معرفی مختصری از جاذبه های ساحل دریای خزر

به گزارش سیلور 7، وقتی تصمیم می گیریم سفر کوتاهی را شروع کنیم، معمولا اولین مقصدی که به ذهن مان می رسد جاده چالوس، شمال، دریای خزر، و ساحل است.

معرفی مختصری از جاذبه های ساحل دریای خزر

ساحل خزر، شامل دو استان ساحلی گیلان (مرکز استان: رشت) و مازندران (مرکز استان: ساری)، به خاطر وجود جنگل های انبوه و کشت وسیع برنج تضاد چشمگیری در مقایسه با فلات خشک داخلی ایران به وجود آورده است. در ایام تعطیلات، ساحل خزر در بین ایرانیان مقصد پرطرفداری برای سفر به شمار می آید. اما از منظر بین المللی مکان های دیدنی کمتری نسبت به سایر نواحی کشور دارد.

چندین جاده اصلی، تهران را به ساحل خزر متصل می نمایند که همه آن ها از بین مناظر بسیار زیبا، از میان کو ه ها و یا از نزدیکی رودخانه ها می گذرند.

رشت بزرگترین محل سکونت اهالی خزر است و در بخش جنوبی دریای خزر واقع شده است که شامل چندین مکان دیدنی، موزه جالب توجه و بازاری روباز است.

به فاصله یک ساعت رانندگی از رشت، شهر تاریخی ماسوله واقع شده است که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. خانه های این شهر در سراشیبی صخره بنا شده اند و بام خانه ها مشخصا قابل تشخیص از خیابان ها نیست.

دو مورد از سودآورترین صنایع ایران یعنی فراوری خاویار و ابریشم در بندر خزر، بندر انزلی، اجرا می شوند.

تالاب انزلی، بخاطر وجود تنوع فراوان در گیاهان و جانوران و زندگی آبزیان، زیبایی منحصر به فردی به این منطقه بخشیده است که فرصت مناسبی برای سفر کوتاهی با قایق برای گردشگران فراهم نموده است.

شهر ترکمن نشین گنبدکاووس در راستا گرگان به مشهد شهرت فراوانش را وام دار برج تمام آجری مقبره قابوس بن وشمگیر، از امیران سلسله زیاری، است. این برج تمام آجری، از پای بست بنا تا گنبد مخروطی شکل آن حدود 51 متر ارتفاع دارد.

منبع: کجارو / corinthiantravel.co.uk
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 799

به "معرفی مختصری از جاذبه های ساحل دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مختصری از جاذبه های ساحل دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید