طرح پوشش سایت موزه شهریری مشگین شهر آنالیز شد

به گزارش سیلور 7، طرح پوشش محافظ سایت موزه شهریری مشگین شهر واقع در استان اردبیل با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان مورد آنالیز نهاده شد.

طرح پوشش سایت موزه شهریری مشگین شهر آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، روز شنبه 27 مرداد 97 در جلسه آنالیز طرح پوشش سایت موزه شهریری با تأکید بر اهمیت تاریخی این منطقه، ساماندهی آن را یک مطالبه مردمی دانست.

او گفت: در گذشته اشتباهاتی در خصوص ساماندهی این منطقه انجام گردیده و امروز وظیفه ما است که با صیانت از این اثر تاریخی نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد: به منظور ساماندهی این اثر تاریخی، با پیگیری های مکرر، شهریری به عنوان پایگاه ملی معرفی گردیده و طرح های ساماندهی در قالب سایت موزه، عملیاتی می گردد.

فلاحی متذکر شد: با توجه به احتیاج مبرم منطقه به ساماندهی، نباید این پروژه شامل مرور زمان گردد و لازم است طرح ساماندهی و اجرای پوشش محافظ در کمترین زمان معین تکلیف گردد.

در ادامه این جلسه کارشناس باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل نیز بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مردم بومی جهت صیانت از شهریری تاکید نمود.

حسن یوسفی با بیان اینکه می توان از مشارکت مردم روستاهای اطراف این اثر تاریخی در طرح های حفاظتی بهره گرفت، گفت: حتی در ثبت جهانی اثر نیز میزان مشارکت مردم بومی محلی در طرح های حفاظت یکی از مولفه های به ثبت رسیدن اثر تاریخی است.

همچنین رازانی استاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز در این جلسه به مشارکت مردم در طرح حفاظت تأکید کرد.

او اضافه کرد: در اجرای هر طرح حفاظتی لازم است با برنامه جامع گام برداریم و برای اجرای سازه محافظ نیز شرایط اقلیمی لحاظ گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 13

به "طرح پوشش سایت موزه شهریری مشگین شهر آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پوشش سایت موزه شهریری مشگین شهر آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید