فراخوان مسابقه طراحی نشان آباده شهر جهانی منبت

به گزارش سیلور 7، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر آباده از برگزاری فراخوان طراحی نشان آباده، شهر جهانی منبت اطلاع داد.

فراخوان مسابقه طراحی نشان آباده شهر جهانی منبت

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، داود جعفر پور گفت: دبیرخانه دائمی آباده، شهر جهانی منبت در نظر دارد، طراحی لوگو برای این شهر جهانی را متناسب با مؤلفه های هنری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی منطقه به مسابقه بگذارد.

او ادامه داد: از کلیه طراحان دعوت به عمل می آید، طرح های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر آباده در اشاره به ویژگی های مورد تأکید طرح بیان داشت: ساختار بصری نشان باید دربرگیرنده مؤلفه هایی نظیر موقعیت جغرافیایی کشور ایران، شهر آباده و استان فارس باشد و مفهوم جهانی بودن را نیز در بر داشته باشد. همچنین طراحان بایستی نماد و نقوش هنر سنتی منبت آباده و ویژگی های خاص و متمایزنماینده این هنر نسبت به سایر موارد مشابه را در طراحی خود لحاظ نمایند.

او افزود: جایزه طرح برگزیده این فراخوان، لوح سپاس و هدیه معادل 50میلیون ریال است.

بنابراین گزارش، علاقه مندان به شرکت در این مسابقه تا 15 اسفندماه 98، مهلت دارند برای دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین ارسال آثار خویش، منحصراً به سایت www.monabbatabadeh.ir مراجعه نمایند.

آباده پس از کسب عنوان شهر ملی منبت سنتی ایران، در آذرماه سال 1397 به عنوان شهر جهانی منبت از سوی شورای جهانی صنایع دستی (WCC) معرفی گردید. شهرستان آباده هم اکنون دارای 150 کارگاه منبت کاری (خانگی و تجاری) و بیش از 5هزار نفر هنرمند منبت کار است. وجود آثار نفیس منبت کاران آباده در موزه های ملی و جهانی، بیانگر ارزش و قدمت این هنر نزد هنرمندان چیره دست این دیار است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 735

به "فراخوان مسابقه طراحی نشان آباده شهر جهانی منبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان مسابقه طراحی نشان آباده شهر جهانی منبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید