طرح فاضلاب شهری تایباد از طریق بخش خصوصی اجرا می شود

به گزارش سیلور 7، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای خراسان رضوی گفت: طرح فاضلاب شهری تایباد طی قرارداد شرکت آب و فاضلاب با بخش خصوصی اجرا می شود.

طرح فاضلاب شهری تایباد از طریق بخش خصوصی اجرا می شود

کتایون دل زنده معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: از آغاز طرح فاضلاب شهری تایباد 12 می گذرد که تا الان 15 درصد آن اجرا شده است و در طی این مدت کمتر از یک میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافته است.

او با اشاره به افزایش جمعیت و حجم فاضلاب اضافه کرد: این باعث شد که استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی با اولویت مصرف کننده پساب مدنظر قرار گیرد و به همین علت پارسال شرکت آبفای استان با شرکت فولاد سنگان، به عنوان بخش خصوصی، برای اجرای طرح فاضلاب شهری تایباد قرادادی امضا کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای خراسان رضوی ادامه داد: این طرح فاضلاب شهری شامل 135 کیلومتر شبکه جمع آوری و انتقال است و قسمت های فرسوده باقیمانده از 12 سال قبل هم بازسازی خواهند شد.

دل زنده بیان نمود: برآورد اولیه سرمایه گذاری مبلغ 294 میلیارد تومان بوده که بسته به قیمت روز مصالح ممکن است به 400 میلیون تومان هم برسد.

او اظهار کرد: 20 درصد حجم پساب تصفیه شده جهت تغذیه و احیای سفره های آب زیرزمینی به تایباد بازمی شود و 80 درصد دیگر برای مصارف صنعتی به شرکت فولاد سنگان منتقل می شود.

33 شهر دارای تنش آبی در خراسان رضوی

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای خراسان رضوی تاکید کرد: تعداد 33 شهر در سطح استان دارای تنش آبی هستند که از این عدد 16 شهر در وضع قرمز، 11 شهر در وضع نارنجی و 6 شهر در وضع زرد قرار دارند.

زنده دل اظهار کرد: در سال 1400 حدود هزار میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در این شهر ها ابلاغ شد که 700 میلیارد تومان آن به مصرف رسید و امسال هم اعتبار به صورت هنوز ابلغ نشده است.

او در خصوص طرح های عمرانی سرمایه گذاری شده در شهر ها اضافه کرد: امسال در شهر های نیشابور، تایباد و خواف مبلغ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ابلاغ شده و در شهر های نشتیفان، سلامی، گناباد، کاشمر، تربت جام و سبزوار در مجموع 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است.

بدهی سه میلیارد تومانی نهاد های اداری در تایباد

در ادامه این نشست، محمدامین باباغیبی مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: کل مطالبات آبفای شهرستان حدود 5 میلیارد و 500 میلیون تومان است که شامل مشترکین مردمی و نهاد های اداری می شود.

او اضافه کرد: از این مبلغ سه میلیارد تومان مربوط به نهاد های اداری و مشترکین حقوقی می شود که معادل 65 درصد مطالبات کل است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد با بیان اینکه یکی از مسائل انشعابات غیر مجاز هستند، ادامه داد: در یک سال اخیر با 110 مورد انشعاب غیر مجاز برخورد شد که از 27 مورد مربوط به پنج ماهه امسال است.

باباغیبی بیان نمود: شبکه توزیع و انتقال آب شرب شهرستان هزار و 150 کیلومتر طول دارد که 596 کیلومتر شبکه توزیع و 548 کیلومتر خطوط انتقال هستند.

او شرح داد: 30 درصد شبکه توزیع و انتقال آب روستایی فرسوده است و موجب هدررفت 35 درصد توان تولید آب شرب شهرستان می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد تاکید کرد: پنج روستا نیازمند تعویض کامل شبکه فرسوده توزیع آب و ساخت مخزن هستند که شامل روستا های کشکک، پشته، کوه آباد و رهنه در بخش مرکزی و پساوه در بخش میانولایت هستند.

باباغیبی کرد: تعویض شبکه توزیع آب این روستا ها از طریق قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) سپاه انجام می شود.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2162

به "طرح فاضلاب شهری تایباد از طریق بخش خصوصی اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فاضلاب شهری تایباد از طریق بخش خصوصی اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید