مردم ووهان چین از خوردن غذاهای عجیب منع می شوند!

به گزارش سیلور 7، شاید این روزها، به شوخی و البته با عصبانیت به دوستان و اقوام از رژیم غذایی عجیب و غریب چینی ها شکایت نموده باشیم. واقعیت این است که تنها شما نیستید که چنین طرز فکری دارد؛ با شیوع ویروس کرونا از منطقه ووهان چین و مهار آن در این کشور، حالا خبرهایی از اراده جهانی برای تغییر رژیم غذایی چینی ها به چشم می خورد!

مردم ووهان چین از خوردن غذاهای عجیب منع می شوند!

طبق خبرها این قوانین طی سه ماه آینده به تصویب خواهند رسید و به احتمال زیاد نه موقت، که دائمی خواهند بود. مجله خبرنگاران در این مطلب به این موضوع می پردازد که چطور انتشار ویروس کرونا به ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی در چین می انجامد. با ما همراه باشید.

چطور ذهن ها به سمت بازارها در ووهان چین معطوف شد؟

بعد از این که شواهدی ازانتقال و گسترش بیماری کویید 19 یا همان کرونا از حیوانات وحشی به انسان در بازارهای محلی ووهان چین پیدا شد، در گوشه و کنار دنیا قوانین مختلفی وضع شد که خوردن حیوانات وحشی را ممنوع می کرد. هرچند شاید کمی برای اعمال این قوانین ده باشد اما از خطرات احتمالی در آینده جلوگیری خواهد نمود. جالب این جا است که قبلا نیز چنین محدودیت هایی با گسترش بیماری های مسری اعمال شده بود. با این حال، یک از اعضای انجمن حفاظت از محیط زیست (WCS) می گوید که احتمالا این بار همه چیز فرق می نماید و مکالمات اون با شرکای چینی در او این باور را به وجود آورده که به احتمال زیاد، این قانون طی چند ماه آینده به تصویب خواهد رسید.

تاریخچه انتشار ویروس های مختلف از چین

این مسئله از آن جهت اهمیت دارد که عدم رعایت کافی در این زمینه، ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی را پس از شیوع سارس در سال 2003 به فراموشی سپرد تا در سال 2020 بار دیگر این زخم قدیمی، سر باز نموده و تمامی دنیا را چار مشکل کند. وی همچین اضافه می نماید که اگر این موضوع به قانون تبدیل نگردد، جنبه اجرایی پیدا نمی نماید. در مقابل، اگر منع استفاده از حیوانات وحشی در مواد غذایی و همچنین ارتباط با آن ها به یک قانون تبدیل گردد، قوه اجرایی کافی جهت مقابله با متخلفین به وجود می آید. درحقیقت، با این کار دولت چین برای آموزش بیشتر مردم و هشدار به آن ها کوششی مضاعف از خود نشان خواهد داد.

همچنین یکی از جرایمی که در این لایحه آمده، امکان ممنوع الخروجی چینی های خاطی و همچنین مردم ووهان چین را به مدت یک دهه امکان پذیر می نماید!

چینی ها به فکر علاج واقعه افتاده اند

با اتفاقاتی که اخیرا اتفاق افتاده، اینک مقامات چینی به این مسئله به شکل جدی تری نگاه می نمایند. اقبال عمومی نیز در جای جای این کشور و ووهان چین نیز دیده می گردد به طوری که از زمان اعلام این ممنوعیت، رستوران ها و بازارهای 10 استان چین به محصولات مزارع روی آورده اند. اما نگرانی اصلی مهار این بیماری در چین نیست، بلکه باید نگران گسترش این بیماری در کشورهای دیگر بود. کشوری مانند چین که مراودات زیادی با کشورهای دیگر دارد، این بیماری را به تمامی نقاط دنیا انتقال داده است.

رقابت برای پیداکردن منشاء ویروس کرونا در طبیعت

یکی از حقایق غیر قابل انکار این است که اکنون رقابت سختی بین کشورهای مختلف برای پیدا کردن منشاء ویروس کرونا که از ووهان چین در دنیا منتشر شد، به وجود آمده است. با شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین و سایر نقاط این کشور، حالا رژیم غذایی این مردم زیر ذره بین رفته است. کارشناسان می گویند که چنین ها باید خوردن سگ ها و گربه ها را هم متوقف نمایند. آمار جامعه بین المللی (HSI) نشان می دهد که سالانه سی میلیون سگ در آسیا برای گوشتشان کشته می شوند اما با این وجود، خوردن گوشت سگ در ووهان چین یا سایر شهرهای این کشور چندان رایج نیست.

در واقع، بیشتر چینی ها در نظرسنجی اجرا شده گفته اند که تا به حال گوشت سگ نخورده اند و قصد هم ندارند تا آن را امتحان نمایند. بیشتر آن ها ذکر نموده اند که سگ ها و گربه ها، حیوانات خانگی هستند و روابط نزدیکی با انسان ها دارند.

راه درازی برای تغییر سلیقه چینی ها و مردم ووهان چین در پیش است!

در همین زمان، چین استفاده از صفرای خرس را در کوشش برای درمان بیماری کرونا تایید نموده است! این مایع گوارشی که از خرس های در دام گرفتار آمده در چین گرفته می گردد، از زمان های دور در طب چینی کاربرد داشته است. در طب سنتی چین، ادعا می گردد که این مایع توانایی حل سنگ کیسه صفرا و درمان بیماری های کبدی را دارد اما هیچ مدرکی دال بر تاثیر آن در سرکوب ویروس کرونا شناسایی نشده است. در مقابل، این فرایند قطعا برای حیوانات بسیار دردناک و ناراحت نماینده است.

چطور بازار فروش حیوانات وحشی در ووهان چین به تعطیلی کشید؟

در ماه فوریه، مقامات چینی تجارت حیوانات وحشی و استفاده از گوشت آن ها را ممنوع اعلام کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که بازاری در ووهان چین که محل فروش حیوانات وحشی بود، سر منشاء بیماری کرونا شناسایی شد. خبرهای این اتفاق و دیگر موضوعاتی که در این زمینه مطرح شد، دولت چین را وا داشت تا درمورد این تجارت و بازارهایی که محصولات مختلفی از حیوانات وحشی را می فروشند با شدت بیشتری برخورد کند.

در حال حاضر بنا به آمار دانشگاه جان هاپکینز، نزدیک به یک میلیون مورد شناسایی شده قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در دنیا به ثبت رسیده است. در چین به تنهایی، 81 هزار و 600 مورد ابتلا به این ویروس تایید شده و نزدیک به سه هزار پانصد نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

لازم به ذکر است، دانشمندان هنوز نتوانسته اند به منبع اصلی بیماری کرونا دست پیدا نمایند و دقیقا تعیین نیست که چطور این بیماری از حیوانات به انسان سرایت نموده است. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که چینی ها غذاهای لذیذ بسیاری دارند که در مقاله آشنایی با معروف ترین غذاهای چینی می توانید با بعضی از آن ها آشنا شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 987

به "مردم ووهان چین از خوردن غذاهای عجیب منع می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم ووهان چین از خوردن غذاهای عجیب منع می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید