فوران آتشفشان اندونزی صدها نفر را فراری داد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: یک آتشفشان در جزیره سوماترای اندونزی برای سومین بار در ماه های اخیر فعال شده و این مساله موجب تخلیه صدها نفر از ساکنان منطقه شد.

فوران آتشفشان اندونزی صدها نفر را فراری داد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ آتشفشان کوه سینابونگ در جزیره سوماترای اندونزی بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته و گدازه های آتشفشانی را تا ارتفاع 7 کیلومتری به آسمان پرتاب نموده است.

بر اساس این گزارش فعالیت مجدد این آتشفشان موجب شده تا مقام های رسمی اندونزی مردم منطقه تا شعاع 3 کیلومتری را تخلیه نمایند.ارتش اندونزی نیز برای تخلیه 1293 نفر از ساکنان 4 روستای واقع در اطراف این آتشفشان یاری نموده است. این کوه آتشفشانی در 88 کیلومتری شهر مدان مرکز جزیره سوماترا واقع شده است.

هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این آتشفشان منتشر نشده است. در ماه سپتامبر نیز فعالیت این آتشفشان بیش از 14 هزار نفر از ساکنان منطقه را مجبور به تخلیه خانه و کاشانه خود کرد. این کوه آتشفشانی یکی از چهار آتشفشان فعال در اندونزی به شمار می رود.

مرگبارترین فعالیت آتشفشانی در اندونزی مربوط به اواخر سال 2010 میلادی است که فعالیت کوه آتشفشانی مراپی در نزدیکی شهر یوگیاکارتا منجر به کشته شدن بیش از 350 نفر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 311

به "فوران آتشفشان اندونزی صدها نفر را فراری داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران آتشفشان اندونزی صدها نفر را فراری داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید