عقب نشینی امارات از مواضع یک ساله: از آتش بس فوری در لیبی حمایت می کنیم

به گزارش سیلور 7، امارات عربی متحده بعد از شکست های اخیر نیروهای شرق لیبی در سیطره بر پایتخت این کشور، مدعی شد که از کوشش های مصر برای برقراری آتش بس فوری در لیبی حمایت و استقبال می نماید.

عقب نشینی امارات از مواضع یک ساله: از آتش بس فوری در لیبی حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امارات عربی متحده از کوشش های مصر برای حصول توافق آتش بس در لیبی بین نیروهای شرق لیبی و نیروهای دولت وفاق ملی این کشور استقبال کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از وزارت خارجه این کشور امروز شنبه گزارش داد که ابوظبی از کوشش های خیرخواهانه مصر برای تحقق آتش بس و بازگشت به راستا سیاسی در لیبی حمایت و از قاهره بابت این گونه کوشش ها قدردانی می نماید.

وزارت خارجه امارات در بیانیه امروز خود که بلافاصله بعد از ملاقات امروز ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی با رئیس جمهور مصر و بیانیه این کشور درباره این ملاقات صادر شده، از دولت وفاق ملی لیبی و ارتش تحت امر حفتر خواسته به ابتکار عمل مصر در دعوت به توفق فوری درگیری ها پاسخ دهند تا جلوی خونریزی ها گرفته گردد و زمینه برای ایجاد دولت فراگیر مهیا گردد.

از راست به چپ؛ سیسی، بن زاید و حفتر در حال سان دیدن از نیروها

ژنرال حفتر و عقیله صالح، رئیس مجلس طُبرُق (مستقر در شهر طبرق) دیروز به صورت از پیش اعلام نشده وارد قاهره شده و امروز با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور و بعضی از منابع امنیتی و اطلاعاتی مصر ملاقات کردند. حفتر و سیسی بعد از این ملاقات در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند و طی آن رئیس جمهور مصر از موافقت حفتر با آتش بس در لیبی اطلاع داد (جزئیات بیشتر).

این موضع حفتر و اعلام آن در مصر در حالی اتفاق می افتد که این ژنرال لیبیایی طی سه ماه گذشته با شروع شیوع کرونا در لیبی از هرگونه پیشنهاد سازمان ملل و بعضی کشورها مبنی بر توقف درگیری ها مخالفت کرد و حتی به عملیات خود در طول ماه رمضان ادامه داد. امارات در این مدت از اقدامات حفتر حمایت نموده و بر اهمیت سیطره بر شهر طرابلس تأکید داشته است.

به نظر می رسد شکست های اخیر شبه نظامیان تحت امر ژنرال خلیفه حفتر که مورد حمایت سیاسی و تسلیحاتی امارات، مصر و عربستان سعودی بوده، هم حفتر و هم حامیان عرب او را متقاعد به پذیرش آتش بس حتی به صورت صوری نموده است.

پیشتر منابع عربی در خلیج فارس فاش نموده بودند که حامیان اماراتی، سعودی و مصری از عملکرد و نتایج عملیات نظامی حفتر برای سرنگونی دولت وفاق ملی ناخرسند هستند و حتی محمد بن زاید، حاکم ابوظبی به اطرافیان خود دستور داده، به هرگونه درخواست پناهندگی سیاسی حفتر و خانواده او جواب نه بگویند (جزئیات بیشتر).

ارتش تحت امر حفتر طی چهار روز گذشته، فرودگاه بین المللی طرابلس، شهرهای ترهونه و بنی ولید و الاصابعه را در حومه پایتخت لیبی از دست داده و مجبور شده در برابر پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی، دست به عقب نشینی بزند. ارتش حفتر هم اکنون از شهر سرت (شهری ساحلی در دریای مدیترانه) عقب نشسته است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1091

به "عقب نشینی امارات از مواضع یک ساله: از آتش بس فوری در لیبی حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی امارات از مواضع یک ساله: از آتش بس فوری در لیبی حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید