طرح عجیب نسل چهارم آیفونSE!، عکس

به گزارش سیلور 7، زومیت نوشت: طرح آیفون SE 4 نشان می دهد که این دستگاه از دوربین تکی بهره خواهد برد. این دوربین می تواند باکیفیت تر از دوربین های چندگانه باشد.

طرح عجیب نسل چهارم آیفونSE!، عکس

اگر شایعات اخیر واقعیت داشته باشند، چهارمین نسل آیفون SE می تواند بهار 2024 رسماً عرضه گردد و احتمالاً بزرگ ترین ارتقای نسلی در تاریخ گوشی میان رده اپل خواهد بود.

جزئیات جالبی از دوربین آیفون SE 4 فاش شده است که نشان می دهد این دستگاه از دوربین تکی با حسگر 48 مگاپیکسلی مشابه آیفون 15 بهره خواهد برد. باید توجه کنیم که قیمت گوشی آیفون 15 درحال حاضر 800 دلار است و استفاده از دوربین مشابه این دستگاه در گوشی آیفون میان رده مجذوب نماینده به نظر می رسد.

اگر به دوربین عقب گوشی اهمیت نمی دهید، شاید شایعه تازه آیفون SE 2024 شما را چندان شگفت زده نکند. به هرحال، علاقه مندان به عکاسی از دوربین 48 مگاپکسلی این دستگاه خرسند خواهند شد.

دوربین زوم و اولتراواید به خصوص در گوشی های میان رده، به ندرت کیفیت چشمگیری در سطح دوربین اصلی دارند و همین موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی در کیفیت عکس آن ها شده است. در بسیاری از مواقع، رنگ چند دوربین در این محصولات می تواند متفاوت باشد.

به طور خلاصه، تصور می گردد برترین دوربین گوشی هوشمند از حسگر تکی بزرگ با پشتیبانی از زوم و دیافراگم متغیر بهره می برد و در این شرایط، تجربه ای یکپارچه در گرفتن عکس ارائه خواهد داد. بعلاوه، طراحی قاب پشتی گوشی ها با کاهش تعداد دوربین ها ساده تر می گردد که ازنظر بسیاری از کاربران مجذوب نماینده تر است.

راه حل رؤیایی استفاده از تک دوربینی که ویژگی های مجذوب نماینده زیادی ارائه دهد، هنوز در هیچ محصولی دیده نشده است. علاوه براین، بعضی از کاربران ترجیح می دهند به جای گوشی های مجهز به یک دوربین، از دستگاه هایی مثل گلکسی A54 و گلکسی A34 استفاده نمایند که چند دوربین نسبتاً باکیفیت ارائه می دهند.

شاید بعضی ترجیج دهند که گوشی میان رده شان به جای چند دوربین میانه، به دوربین اصلی در سطح گوشی های پرچم دار مجهز گردد و این همان چیزی است که محتمل است اپل در نسل چهارم آیفون SE ارائه دهد.

وقتی تمرکز سازنده گوشی فقط روی یک دوربین اصلی باشد، قطعاً منابع کافی برای توسعه الگوریتم های پردازش تصویر پیشرفته تر دردسترس شرکت ها خواهد بود. اگر آیفون SE 4 به جای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت تر مجهز گردد، اپل می تواند از همین ترفند استفاده کند. اگرچه قیمت گوشی مذکور 300 تا 400 دلار است، تجربه عکاسی بسیار عالی ارائه خواهد داد.

همان طورکه فون آرنا اشاره می نماید، آیفون SE 4 می تواند به رقیب سرسخت پیکسل 7a گوگل تبدیل گردد و حتی آن را شکست دهد؛ زیرا کیفیت ضبط ویدئو و ثبت عکس در دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 15 واقعاً چشمگیر است.

به طور خلاصه، اگر تصور کنیم آیفون SE 4 دقیقاً به دوربین 48 مگاپیکسلی مشابه آیفون 15 مجهز گردد، احتمالاً توجه بسیاری از علاقه مندان به عکاسی را به خود جلب خواهد نمود که به خرید گوشی های گران قیمت تمایلی ندارند.

درصورتی که دوربین اصلی آیفون SE 4 به حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز گردد و از زوم اپتیکال دوبرابری بهره ببرد، برش های بسیار باکیفیتی در عکس و فیلم ها می توان اعمال کرد که تقریباً مشابه داشتن دوربین اضافه است. بعلاوه، الگوریتم های ارتقایافته و حالت پرتره اپل در آیفون 15، جداسازی سوژه از پس زمینه را بسیار خوب انجام می دهد و این ویژگی می تواند در آیفون SE 4 نیز ارائه گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2342

به "طرح عجیب نسل چهارم آیفونSE!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح عجیب نسل چهارم آیفونSE!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید