سمن ها از منابع قدرت در جوامع امروزی هستند

به گزارش سیلور 7، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد با اشاره به نقش، اظهار کرد: در جامعه امروز گروه های مختلف این فرصت را دارند که با گرد هم آمدن و ایجاد تشکل ها، قدرت بیشتری پیدا نمایند و پیگیر حقوق خود باشند.

سمن ها از منابع قدرت در جوامع امروزی هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، احمد طالبی با اشاره به نقش تعیین نماینده نیروهای صاحب قدرت در مناسبات هر جامعه و تاثیر آن بر تضییع برخی حقوق اقشار ضعیف تر، اظهار کرد: گاهی به نظر می رسد که برخی گروه های ضعیف تر جامعه از همه حقوق خود بهره مند نیستند و این موضوع نیز تنها محدود به گروه معلولان نیست بلکه در خصوص زنان، بچه ها و فقرا هم صادق است.

این مسئول تغییر این شرایط را مستلزم تبدیل گروه های ضعیف یا طرد شده به گروه های قدرتمند در جامعه خواند و توضیح داد: این مهم صرفاً با بسنده کردن به شعار ممکن نیست چرا که در دوران جدید مفهوم قدرت تا حدودی تغییر نموده و دیگر در اختیار چند گروه تعیین نیست.

معاون امور جوانان استان از توزیع بیشتر قدرت در جوامع کنونی یاد کرد و گفت: امروزه گروه های بیشتری در سطح جامعه از قدرت بهره مند شده اند، به طوری که اکنون سمن ها، گروه های مردم نهاد و غیردولتی تا حدی یک منبع قدرت به حساب می آیند و به همین دلیل این فرصت برای همین گروه های مختلف مهیاست که با گرد هم آمدن و ایجاد چنین تشکل هایی، قدرت بیشتری پیدا نمایند و پیگیر حقوق خود باشند.

طالبی رسانه ها را از دیگر منابع قدرت در جامعه مطرح نمود و گفت: رسانه ها نیز امروزه با ابزارهای جدید ارتباطی، متحول و دستیابی به آن ها ساده تر از گذشته شده اند، لذا به وسیله آنها می توان توجه جامعه را به موضوعات مختلف از جمله نیازها و حقوق معلولان جلب و کوشش کرد تا در شرایط فعلی تغییرات مثبتی ایجاد گردد.

این مسئول در انتها برگزاری جشنواره گردشگری معلولان به میزبانی یزد در راستای تحقق یزد، شهر دوستدار معلول و با هدف مطالبه حقوق معلولان و توجه ویژه تر به این قشر را نیز تحسین و ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند گامی در راستای مطالبه حقوق این قشر به عنوان یکی از اقشار ضعیف جامعه باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 640

به "سمن ها از منابع قدرت در جوامع امروزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمن ها از منابع قدرت در جوامع امروزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید