شرکتی نوپا در پی توسعه پوشاک با یاری نانوذرات است

به گزارش سیلور 7، یکی از شرکت های انشعاب یافته از دانشگاه مینه سوتا که در پی توسعه پوشاک با یاری نانوذرات است، 5.3 میلیون دلار در اولین دوره از جذب سرمایه، بودجه جمع آوری کرد.

شرکتی نوپا در پی توسعه پوشاک با یاری نانوذرات است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت کلاروس تکنولوژیز (Claros Technologies) می گوید: ما باید تا اوایل سال 2022 عایدی قابل توجهی داشته باشیم.

به گفته مسئولان این دانشگاه، فعالیت های این اسپین آف دانشگاه مینه سوتا به سرعت در حال افزایش است و به سرعت به سمت توافقات فراوری با مشتریان حرکت می نماید.

این شرکت که راه چاره های شیمی سبز را برای خنثی کردن ویروس ها، جیوه و سایر آلودگی های ناشی از صنعت توسعه می دهد، بیان کرد که 5.35 میلیون دلار سرمایه گذاری مخاطره آمیز جمع آوری نموده است.

این شرکت بعلاوه در اوایل امسال 1.5 میلیون دلار از سرمایه گذاران شخصی، از جمله اعضای هیئت مدیره و کارآفرینان محلی حرفه ای، جمع آوری نموده بود. میشل بلانکا، مدیرعامل این شرکت، گفت: ما شش ماه جلوتر از برنامه قبلی هستیم.

10 کارمند شرکت کلاروس تکنولوژیز در سال 2019 از آزمایشگاه دانشگاه به یک انکوباتور تجاری تحت حمایت دانشگاه در سنت پل نقل مکان کرد.

این شرکت روی لباس های محافظ برای کارخانه های فرآوری مواد غذایی کار می نماید و Log 3 Mask را ایجاد نموده است که بر اساس قرارداد با وزارت دفاع و CDC پیشرفته است.

کلاروس تکنولوژیز به وسیله عبدالنور عباس محقق دانشگاه مینه سوتا تاسیس شده است تا پوشاک نانویی را توسعه دهد و مسائل زیست محیطی را بدون ایجاد مسائل تازه حل نماید.

این سرمایه به کلاروس تکنولوژیز این امکان را می دهد که محصولاتی را که آلودگی و بیماری های مضر را خنثی می نمایند با محصولات فیلتراسیون و منسوجات کاربردی ترکیب نموده و آن ها را تجاری سازی کند.

کلاروس تکنولوژیز با استفاده از فناوری اختصاصی خود، نانوذرات را برای هر کارکردی، اعم از پلاستیک یا سرامیک یا منسوجات، رشد و تطبیق می دهد.

این نانومواد آلاینده هایی مانند جیوه، فسفر و سایر فلزات سنگین را دفع یا جذب و سم زدایی می نمایند و امکان بازیابی مواد مغذی با ارزش و فلزات گران بها را فراهم می نمایند. موارد استفاده شامل تصفیه آب، مدیریت آبخیزداری و کنترل آلودگی هوا است.

کلاروس تکنولوژیز گفت که یکی از محصولاتش به تصفیه مواد پلی فلوئوروآلکیل یا PFAS، می پردازد. ماده ای که به عنوان مواد شیمیایی برای همواره شناخته می گردد و به طور طبیعی تجزیه نمی گردد.

عباس که اهل الجزایر است و در فرانسه نیز تحصیل نموده است، مدرک تحصیلی خود را در رشته های علوم مواد، مهندسی، شیمی و سیستم های زیستی دریافت نموده است.

او در سال 2017 اولین محصول کلاروس تکنولوژیز را با نام اسفنج جیوه در آزمایشگاه خود توسعه داد. جیوه یک عنصر سمی و آلاینده صنعتی است که در آب و هوا منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2057

به "شرکتی نوپا در پی توسعه پوشاک با یاری نانوذرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی نوپا در پی توسعه پوشاک با یاری نانوذرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید