زاهدان، دریای عمان تا انتها هفته مواج و متلاطم است

به گزارش سیلور 7، رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از امروز تا اواخر هفته ارتفاع موج دریای عمان 1.5 تا 2.5 متر و در سواحل گواتر و پسابندر بیش از 2.5 متر برآورد می گردد و دریای عمان مواج و متلاطم است.

زاهدان، دریای عمان تا انتها هفته مواج و متلاطم است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

علی ملاشاهی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زاهدان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از امروز تا اواخر هفته ارتفاع موج دریای عمان 1.5 تا 2.5 متر و در سواحل گواتر و پسابندر بیش از 2.5 متر برآورد می گردد و دریای عمان مواج و متلاطم است، همچنین پدید مه در بعضی نقاط سبب کاهش دید می گردد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این شرایط جوی نامساعد ضرورت دارد قایق های سبک و تفریحی هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت و پیش از ورود به دریا شرایط را به وسیله اداره کل بنادر و دریانوردی استان آنالیز نمایند.

وی اعلام نمود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی جنوب استان در حال حاضر دریای عمان مواج و متلاطم است به نحوی که موج لحظه ای 249 سانتیمتر و موج ماکزیمم 373 سانتیمتر گزارش شده است.

ملاشاهی گفت: همچنین پیش بینی کلی وضع جوی استان بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری ئنشان می دهد همچنان تا اواسط وقت امروز در شهرهای شمالی استان وزش باد و گرد و خاک ادامه دارد و در زاهدان نواحی مرکزی، مرز غربی و جنوب شرق استان وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می رود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از نظر دمایی از دوشنبه در نیمه شمالی استان مجدداً شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود اما در نیمه جنوبی از دوشنبه قدری هوا خنکتر خواهد شد.

وی بیان نمود: در 24 ساعت گذشته راسک با بیشینه دمای 49 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و زاهدان با کمینه دمای 23 درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهرهای استان بوده اند.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 561

به "زاهدان، دریای عمان تا انتها هفته مواج و متلاطم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاهدان، دریای عمان تا انتها هفته مواج و متلاطم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید