تور ارزان فرانسه: سولار توک توک به خاطر سرقت پاسپورت در فرانسه متوقف شد

به گزارش سیلور 7، ناوین رابلی که سوار بر توک توک (ریکشاو) خورشیدی خود از شهر زادگاهش در هند سفری را به سوی لندن شروع نموده بود تا پیغام استفاده از اتوموبیل های خورشیدی (سولار) و سوخت پاک را در سراسر اروپا و آسیا پخش کند، حالا در آخرین مرحله سفر خود در کشور فرانسه دچار مشکل شده و باید مدتی متوقف بشود.

تور ارزان فرانسه: سولار توک توک به خاطر سرقت پاسپورت در فرانسه متوقف شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ناوین رابلی سفر خود را از کوچی در استان کرالا هند شروع نموده بود تا با توک توک خورشیدی خود را به لندن برساند، اما ظاهراً در فرانسه و در حالی که بسیار به هدفش نزدیک است، دچار مشکل عجیبی شده و گذرنامه و تعدادی از لوازم همراهش به سرقت رفته است. او حالا باید برای ادامه سفرش منتظر دریافت یک گذرنامه تازه باشد.

آقای رابلی سفر خود را در ماه فوریه سال جاری از کوچی شروع نموده بود و پس از عبور از هندوستان، ایران اولین کشور خارجی بود که به عنوان بخشی از جهتش برای رسیدن به لندن در برنامه قرار داشت. هنگامی که ناوین رابلی به شیراز رسید خبرنگاران اولین گزارش اختصاصی از این جوان هندی را منتشر کرد و پس از آن در تهران هم گزارش اختصاصی دیگری از ماجراهایی که تا تهران برای او رخ داده بود تهیه شد.

ناوین پس از خروج از ایران از کشورهایی مثل ترکیه و بلغارستان عبور کرد و به گفته خودش تا رسیدن به فرانسه به مشکل خاصی بر نخورده بود. اما ظاهراً هنگامی که او توک توک خود را در سارسل فرانسه، در شمال شهر پاریس پارک می نماید تا از دستشویی استفاده کند، کیف پول و گذرنامه او به سرقت می رود و حالا ناوین باید منتظر دریافت گذرنامه تازه باشد تا بتواند از کانال مانش عبور کند و به انگلستان برسد.

ناوین رابلی در این باره به گزارشگر مجله گاردین گفت:

تا همین دیروز من هیچ تجربه بدی نداشتم. مردم پروژه و هدفی که من به عنوان یک جوان هندی در سر داشتم را دوست داشتند و همه به من یاری می کردند. من فقط توک توک را در حد 10 دقیقه یا شاید اندکی بیشتر رها کردم تا به دستشویی بروم. معمولاً در چنین شرایطی وسایل مهم را همراه خودم می برم و در واقع از ابتدای سفر تا به امروز این اولین بار بود که کیف پول و گذرنامه ام را در توک توک رها نموده بودم چون در موقعیتی اضطراری قرار داشتم و باید خودم را هر چه سریع تر به سرویس بهداشتی می رساندم.

ناوین برای رسیدن به فرانسه از ایران، ترکیه، یونان، بلغارستان، صربستان، اتریش، آلمان و سوییس عبور نموده و فرانسه آخرین کشوری است که او پیش از رسیدن به انگلستان از آن عبور می نماید. مسافتی که ناوین در کل سفر الهام بخش خود طی می نماید چیزی حدود 10.000 کیلومتر خواهد بود.

طبق گفته ناوین در ابتدا مسائل فراوانی برای فهماندن مشکل خود به پلیس فرانسه داشت اما پس از اینکه یک افسر پلیس فرانسه که به زبان انگلیسی مسلط بود با او صحبت نموده و مسئولین اداره پلیس از هدف و علت سفر او مطلع شده اند، یاری های فراوانی به او نموده اند تا از ادامه سفر باز نماند .

هم اکنون ناوین با سفارت استرالیا در فرانسه تماس گرفته تا هر چه سریع تر برای او یک گذرنامه صادر گردد. همان طور که در اولین گزارش خبرنگاران اشاره کردیم ناوین رابلی طی اقامت سه ساله ای که در استرالیا داشت، گذرنامه استرالیایی دریافت نموده بود و حالا با آن گذرنامه سفر می نماید .

ناوین می گوید دزدیده شدن پول هایی که همراه داشته نمی تواند مانع ادامه سفر او بگردد زیرا او پول ها را فقط برای خریدن غذا احتیاج داشته و اندازه زیادی از آن ها هم به وسیله مردم به او اهدا شده بود. برای اقامت هم معمولاً پیشنهادهای زیادی به وسیله مردم به او می گردد و بنابراین لازم نیست که هزینه ای برای اقامت بپردازد. بعلاوه او معمولاً در ایستگاه های پلیس، پمپ بنزین، فروشگاه ها یا دریاچه و رودخانه هایی که سر راهش قرار داشته اند حمام نموده و در این زمینه هم مسئله ای برای او پیش نمی آید .

ناوین رابلی می گوید بدترین تجربه ای که پیش از این دزدی برای او رخ داده، رانندگی با توک توک در کوه های ترکیه است. او در ترکیه در جاده ای باریک و کوهستانی در حالی که تگرگ می بارید با توک توک سولارش در راستای دره رانندگی نموده و در جاهایی از جهت حتی یک چرخ توک توک از جاده خارج می شده و احتمال سقوط وجود داشته است. او این تجربه خود را با کلمه وحشت آور توصیف می نماید.

منبع: کجارو / theguardian.com
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1983

به "تور ارزان فرانسه: سولار توک توک به خاطر سرقت پاسپورت در فرانسه متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: سولار توک توک به خاطر سرقت پاسپورت در فرانسه متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید