مقاله: مرلین جادوگر؛ واقعیت یا افسانه؟

به گزارش سیلور 7، البته این در صورتی است که با این موضوع کنار آمده باشیم که جادو و جادوگری هرگز در جهانی ما وجود نداشته است. چون اگر فرض را بر این بگذاریم که جادو و جادوگری در جهانی ما جایی داشته، آنگاه قطعا هیچکس به اندازه مرلین جادوگر نمی توانسته رد خود را در تاریخ گم کند! او کسی است که در تمام افسانه ها، توانایی این را داشته که ظاهر و چهره خودش و هر کس دیگری که بخواهد را تغییر دهد! مطمئنا اگر واقعا چنین فردی در تاریخ وجود داشته و البته بنا به دلایلی نمی خواسته توسط آیندگان بخاطر آورده گردد، ما هرگز با صرفا مطالعه کتب تاریخی او را پیدا نخواهیم کرد.

مقاله: مرلین جادوگر؛ واقعیت یا افسانه؟

اما نکته بسیار مهم در این رابطه این است که خود شخص شاه آرتور، یکی از بزرگترین معما هایی است که تاریخدانان در رابطه با شخصیت های اساطیری قرون وسطی با آن روبرو شده اند. خیلی ساده بخواهیم بگوییم، هیچ تاریخدانی نمی تواند با اطمینان بگوید که شاه آرتور واقعا در تاریخ وجود داشته و در عین حال، هیچ تاریخدانی هم نمی تواند با قطعیت بگوید که شاه آرتور صرفا یک شخصیت خیالی است! این موضوع زمانی بسیار عجیب و باورنکردنی می گردد که به خاطر بیاوریم بعضی از مهمترین اتفاقاتی که در تاریخ بریتانیا اتفاق افتاده، در رمان های شِبه تاریخی به شاه آرتور نسبت داده شده است.

دیگر قطعا تاکنون به این موضوع پی برده اید که هیچ سندی مبنی بر واقعی بودن مرلین جادوگر وجود ندارد. حتی اگر ما شاه آرتور را هم یک شخصیت حقیقی بدانیم، باز هم نمی توانیم با استناد به او، واقعی بودن مرلین را ثابت کنیم چرا که طبق اولین منابعی که به این جادوگر مرموز اشاره نموده اند، مرلین هرگز با شاه آرتور ارتباط یا حتی ملاقاتی نداشته است. پس آیا می توانیم مرلین را با خیال راحت به لیست شخصیت های اساطیری و غیرواقعی قرون وسطی اضافه کنیم؟

منبع مقاله: مرلین جادوگر؛ واقعیت یا افسانه؟

انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1874

به "مقاله: مرلین جادوگر؛ واقعیت یا افسانه؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: مرلین جادوگر؛ واقعیت یا افسانه؟" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مرلین جادوگر؛ واقعیت یا افسانه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید