آشنایی با مراکز خرید تهران

به گزارش سیلور 7، چند سالی هست که سرمایه گذاری روی مجتمع های تجاری بزرگ و مجهز در تهران رونق گرفته و رقابت جالبی بین این مراکز خرید برای جذب مخاطبین بیشتر در گرفته است و برندها از این فرصت استفاده کرده اند و شعباتی را در تهران دایر نموده اند تا با کشاندن مردم به این مراکز خرید مجهز فروش خودشان را افزایش دهند. در ادامه با معروفترین مراکز خرید تهران آشنا خواهیم شد.

آشنایی با مراکز خرید تهران

تهران این روزها، با تهران یک دهه پیش تفاوت های بسیاری دارد. هم بر میزان آلودگی هوا افزوده شده و هم ترافیک صبحگاهی و شبانگاهی آن برای شهروندان پایتخت، کلافه کننده تر از قبل شده و هم فرصت های گشت و گذار، چه از نوع فانتزی و هیجانی و چه گردشگری شهری، افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده است.

کلانشهر تهران، یکی از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین پایتخت های آسیا به شمار می رود و به نظر می رسد روند توسعه شهر نشینی در ایران به خصوص در پایتخت، در دهه های آینده بیش از گذشته، صعودی باشد. افزایش جمعیت تهران سبب شده تا مسئولان شهری، در جای جای این ابر شهر، مراکز تفریحی، تجاری و اداری تاسیس کنند تا پاسخگوی نیازهای مختلف شهروندان باشد.

یکی از مواردی که سبب شده تا تهران امسال با تهران یک دهه پیش تفاوت چشمگیری داشته باشد، تاسیس مراکز تجاری و فرهنگی و همچنین بوستان های متنوع در سطح شهر است که این قضیه از شمال تا جنوب شهر، مشاهده می شود.

امروز شما را با شماری از مجتمع های تجاری و فرهنگی بزرگ پایتخت آشنا می کنیم که این روزها به مناسبت ژانویه 2018 میلادی، یکی از پاتوق های سلفی بازها و کافی شاپ گردها در زمستان 95 شده است. با ما در گزارش پاساژ گردی امروز، همراه باشید.

کوروش: مجتمع تجاری و سینمایی غرب تهران

روند توسعه و ساخت مجتمع های تجاری چند منظوره در تهران سبب شده تا مناطق کم تر توسعه یافته در غرب پایتخت نیز در دستور کار شهرداری تهران برای احداث مراکز عظیم تجاری قرار بگیرد. مجتمع فرهنگی و تجاری کوروش که در شمال غربی این کلان شهر قرار دارد، در منطقه ای جوان و جمعیت پذیر واقع شده که از بزرگ ترین مراکز تجاری فرهنگی کشور نیز به شمار می رود.

بزرگراه ستاری تهران، این روزها با نام کوروش، بیش از گذشته معروف شده و یکی از پاتوق های فعال کافی شاپ گردی و پاساژ نوردهای عاشقان گردشگری فانتزی در تهران است. امکانات متنوع و طراحی مدرن این مجتمع سبب شده تا روزانه هزاران نفر از شهروندان تهرانی، از این پاساژ چند طبقه برای گذران اوقات، استفاده کنند.

بزرگ ترین پردیس سینمایی ایران در طبقات سوم، چهارم، پنجم و ششم این مجتمع با سرمایه گذاری گروه صنعتی گلرنگ و تلاش مهندسان در طی 4 سال طراحی و احداث شد و اکنون، سینما کوروش، محفل بزرگان سینمای ایران است. برخی از رویدادهای سینمایی پر مخاطب چند ماه اخیر ایران مانند کنفرانس خبری فیلم سلام بمبئی که با حضور گلزار و دیا میرزا برگزار شد، در این پردیس صورت پذیرفت.

بیش از 16 هزار متر مربع مجتمع تجاری که 14 سالن سینما و 2800 صندلی را در خود جای داده است، ظرفیت بزرگیست که کوروش در اختیار سینمای ایران قرار داده و به نظر می رسد، استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری دیجیتال و مدرن این پردیس، در جذب روز افزون مخاطبان سینما، تاثیر گذار بوده است.

جالب است که بدانید، اسامی خاطره انگیزی بر روی سالن های سینمای مجتمع کوروش گذاشته شده که گراند سینما، لاله زار، فاروس، مایاک، خورشید نوز، نادر، سینما تئاتر البرز، سینما تئاتر شهرزاد، کریستال، متروپل، رکس، ایران، ونوس و تابان از آن جمله است.

در طبقه پنجم پردیس کوروش، با رویکرد پذیرایی از مهمانان ویژه با امکان ورود اختصاصی به سالن های سینما، طراحی شده و در کنار آن، یک سالن کوچک سینما برای هیات داوران جشنواره های مختلف فیلم نیز در نظر گرفته شده تا جلسات خصوصی را در آنجا برگزار کنند.

مهد کودک، شش باب رستوران با برندهای معتبر داخلی و بین المللی در طبقه دوم و شهر بازی (ژوپیتر) با جدید ترین بازی های تفریحی برای گروه های مختلف سنی، از جمله خدماتی است که کوروش به مخاطبان ارائه می کند. فروشگاه هایپر استار با 600 واحد تجاری، از جمله دیگر ظرفیت های اقتصادی این مجموعه در شمال غرب پایتخت به شمار می رود.

در صورتی که علاقمند به خرید بلیط فیلم های در حال اکران سینما کوروش هستید، توصیه می کنیم به این نشانی مراجعه کنید.جذابیت ها و قابلیت های بصری و فنی سینما کوروش را می توان با سینما چهار سو در خیایان جمهوری تهران مقایسه کرد.

برای رفتن به مجتمع کوروش از نقشه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید، استفاده نمایید. البته مراجعه به این مجموعه فرهنگی و تجاری تهران با مترو کمی سخت است و پیشنهاد می شود که از خودرو شخصی استفاده کرده و آن را حتی المقدور، در پارکینگ مدرن کوروش، پارک کنید.

پالادیوم: نگین زعفرانیه و پاتوق بالاشهری ها

پالادیوم، یکی از عناصر شیمیایی است که خیلی از آن در مدرسه و دانشگاه نشنیده ایم، اما برای تهرانی ها، نام یکی از لوکس ترین مراکز تجاری شمال شهر است.

پالادیوم، مجتمع تجاری زعفرانیه تهران، یکی از پاتوق های معروف ساکنان نقاط شمالی پایتخت است و به همین خاطر، برخی از آن به عنوان پاتوق هفتگی پول دارهای تهران یاد می کنند. جایی که شما با برندها و مغازه هایی روبرو می شوید که شاید جنس کم تر از یک میلیون تومان در آن مشاهده نکنید.

تقریبا، پالادیوم را می توان جشنواره ای از برندهای لوکس در زمینه های مختلف از طلا و جواهرات و فرش تا لباس و حتی شکلات و لوازم فانتزی دانست. مخصوصا که این روزها به مناسبت ژانویه 2018 میلادی نیز، برخی از مغازه ها، به فروش اجناس کریسمس اقدام کرده و عروسک ها و شکلات ها و ابزار مخصوص این ایام را با قیمت های بالا، در اختیار عاشقان بابا نوئل و کریسمس قرار می دهند.

این مرکز خرید از 9 صبح تا 11 شب برای بازدید پاساژ گردهای تهرانی باز است و پارکینگ مجهز آن نیز که خدمات کارواش خاص را به خودروها ارائه می کند، در اختیار شهروندان خواهد بود. بیش از 150 واحد تجاری در پالادیوم و استقرار ده ها برند معتبر داخلی و بین المللی در این مجتمع شیک و لوکس شمال تهران، سبب شده تا این مجتمع را در ردیف مراکز تجاری لوکس پاریس و لندن و استکهلم بتوان قلمداد کرد.

همانطور که گفتیم، پالادیوم، پاساژ پول دارهای تهران است و به همین خاطر، خدمات مختلفی در آن ارائه می شود که البته قیمت های خاص خود دارد. یکی از آن ها، رستوران دریایی لاوانسی، رستوران ایرانی اسپیو و رستوران ژاپنی کاتسو است که طعم غذاهای خاص بین المللی را می توان در آن تجربه کرد.

این مجتمع، تنها مملو از مغازه برای خرید اجناس نیست. بلکه از فروشگاه های متنوع، رستوران ها، مجموعه ورزشی حرفه ای، شهر بازی، سالن زیبایی بانوان، کلینیک پوست و همچنین خدمات بانکی و دندانپزشکی و داروخانه نیز برخوردار است.

اگر عاشق شیرینی و شکلات های خوشمزه و جذاب هستید، طبقات همکف و دوم پالادیوم را فراموش نکنید. بوتیک شیرینی سویت بلیس، یکی از جاهایی است که می توانید کیک هویج را با دابل چاکلت میل کنید.

پاستیل و شکلات گامی لند از جمله دیگر فروشگاه های عرضه محصولات خوشمزه پالادیوم به شمار می رود که برای شما شکلات و پاستیل های متنوع ارائه می کند.

اگر عاشق شکلات های دست ساز خوشمزه بلژیکی هستید، شکلات شان را پیشنهاد می کنیم که در طبقه دوم پالادیوم قرار دارد.

اگر دوست دارید مانند قنادی های اروپا، شیرینی های مختلف را با چای و اسپرسو میل کنید، طبقه همکف B را به شما پیشنهاد می کنیم که نان و شیرینی بانش، انواع کیک و دسر و نان را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر علاقمند به دنیای طلا و جواهرات و آشنایی با جدید ترین مدل های 2018 دنیای فشن هستید، 10 مغازه فروش این محصولات را در پالادیوم می توانید مشاهده کنید.

اگر علاقمند به ماساژ های تایلندی و سوئدی هستید، طبقه ششم جنوبی را از دست ندهید. انواع اتاق های انفرادی در یک طبقه اختصاصی، 20 نوع ماساژ را در اختیار شما قرار می دهد تا با ماساژورهای حرفه ای ایرانی و خارجی، لحظات مفرحی را در پالادیوم تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

عاشقان عطر و ادکلن هم طبقه همکف را در نظر داشته باشند که برندهای مطرحی چون: روژا، سفیر، هیوا و شبر در آن قرار دارد. کلینیک زیبایی 4 گانه پالادیوم نیز، در چند سال اخیر پاتوق بانوان و دختران جوان مناطق شمالی تهران است که اگر چه نرخ های بالاتری از مرکز شهر دارد، اما به هر حال برای سخت پسند ها، انتخاب خوبی خواهد بود.

برای آگاهی از برنامه های اخیر پالادیوم به این لینک مراجعه کنید. رویدادهای این مرکز تجاری و فرهنگی تهران را در این نشانی دنبال کنید که معمولا، بوکلند آن، هر ماه برنامه های خاصی برای عاشقان کتاب دارد.

مجتمع میلاد نور شهرک غرب

شهرک غرب در دو دهه اخیر، یکی از بزرگ ترین پاتوق های پاساژ گردهای تهرانی بوده و البته این منطقه تهران را باید به واسطه مهندسی بافت شهری و دسترسی گسترده آن به بزرگراه های معروف تهران (یادگار امام و همت و نیایش)، از جمله مراکز در حال پیشرفت غرب تهران به شمار آورد.

شهرک غرب، مملو از ده ها پاساژ عریض و طویل است که بازارهای سعادت آباد را نیز باید به آن اضافه کرد. مجتمع میلاد نور و مجتمع گلستان در ایران زمین، از جمله معروف ترین مراکز خرید غرب تهران بوده که هر روز، پذیرای ده ها هزار شهروند تهرانی برای خرید و گشت و گذار است.

مجتمع میلاد نور، در سال 1378 تاسیس شد و اکنون در طول هفته به خصوص روزهای تعطیل، پذیرای بیش از 20 هزار نفر از شهروندان تهرانی از سراسر شهر است. بیش از یک هزار فروشنده در 326 واحد تجاری، آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند.

مجتمع تجاری و خدماتی میلاد نور، از 11 طبقه تشکیل شده که سه طبقه آن پارکینگ و دو طبقه همکف است و شش طبقه با نمایی شیشه ای، یکی از معروف ترین نماهای شیشه ای تجاری پایتخت را به خود اختصاص داده که در برخی از اوقات، با بادکنک های رنگی، آذین می شود.

کلیه طبقات میلاد نور دارای پله برقی است و پله های اضطراری و آسانسورهای معمولی و شیشه ای نیز در این مجموعه در اختیار علاقمندان قرار دارد. برندهای معتبر داخلی و خارجی، یکی از ظرفیت های جالب توجه این مرکز خرید غرب تهران است.

در طبقه آخر میلاد نور، رستوران تماشا قرار دارد. به دلیل قرار گیری مجتمع تجاری میلاد نور در محدوده خارج از طرح و ترافیک و زوج و فرد، دسترسی به این منطقه آسان است. البته، مجتمع دارای پارکینگ است، ولی خیابان های اطراف این مرکز تجاری. فضای خوبی برای پارک خودرو شما در اختیار دارد.

بلوار شهید فرحزادی که از میدان صنعت آغاز می شود و تا فرحزاد می رود، مکان خوبی برای پارک وسیله نقلیه است. میلاد نور، دو طبقه اختصاصی دارد که یکی مختص به فروش طلا و ساعت و دیگری سرویس خواب و لوازم خانگی است.

از مجتمع گلستان تا VIP

مرکز تجاری گلستان را باید یکی از قدیمی های غرب تهران به حساب آورد که خیلی ها شهرک غرب را به خاطر مجتمع تجاری گلستان که در خیابان ایران زمین شهرک غرب قرار دارد، می شناسند. این مجتمع، اکنون به خصوص در آخر هفته ها، از جمله پاتوق های پاساژ گردی و کافی شاپ نوردی اهالی بوده و البته از نقاط مختلف شهر نیز برای خرید البسه و لوازم گوناگون که توسط برندهای داخلی و بین المللی عرضه می شود، به آن مراجعه می شود.

مجتمع گلستان، جایی پایین تر از رستوران و قنادی VIP قرار دارد. جایی که گفته می شود مدتی توسط خواهر بابک زنجانی، میلیاردر جنجالی معروف، اداره می شد. این قنادی، اکنون یکی از لوکس ترین قنادی های پایتخت بوده و کیک و شیرینی های متنوعش، با استقبال برخی از شهروندان تهرانی مواجه شده است.

البته در راسته ای که مرکز تجاری گلستان شهرک غرب قرار گرفته، اکنون شاهد افتتاح مراکز عرضه خودروهای لوکس، رستوران ها و همچنین خشکبار هستیم که همگی کنار این مرکز تجاری معروف، احداث شده است. روبروی مرکز گلستان نیز، مراکز تجاری دیگری وجود دارد که در عرضه برندهای مختلف البسه، پر طرفدار هستند.

پرتال مرکز تجاری گلستان در این نشانی قرار دارد. در این درگاه، می توانید اطلاعات صدها فروشگاه در طبقات مختلف آن را مشاهده کنید. از زیور آالات و شال و روسری و عطر گرفته تا کیف و کفش و پتو و پوشاک بانوان و آقایان، در این بازار بزرگ در اختیار علاقمندان است.

برای کافی شاپ گردی پاساژ نوردهای تهرانی، هم در محیط باز و هم محیط بسته مرکز تجاری گلستان، امکاناتی ارائه شده است که می توانید از آن استفاده کنید. یکی از قابلیت های این مرکز را باید در تنوع فروشگاه ها و همچنین تخفیف های فصلی مغازه های آن دانست که معمولا با قرعه کشی های هیجانی و جذابی هم همراه می شود.

در حیاط غربی و شرقی مرکز تجاری گلستان، عصر ها به خصوص روزهای تعطیل، مراجعه کنندگان زیادی را مشاهده می کنید که به قول غربی ها، WINDOW SHOPPER هستند! این مرکز، اکنون یکی از پاتوق های غرب تهران برای خرید کت و شلوار و جواهرات است. مندوزا، اکو، نایکی، اسکچرز و اسمگ، از جمله برندهای معروف این پاساژ محسوب می شود.

اگر به گلستان رفتید، گشتی در قنادی وی آی پی هم پیشنهادات وسوسه انگیزی برای عاشقان تارت توت فرنگی و پای سیب دارد.

مرکز خرید تیراژه

از دیگر مراکز خرید معروف تهران است. طبقه سوم این مرکز، یک شهر بازی سرپوشیده دارد که پاتوق علاقمندان به بازی های خاص در شهر بازی در غرب پایتخت محسوب می شود. طبقات اول و دوم این مرکز، قریب به 200 واحد تجاری را در خود جای داده است. برندهای معتبر داخلی و خارجی که بعضا، با تغییر فصل، تخفیف های هیجانی را در اختیار متشریان خود قرار می دهند، همواره تیراژه را به یکی از مقصدهای گردشگری و خرید غرب تبدیل می کنند.

این مجموعه، یکی از بزرگ ترین مراکز خرید تهران است و شیوه ساختمان آن به شکلی است که دارای یک سقف اصلی بوده و فروشگاه ها، اطراف آن احاطه شده است. برای همین، معماری تیراژه و مجتمع گلستان شهرک غرب را باید معماری خاص دانست.

باز بودن بخش میانی این بنا تا سقف، امکان نورگیری مناسب داخلی را فراهم کرده و به نظر می رسد، طراحان این بنا، به مقولات انرژی سبز و معماری مدرن، اهمیت زیادی داده اند. فضای طبقات با وجود داشتن دید مناسب از بخش میانی ساختمان و از طبقات دیگر، حالت متفاوتی را در این مرکز خرید معروف به وجود آورده است.

تزئینات مرکز خرید تیراژه بسیار به مدل های عربی نزدیک است. درختان نخل واقعی در لابی بزرگ ساختمان قرار گرفته و فضای دو طرف لابی طبقه اول با غرفه های نسبتا کوچک تمام شیشه ای، احاطه شده است.

از گپ تا زارا و مستر پیج، می توان در این بازار پیدا کرد. سرزمین عجایب طبقه چهارم این مرکز را باید همچون طبقات 4 پانه کوروش، یکی از نقاط قوت آن به شمار آورد. شهر بازی سرپوشیده به دلیل نوع معماری ساختمان، از شرایط مطلوبی برخوردار است. بوفه غذای سریع، اتاق مخصوص جشن تولد کودکان و بازی های رایانه ای، بخشی از ظرفیت های این مجموعه خواهد بود.

تیراژه شماره 2 را در این نشانی دنبال کنید که در خیابان آیت الله مدنی قرار دارد.

اگر به بزرگراه اشرافی اصفهان بروید، مرکز خرید تیراژه قابل مشاهده است. برای پارک خودرو خود، امکانات زیادی در اطراف این مرکز خرید در دسترس است.

توصیه های پاساژ گردی

همواره از سایت و صفحه اینستاگرام برندهای معروفی که در پاساژ های تهران قرار دارد، آخرین اطلاعات از زمان ارائه تخفیف و خدمات خاص را جویا شوید.

برای عدم مواجهه با شلوغی عصرگاهی و شبانگاهی، همواره ساعت 2 تا 5 را برای مراجعه به این مجموعه ها در نظر داشته باشید.

اگر طراح اپ هستید، صدها فرصت کارآفرینی برای شما جهت ارائه خدمات اطلاع رسانی اپلیکیشنی به برندهای داخلی و بین المللی این پاساژ ها در دسترس است که فرصت خوبی برای فریلنسر ها خواهد بود.

اگر زمان پاساژ گردی خود را کمی مدیریت کنید، نیازی به پرداخت چند هزار تومان هزینه پارکینگ نخواهید داشت و مکان مطلوبی برای پارک امن خودرو، پیدا خواهید کرد.

گر چه پاساژ گردی را بعضی به عنوان پرسه برای هیچ معرفی می کنند، اما گاهی، شما را با تخفیف های هیجانی برندهای مختلف آشنا می کند. به همین منظور، تلاش کنید تا در جریان اطلاع رسانی های اینترنتی برندها قرار داشته باشید.

انتشار: 23 خرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 4

به "آشنایی با مراکز خرید تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مراکز خرید تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید