شرکت هندی تحت فشار آمریکا حمل نفت ایران را متوقف کرد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: رویترز به نقل از منابع مطلع بیان کرد شرکت مرکاتور هند به دلیل فشارهای سیاسی دولت آمریکا اجاره کشتی به دولت هند برای حمل نفت ایران را متوقف نموده است.

شرکت هندی تحت فشار آمریکا حمل نفت ایران را متوقف کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع آگاه با اشاره به موانع موجود بر سر راه صادرات نفت ایران گفتند، شرکت مرکاتور هند اجاره کشتی به دولت هند برای حمل نفت از ایران را به دلیل فشارهای سیاسی دولت آمریکا متوقف نموده است.

کشتی امواتی پرم، تنها نفتکش تحت حمایت بیمه اضطراری داخلی هند بود که بعد از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، شرکت های نفتی هند می توانستند از آن برای حمل نفت ایران استفاده نمایند.

ایران از این نفتکش برای تحویل دو محموله به بزرگترین مشتری هندی خود، یعنی شرکت مانگالور استفاده نموده است.

شرکت ملی نفت ایران که کشتی هایی نظیر کشتی امواتی پرم را در اختیار ندارد، اکنون باید از نفتکش های کوچک تر خود برای تحویل نفت به شرکت مانگالور استفاده کند.

کووشیک کوچرو، رئیس بخش حمل و نقل شرکت مرکاتور در این باره گفت: در حال حاضر ما برنامه ای برای حمل نفت از ایران نداریم.

واردات نفت هند از ایران در 10 ماه اول قرارداد سالیانه با شرکت ملی نفت ایران، 22 درصد کاهش یافته و به 286 هزار و 400 بشکه در روز رسیده است. این بدان معناست که ایران از رتبه دوم تامین نمایندگان نفت هند به رتبه پنجم سقوط نموده است.

پوشش بیمه هند برای نفتکش های حامل نفت ایران با هدف یاری به کشتی داران هندی و پالایشگاه های این کشور برای ادامه واردات نفت از ایران انجام می شد.

در ماه ژانویه رویترز گزارش داد که ایران در ماه دسامبر کشتی امواتی پرم را با پوشش بیمه ای شرکت های ایرانی برای ارسال نفت به شرکت مانگالور هند اجاره نموده است.

یک منبع آگاه گفت، شرکت مرکاتور به دلیل فشارهای آمریکا تصمیم گرفته که دیگر کشتی امواتی پرم را برای حمل نفت ایران اجاره ندهد.

این منبع آگاه اضافه نمود: برای حفاظت از کل کسب و کار خود، مرکاتور مجبور بوده این تصمیم را اتخاذ کند.

به گفته منابع دیپلماتیک، سفیر آمریکا در هند روز 15 فوریه در دیدار با شیو شانکار منون، مشاور امنیت ملی هند مسئله استفاده شرکت مرکاتور از منافذ تحریم ها علیه ایران برای یاری به صادرات نفت این کشور را مطرح نموده بود.

109

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 557

به "شرکت هندی تحت فشار آمریکا حمل نفت ایران را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هندی تحت فشار آمریکا حمل نفت ایران را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید