راستا درست یادگیری سئو از زبان محمد افشار - مدیر سئو علی بابا

به گزارش سیلور 7، رپرتاژ آگهی - امروز می خواهیم با یکی از بهترین متخصصین سئو کشورمون صحبتی داشته باشیم و راز موفقیت در سئو را از زبان ایشون بدانیم. برای همین از آقای افشار مدیر سئو علی بابا درخواست کردیم که گفت و گویی در این راستا داشته باشیم.

راستا درست یادگیری سئو از زبان محمد افشار - مدیر سئو علی بابا

آقای محمد افشار از سال 1397 مدیر سئو علی بابا هستند و توانستند در رقابتی ترین کلیدواژه های گردشگری رتبه 1 را بدست آورند.

احتمالا بیشتر فعالین حوزه دیجیتال شما را می شناسند، اما اگر لطف کنید جهت آشنایی بیشتر یک مختصری از خودتان برای خوانندگان ما بفرمایید، عالی میگردد.

خب از دوران دانشجوییم آغاز می کنم که چگونه کسب درآمد من از حوزه دیجیتال، مرا وارد این فضا کرد. در دوران دانشجویی ، سال 1397، طراحی سایت یکی از کارهایی بود که کم و بیش انجام می دادم. در کنار آن برخی موقع ها هم خودم مقاله مینوشتم و در سایت مشتریان قرار میدادم و از این طریق کسب درآمد می کردم.

کلا یک نفر در آن روزها، همه کار باید انجام میداد اما امروزه دیگر نوشتن مقاله - طراحی سایت - دولپ سایت هرکدام تخصصی جدا هستند.

من هم به مرور زمان و تجربه سعی کردم کیفیتم را افزایش بدم. سایت های سبک تر، دیزاین قشنگ تر و کاربردپسند تر و همچنین مقالات مفید تر. تا این که به مرور این بهینه سازی ها من را وارد حوزه سئو کرد تا امروز که در خدمت شما هستم.

به نظر شما راستاتبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای چیست؟

من این سئوال را می خواهم این گونه پاسخ دهم، که سئو یعنی چی؟ سئو یعنی بهینه سازی هرآنچه که می گردد! من سئو را ترکیبی از دانش و تجربه میدانم. راستا صحیح یادگیری و آموزش سئو این است که شما ابتدا در زمینه های محتوا - دیجیتال مارکتینگ - طراحی و دولپ اطلاعاتی بدست آورید. بعد از این که دانش خودتان را افزایش دادید، با تکیه بر آن آغاز به تست کردن و آزمایش کردن می کنید.

مثلا در حوزه سئو به صورت خاص شما ابتدا باید سرچ کنسول را یاد بگیرید و بعد به سراغ سئو خارجی بروید، که متاسفانه برخی موقع ها راستا را اشتباه میرویم. یعنی بدون آن که روی آموزش گوگل وبمستر تولز کار کنیم، مستقیم به سراغ لینک سازی میرویم.

نتیجه این اتفاق می گردد، سایتی که لینک های زیادی دارد اما رتبه ندارد.

با توجه به تجربه شما، سئو سایت چقدر طول می کشد؟

سئو حد ندارد! شما می توانید یک سایت را مدام بهینه کنید. یعنی ترافیکش را افزایش بدهید، رتبه های سایت را بهبود بدهید. پس باید معین کنیم که منظورمان از سئو یعنی چقدر بهبود و بهینه سازی، که ما این را در قالب کمیتی به نام KPI تعریف میکنیم و با توجه به آن یک زمان تقریبی ارائه می دهیم.

ممکن است یک بهینه سازی کوچک در سایت منجر به بهبود رتبه در کلمه مد نظر گردد، پس این که سئو زمان بر است لزوما همواره درست نیست.

با توجه به این که شما با آژانس های خارج از ایران پروژه های سئو انجام می دهید، نظر شما راجع به سئو سایت های انگلیسی و خارجی چیست؟

من همواره تلاشم بر این بود که به دوستانی که می خواهند وارد فضای سئو شوند، دید تحلیلی سئو دهم. یعنی در وهله اول دانش را منتقل کنم ، بعد تجربه را. چون در فضای سئو، اینقدر تغیرات و آپدیت از سمت گوگل داریم که اگر کسی صرفا به واسطه تکنیک سئو را یاد گرفته باشد و اصول آن را نداند، برای پروژه جدید دچار مشکل و چالش جدی می گردد، که در انگلیسی این بسیار ملموس است.

مثلا شما در وب فارسی با استفاده از اسکیما غیرمرتبط می توانید نرخ کلیک را افزایش و حتی صندلی بهتری هم بگیرید، اما در انگلیسی شما به راحتی ریپورت می شوید.

این قضیه در خصوص لینک سازی هم همین طور است. در فارسی لینک سازی خیلی راحت تر جواب میدهد ، اما در وب انگلیسی شما باید خیلی هوشیارتر باشد.

علاوه بر همه این موارد، دانش زبان رکن اصلی و پایه سئو سایت های انگلیسی می باشد. باید در حد قابل قبولی دانش زبان را داشته باشید.

به عنوان سئوال آخر، از شغل خودتان راضی هستید؟

من عاشق کارم هستم و هر روز چندساعتی را فقط مطالعه می کنم. خوبی شغل سئو در این است که پیوسته باید در حال خواندن و افزایش دانش و تجربه کردن باشی و من عاشق این پویایی حوزه سئو هستم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1420

به "راستا درست یادگیری سئو از زبان محمد افشار - مدیر سئو علی بابا" امتیاز دهید

2 کاربر به "راستا درست یادگیری سئو از زبان محمد افشار - مدیر سئو علی بابا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا درست یادگیری سئو از زبان محمد افشار - مدیر سئو علی بابا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید