سامان دهی و مرمت 40 اثر تاریخی در بوشهر

به گزارش سیلور 7، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از رشد عملکردی معاونت میراث فرهنگی این استان در سال 98 اطلاع داد.

سامان دهی و مرمت 40 اثر تاریخی در بوشهر

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده امروز شنبه 6 اردیبهشت 1399با اعلام این خبر اضافه نمود: در ابتدای سال 98 هدف گذاری ما برای مرمت آثار 39 اثر بود که در انتها سال نتیجه حاصل شده در بحث نجات و استحکام بخشی آثار40 اثر سامان دهی و مرمت شد.

او اضافه نمود: در این بین بناهای شاخص قلعه ملک منصور خان شبانکاره، قلعه زائرخضرخان اهرمی، عمارت مبارکی، عمارت علوی و مدرسه تاریخی گلستان از مهم ترین آثاری بودند که در سال گذشته مرمت و احیا شدند.

ارسطوزاده اضافه نمود: به حفظ و مرمت 167 شیء تاریخی و فرهنگی در طول سال 98 اشاره نمود و ادامه داد: با کوشش کارکنان حوزه ثبت آثار در معاونت میراث فرهنگی اداره کل سال گذشته پیروز به ثبت 5 اثر تاریخی منقول، 15 اثر تاریخی غیر منقول، 5 اثر تاریخی طبیعی ، 7 اثر تاریخی فرهنگی ناملموس و 3 اثر ثبتی در زمینه مشخص حرایم شدیم.

او در انتها به هدف گذاری و برنامه ریزی در راستای احداث، احیا و بهسازی موزه ها در سال 98 اشاره نمود و خاطر نشان کرد: ما در ابتدای سال گذشته رشد 10 درصدی را برای این موضوع در نظر گرفتیم که در انتها به رشد 100 درصدی این حوزه رسیدیم و با توجه به غنای موسیقیایی استان بوشهر راه اندازی یک موزه اختصاصی با این موضوع احساس می شد که با همکاری بخش خصوصی این مهم تحقق پیدا کرد و همچنین موزه های تاریخ پزشکی خلیج فارس، مردم شناسی و شهید رئیس علی دلواری مورد بهسازی قرار گرفتند و تا انتها سال آمار 196857بازدیدکننده از موزه های سراسر استان به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 947

به "سامان دهی و مرمت 40 اثر تاریخی در بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی و مرمت 40 اثر تاریخی در بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید