مذاکرات تنها جهت درست و مؤثر برای حل کردن مسأله هسته ای ایران است

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: رئیس جمهور چین به همتای ایرانی خود خاطرنشان کرد که چین به حقوق هسته ای صلح آمیز ایران احترام گذاشته و معتقد است که مذاکرات تنها راستا درست و مؤثر برای حل کردن مسأله هسته ای است.

مذاکرات تنها جهت درست و مؤثر برای حل کردن مسأله هسته ای ایران است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا؛ ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین، روز گذشته (پنج شنبه) پس از دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، خاطرنشان کرد که کشورش توجه زیادی به روابط با ایران داشته و آماده است که با طرف ایرانی برای ارتقاء روابط به سطحی جدید همکاری کند.

وی گفت که دو طرف باید تماس های سطح بالایی برگزار نموده و تبادلات بین دو دولت، مجلس ها و نیز مقامات محلی و مردم را افزایش دهند تا تفاهم و اعتماد دوجانبه را مستحکم تر سازند.

جین پینگ همچنین بر افزایش تجارت دو جانبه و همکاری در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی تأکید کرد.

رئیس جمهور چین خاطرنشان کرد که کشورش از ایران دعوت می نماید تا با همکاری در احداث زیرساخت ها، تأسیس راه آهن سریع السیر و نیز پارک های مالی در برقراری کمربند مالی جاده ابریشم و نیز جاده ابریشم دریایی قرن بیست و یکم مشارکتی فعلانه داشته باشد.

وی گفت که ایران و چین باید همکاری های امنیتی را برای مقابله تروریسم، تجارت مواد مخدر و جنایات فراملی افزایش داده، مبادلات مردمی و فرهنگی را ارتقاء بخشیده و به همکاری در حوزه توریسم بپردازند.

ژی به روحانی خاطرنشان کرد که چین به حقوق هسته ای صلح آمیز ایران احترام گذاشته و معتقد است که مذاکرات تنها جهت درست و مؤثر برای حل کردن مسأله هسته ای است.

طرف چینی امیدوار است که تمام طرف های شرکت کننده کوشش های بیشتری را برای دستیابی به توافق جامع درباره مسأله هسته ای انجام دهند.

وی اضافه کرد که چین ارتباط با ایران را ادامه خواهد داد تا نقشی سازنده در پیشبرد فرآیند مذاکرات ایفاء کند.

روحانی از سه شنبه برای دیدار با مقامات چینی و شرکت در چهارمین مجمع کنفرانس تعامل و تمهیدات اعتمادساز در آسیا (CICA) وارد شانگهای شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 584

به "مذاکرات تنها جهت درست و مؤثر برای حل کردن مسأله هسته ای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات تنها جهت درست و مؤثر برای حل کردن مسأله هسته ای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید