پیشرفته صنعت خودروسازی جهان باشد.

نخستین خودروی ملی ترکیه با برند TOGG معرفی شده که یک شاسی بلند تمام الکتریکی است. به طور دقیق تر، یک کراس اوور کلاس C بسیار شیک و زیبا است که با همکاری استودیوی طراحی پینین فارینا خلق شده و قرار است با دو پیشرانه 200 و 400 اسب بخار وارد بازار گردد.

طبق اطلاعاتی که مدیرعامل برند TOGG در اختیار خبرنگاران قرار داده است؛ مدل 400 اسب بخاری از دو موتور سود برده و در 4.8 ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودروی تمام برقی با یک بار شارژ باتری می تواند حدودا 500 کیلومتر مسافت را طی کند.

مدل پایین تر یا پایه خودروی TOGG هم دارای شتابی 7.6 ثانیه ای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است و با یک بار شارژ باتری می تواند مسافتی 300 کیلومتری را پیمایش کند.

تحقق رویایی 60 ساله

باتری های لیتیوم-یونی این خودروها در داخل خود خاک ترکیه فراوری شده و از فناوری شارژ سریع بهره می گیرند که در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شوند.

براساس عکس هایی که از این خودرو منتشر شده است؛ باتری در کف خودرو نصب شده و در داخل کابین هم فناوری های به روزی استفاده می گردد. مثلا، چندین نمایشگر دیجیتالی در داشبورد می بینیم و جایگاه ها کاملا با کلاس و ظریف طراحی شدند.

گفته می گردد این خودروی کراس اوور ساخت ترکیه تا حدودی خودران هم هست. بنا بر گفته های سایت های ترکیه ای، از استاندارد سطح دوم خودران ها سود برده و در یک محیط و شرایط معین می تواند به راننده یاری کند. همین طور، به فناوری های ارتباطی 4G و 5G مجهز است و خودرویی کاملا سبز و سازگار با محیط زیست است.

قرار است طبق برنامه ریزی ها، خودروی TOGG ترکیه در سال های 2021 یا 2022 وارد بازار این کشور گردد. به جز خودروی کراس اوور، از برند TOGG یک خودروی سدان هم روانمایی شده که به نظر می رسد دومین خودروی ملی ترکیه است ولی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده است.

برند TOGG ترکیه می خواهد با حمایت وزارت صنعت و فناوری این کشور تا سال 2030 بیش از 5 مدل خودروی ملی فراوری کند. رئیس جمهور ترکیه در مراسم رونمایی از خودروهای ملی این کشور، به رویای 60 ساله این کشور برای فراوری خودروی ملی اشاره می نماید و از 100 مهندس داخلی فعال در این پروژه تمجید نموده است.

دقت کنید تمام معینات این خودروها با مدرن ترین محصولات جهان برابری نموده و ترک ها مدعی هستند تمام قوای محرکه را خودشان و توسط مهندسین داخلی توسعه داده اند. قرار است این خودرو با قیمتی ارزان تر از خودروهای گران مونتاژ داخلی به همراه معافیت های مالیاتی برای خریداران وارد بازار گردد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 731

به "رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه: شاسی بلندی تمام برقی و مجهز به جدیدترین فناوری های روز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه: شاسی بلندی تمام برقی و مجهز به جدیدترین فناوری های روز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید