سفری ارزان به روستاهای چین و آشنایی با نکات سفر به این نواحی!

به گزارش سیلور 7، نکات سفر به روستاهای چین

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال سفرهای ارزان اما پرهیجان و پر از خاطره هستید، حتما نکات سفر به روستاهای چین در مجله خبرنگاران برایتان جذاب خواهد بود. با این حال سفر به مناطق روستایی چین برای افرادی که حساس یا طبعی نازک نارنجی دارند، مناسب نیست. اگر کوله گردی می کنید یا علاقمند به دیدن مناطق کمتر شناخته شده چین هستید، می توانید بلیط هواپیمای چین را از خبرنگاران خریده و باقی راستا را با اتوبوس های بین شهری، موتورسیکلت و یا دوچرخه کرایه ای به درون روستاها و مزارع چین رهسپار شوید. در این مطلب شما را با وسایل و نکات مورد احتیاج سفر به مناطق اطراف چین آشنا خواهیم کرد.

سفری ارزان به روستاهای چین و آشنایی با نکات سفر به این نواحی!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

سرویس های بهداشتی همانند کشورمان ایران

همانند کشورمان ایران در نکات سفر به روستاهای چین انتظار سرویس های بهداشتی تمیز و راحت نداشته باشید. باید کمی با شرایط اینجا کنار بیایید. با اینکه در این مناطق فضای باز زیاد است اما سرویس های بهداشتی بسیار کوچک و گاهی با دیوارهای چوبی ساخته شده اند و تنها چاله ای عمیق را در بر گرفته اند. همینطور وجود مگس ها و زنبورهای قرمز ممکن است باعث آزارتان گردد اما این موضوعی است که تمام مردم این ناحیه با آن سروکار دارند. پس شما هم به عنوان گردشگر این مناطق باید بتوانید همانند مردم محلی زندگی کنید.

روستاییان صبح زود بیدار می شوند

سر و صدا در روستاها با طلوع خورشید آغاز می گردد. خروس ها می خوانند و کشاورزان به سمت مزرعه رهسپار می شوند. همگام بودن با مردم روستا و به دنبال کیفیت بی نام این مناطق گشتن، می تواند خاطره ای بی نظیر را در زندگی شما بسازد. آب و هوای دم صبح شما را سرحال خواهد نمود. می توانید به مردم روستا در آذوقه دادن به حیوانات یاری کنید. اگر در خانه ای محلی زندگی می کنید، شما نیز زود بیدار شوید. اگر بیشتر بخوابید ممکن است صاحبخانه فکر کند شما مریض شده اید و شما را به بیمارستان بفرستد!

زبان چینی و ماندریان به درد شما نمی خورد!

هر چند با خود راهنمای کتاب زبان چینی و ماندریان داشته باشید، فایده ای ندارد. اکثر مردم محلی و پیر این نواحی با زبانی باستانی در چین صحبت می نمایند که شما هر چه سعی کنید یاد نخواهید گرفت. تنها روستاییانی که فرزندان خود را به مدرسه می فرستند می توانند بچه ها خود را کترجم زبان چینی شما نمایند. در بسیاری از ایالت های چین مانند یوآن و ژینژیانگ به زبان های باستانی فراموش شده در تاریخ صحبت می نمایند که حتی خود مردم چین نیز آن را نمی فهمند. تنها راه ارتباط زبان اشاره و سکوت است.

مناطق روستایی را درک کنید

به عنوان گردشگر و توریست که به مناطق روستایی چین سفر نموده است، باید بدانید که در اینجا خبری از سوپرمارکت و مغازه نیست. بسیاری از روستاها تازه دارای برق یا آب لوله کشی شده اند. همه مواد غذایی، توسط اهالی روستا تهیه می گردد. شما در حمام ها هیچ گونه دوش آبی نخواهید دید. همچنین ممکن است بچه های را ببینید که لباس چندانی به تن ندارند. شکیبا باشید. تمام عادات غربی و روزانه شهری خود را به دور بیاندازید. از مهم ترین نکات سفر به روستاهای چین همگام شدن با عادات زندگی روستایی چینی است. به چای قهوه چای سبز هر روز بنوشید. از برنج ها و ماهی های پرورشی مزارع بخورید و لذت ببرید.

پرخوری اینجا مجاز است!

برخلاف مردم شهری که غذای کم و حساب شده می خورند، مردم اطراف شهرهای بزرگ چین مانند هنگ کنگ، پکن و شانگهای در روستاها زیاد غذا می خورند. در روستاهای چین زمانی که خود را برای میز شام آماده می کنید، با میزی پر از انواع غذاها روبرو خواهید شد. اگر بر سر سفره بگویید که سیر شده اید یا کم غذا می خورید این پیام را به میزبان خود داده اید که از او متشکر نیستید. این موضوع مردم روستایی را ناراحت می نماید. بنابراین حسابی از تمام غذاها بخورید. ترکیدن از پرخوری زیاد در اینجا مجاز است! نوشیدنی چای به همراه برنج، تخم مرغ، انواع سبزیجات و گوشت ها برایتان مهیاست.

مراقب جایی که می نشینید، باشید

مکان نشستن در رسم و رسوم چینی ها بسیار اهمیت دارد. در زمانی که در پشت میز ناهار یا شام می نشینید. این موضوع اهمیت بسیاری دارد. اینکه چه کسی و در کجای میز بنشیند توسط محل نشستن بزرگترین فرد خانواده معین می گردد. بهتر است که منتظر هدایت و تعارف میزبان به سمت محل نشستن بمانید.

هر چند که مناطق روستایی سفری لوکس و راحت را به همراه نخواهد داشت اما اگر ذهن خود را باز کنید، می توانید جاذبه های بسیاری را در این مناطق پیدا کنید. برای رفتن به چین و سپس ورود به مناطق روستایی، بلیط هواپیما و هتل خود را از سایت و یا اپلیکیشن خبرنگاران خریداری کنید.

خود را برای آفتاب داغ و پیاده روی طولانی آماده کنید

در نکات سفر به روستاهای چین حتما با خود کوله پشتی سبک بردارید. باید در این مناطق سبک سفر کنید. داشتن پانچو برای مواقع بارانی الزامی است. همچنین آفتاب سوزان بر شما می تابد. خرید یک کلاه به سبک و سیاق روستایی می تواند این موضوع را حل نماید. بسیاری از خانه های مناطق روستایی با چوب و نی و الیاف گیاهی و آن هم در سال های قبل از 1990 ساخته شده اند. به خوابیدن در این خانه ها عادت خواهید کرد. اما اگر راحت نیستید بهتر است که با خود کیسه خوابی مناسب مناطق مرطوب به همراه داشته باشید.

شرکت در بازی های محلی

اگر در روستایی در چین اقامت دارید، سعی کنید با مردم محلی بیشتر ارتباط برقرار کنید. بیشتر مردان روستایی بازی هایی برای سرگرمی در اوقات فراغت خود دارند. از آن ها بازی را یاد گرفته و با آن ها همگام شوید. به آن ها پیشنهاد یاری در کارهایشان را بدهید و در آخر قبل از عکاسی از افراد روستایی حتما از آن ها اجازه بگیرید.

به خاطر داشته باشید که در خیلی از مناطق روستایی برق وجود ندارد. بنابراین در نکات سفر به روستاهای چین یادآور می شویم که حتما با خود پاوربانک به همراه داشته باشید و هر موقعیتی که پیدا می کنید، وسایل الکترونیکی و برقی خود را شارژ کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 401

به "سفری ارزان به روستاهای چین و آشنایی با نکات سفر به این نواحی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری ارزان به روستاهای چین و آشنایی با نکات سفر به این نواحی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید