رویترز: اسپانیا هم بعد از ایتالیا قرنطینه سراسری اعلام می نماید

به گزارش سیلور 7، خبرگزاری رویترز با استناد به پیش نویس یک حکم رسمی دولت اسپانیا گزارش داد، این دولت میخواهد از روز دوشنبه یک سری تدابیر ویژه شرایط اضطراری در این کشور به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید به اجرا در آورد و مردم را مجبور به ماندن در خانه هایشان کند.

رویترز: اسپانیا هم بعد از ایتالیا قرنطینه سراسری اعلام می نماید

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس این سند، دولت اسپانیا قرار است مردم را ملزم به ماندن در خانه هایشان به جز موارد استثنایی نظیر خرید مواد غذایی، رفتن به داروخانه، رفتن به بیمارستان و همچنین رفتن به محل کار یا دیگر موارد اضطراری کند.

همچنین در راستای تدابیر شرایط اضطراری برای مقابله با کروناویروس جدید در اسپانیا، قرار است حمل ونقل عمومی در این کشور با محدودیتهایی روبرو شده و ظرفیت آن کاهش یابد اما به کلی معلق نمی گردد.

طبق این پیش نویس، در راستای این شرایط اضطراری که در مدت 15 روز در اسپانیا به اجرا در می آید، وزارت کشور تمامی قوای پلیس شامل نیروهای محلی و منطقه ای را کنترل خواهد نمود.

وزارتخانه های بهداشت و حمل ونقل نیز یک سری اختیارات جدید حتی در سطح محلی یا منطقه ای به دست خواهند آورد.

طبق این سند، قرنطینه کامل در اسپانیا از ساعت هشت صبح دوشنبه به وقت محلی در این کشور به اجرا در می آید و تدابیر ویژه شرایط اضطراری نیز به مجرد انتشار علنی حکم در مطبوعات اجرایی خواهند شد.

نشست کابینه دولت اسپانیا به منظور اعلام قرنطینه کامل کشور همچنان در دست برگزاری بوده و ممکن است بعضی تدابیر تا سرانجام این جلسه دستخوش تغییر شوند و انتظار می رود بعد از آن یک کنفرانس خبری برگزار گردد.

بر اساس اعلامیه جدید وزارت بهداشت اسپانیا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید طی 24 ساعت گذشته در این کشور به میزان هزار و 500 تن افزایش یافته و به بیش از 5 هزار و 700 نفر رسید و به این ترتیب این کشور بعد از ایتالیا بدترین شرایط را از بابت میزان ابتلا به این ویروس در قاره اروپا پیدا نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 896

به "رویترز: اسپانیا هم بعد از ایتالیا قرنطینه سراسری اعلام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: اسپانیا هم بعد از ایتالیا قرنطینه سراسری اعلام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید