عمارت بادگیر کجاست؟

به گزارش سیلور 7، معرفی

عمارت بادگیر یکی از ساختمان های زیبای کاخ گلستان است که به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است.

عمارت بادگیر کجاست؟

علت نامگذاری این عمارت به این نام، وجود 2 بادگیر بلند در آن است. این عمارت زیبا اندازه تاج گذاری مظفرالدین شاه بوده است..

این بنا از نظر معماری و جزییاتی که در تزیینات داخلی آن به ویژه در آینه کاری ها و شیش رنگی ها به کار رفته است بسیار مورد توجه و با اهمیت است.

این عمارت زیبا در زمان ناصرالدین شاه قاجار بازسازی شده است و هم اکنون هم در شرایط بسیار خوبی نگهداری می گردد. ناصرالدین شاه از حوض خانه این عمارت برای نگهداری پرندگان زیبایی که گردآوری نموده بود، استفاده می نموده است و در زمانی به پرندگان غذا می دادند به تماشای آن ها می آمده و از شیوه شکار هریک از آن ها می گفته است.

حوض خانه تابستانی در زیر این عمارت قرار داشته است که به یاری جریان باد چهار بادگیر و آب حوض قنات شاهی که در میانه آن وجود داشته است خنک می شده است.

اگر به عمارت بادگیر سفر کردید به غیر جزییات زیبای سقف و دیوارها، حتما نگاهی هم به زیر پای خود و کاشی کاری بی نظیری که در کف عمارت کار شده است، بیندازید و از تماشا زیبایی آن لذت ببرید.

آدرس

عمارت بادگیر در ضلع جنوبی کاخ گلستان واقع در تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ واقع شده است.

موقعیت کاخ گلستان روی نقشه تهران

دسترسی

برترین راه برای رسیدن به کاخ گلستان استفاده از مترو است. برای رسیدن به این مجموعه کافی است در ایستگاه پانزده خرداد در خط یک مترو از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه در خیابان پانزده خرداد به سمت شرق بروید تا به خیابان داور برسید. ورودی کاخ گلستان در این خیابان واقع شده است و از ایستگاه مترو تا این ورودی تنها پنج دقیقه پیاده روی ضروری است.

ورودی کاخ گلستان برای گردشگران داخلی 2500 تومان است و برای تهیه بلیط بازدید از عمارت بادگیر هم باید مبلغ 2500 تومان بپردازید.

آیا شما هم از این عمارت زیبا تماشا نموده اید؟ تجربیات خود را از حضور در این مکان زیبا با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2007

به "عمارت بادگیر کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمارت بادگیر کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید