پایان اپل تسلیم شد و قبول کرد که اطلاعات کاربران چینی خود را در سرورهای داخل چین ذخیره کند

به گزارش سیلور 7، بر اساس اخبار تازه، شرکت اپل تسلیم درخواست های مقامات دولتی چین شده و قبول نموده که اطلاعات شخصی کاربران چینی را در سرورهای داخل مرزهای چین ذخیره کند.

پایان اپل تسلیم شد و قبول کرد که اطلاعات کاربران چینی خود را در سرورهای داخل چین ذخیره کند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اپل در این راستا 2 دیتاسنتر در چین ساخته تا میزبان اطلاعات چینی ها باشند. پس اپل عملا به قانونی داخلی چین که می گوید که همه اطلاعات شخصی گردآوری شده از چین، باید در داخل خود چین بمانند، عمل نموده است.

نیویورک تایمز مقاله مفصل در این مورد نوشته که در آن اشاره شده که سرویس های ابری استفاده شده از بهترین فناوری های موجود استفاده می نمایند و ابزارهای امنیتی خوبی دارند و در آنها از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار استفاده شده است.

اما نکته کلیدی و جالب این است که کامپیوترهای داخل این دیتاسنترها و سرویس های ابری، توسط پرسنل چینی مدیریت می شوند. البته این اطلاعات به صورت رمزنگاری شده ذخیره می شوند، اما از آن سو کلیدها هم در داخل خود دیتاسنترها هستند!

البته اپل ادعا نموده که هیچکاه امنیت کاربران چینی خود را در چین یا هر جای دیگری به خطر نمی اندازد. سخنگوی اپل گفته که اطلاعات با پیشرفته ترین فناوری رمزنگاری ذخیره شده اند و این سطح از رمزنگاری نسبت به کشورهای دیگر پیشرفته تر است. او می گوید که اپل هنوز کلیدهای محافظتی اطلاعات را تحت کنترل خود دارد.

شاید بدانید که بین اپل و مقامات چینی، مدت طولانی این بحث وجود داشت که کلیدهای رمزنگاری در داخل آمریکا باشند یا چین. حالا اپل قبول نموده که این کلیدها هم در داخل خود چین باشند.

هنوز هیچ سند و شاهدی در خصوص امکان دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران چینی ذخیره شده در سرورهای اپل وجود ندارد ولی کارشناسان امنیتی می گویند که امکان دسترسی، با توجه به شرایط جدید، کار سخت و شاقی هم محسوب نمی گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1683

به "پایان اپل تسلیم شد و قبول کرد که اطلاعات کاربران چینی خود را در سرورهای داخل چین ذخیره کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان اپل تسلیم شد و قبول کرد که اطلاعات کاربران چینی خود را در سرورهای داخل چین ذخیره کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید