میزان بدافزار اندروید 47 برابر بیشتر از iOS است!

به گزارش سیلور 7، تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیرا در مصاحبه ای اظهار داشت که میزان بدافزار های موجود در سیستم عامل اندروید نسبت به سیستم عامل آی او اس 47 برابر بیشتر است. در این تبادل نظر که با گیوم لاکروا، مدیر شرکت رسانه ای Brut صورت گرفت، تیم کوک بار دیگر بر تمرکز این شرکت در قبال حفاظت از حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران تاکید نمود.

میزان بدافزار اندروید 47 برابر بیشتر از iOS است!

به گزارش دنیای اقتصاد، وی بیان کرد: بیش از یک دهه است که تمرکز خود را بر ارتقای حریم خصوصی معطوف نموده ایم. ما به این مساله، به مصداق یک نمونه از حقوق بشر و حقوق اساسی هر انسان نگاه می کنیم. مدیرعامل اپل همچنین در مورد قانون بازار های دیجیتال (DMA) که توسط کمیسیون اروپا به تصویب رسیده، صحبت و در بخشی از این تبادل نظر بیان کرد که این قانون چندان به نفع کاربران نخواهد بود.

او ادامه داد: طراحی و ساختار DMA که این روز ها بر سر زبان ها افتاده، پای Sideloading یا نصب بسته اپلیکیشن با فرمت APK و از منابع ناشناس را که عامل اصلی رشد بدافزار ها در اندروید محسوب می گردد، به گوشی های آی فون نیز باز می نماید. این مساله باعث می گردد امنیت گوشی های آی فون کاهش یابد و بسیاری از اقداماتی که این شرکت برای ارتقای امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در اپ استور در نظر گرفته تا مانع از دسترسی اپلیکیشن ها به بعضی اطلاعات گردد، بی اثر شوند.

تیم کوک اضافه نمود: اگر کاربری در اکوسیستم این شرکت حضور داشته باشد، هرگز چنین اتفاقاتی را تجربه نخواهد کرد چرا که اپل قویا نسبت به حفظ اطلاعات و امنیت کاربران خود پایبند است. مدیرعامل اپل در این مصاحبه بیان کرد: دستگاه های اندرویدی تا 47 برابر بیشتر از دستگاه های آی او اس، با بدافزار ها سروکار دارند. احتمالا تیم کوک این اطلاعات را با استناد به گزارش سال 2019 شرکت نوکیا ارائه نموده است. اما در گزارشی جدید در سال 2020 آمده که میزان بدافزار ها در اندروید به 6/26 درصد کاهش یافته، در صورتی که این میزان در گوشی های آی فون از یک به 6/1 درصد افزایش یافته است.

کوک بیان کرد: این حجم از بدافزار ها در اندروید و کم بودن آن در آی او اس به این دلیل است که سیستم عامل آی او اس به گونه ای طراحی شده که تنها از یک اپ استور تغذیه می گردد و تما می اپلیکیشن ها قبل از ورود و نصب در گوشی های آی فون، به طور دقیق آنالیز می شوند. در پلی استور، اپلیکیشن های بدافزاری بیشتری مشاهده می شوند، اما اپ استور شرکت اپل هم چندان بی عیب نیست. چندی پیش در گزارشی آمده بود که 2 درصد از هزار اپلیکیشن برتر اپ استور، مخرب هستند و پرونده ای نیز اخیرا تشکیل شد که در آن یکی از کاربران آی فون، با دانلود یک اپلیکیشن حاوی بدافزار در اپ استور، حدود 600 هزار دلار مورد سوءاستفاده نهاده شد.

چند سالی است که هشدار هایی به کاربران گوشی های هوشمند در قبال دانلود اپلیکیشن ها از منابع غیررسمی داده می گردد. گوگل نیز در این باره گزینه ای را تحت عنوان نصب اپلیکیشن های ناشناخته به پلت فرم خود اضافه نموده تا مانع از این کار گردد. البته اپل نیز چنین قابلیت مشابهی را در پلت فرم خود تعبیه نموده است. در این تبادل نظر تیم کوک علاوه بر تاختن به اندروید، در بخش دیگری از مصاحبه خود بیان کرد که خودروی این شرکت موسوم به Apple Car، در دست ساخت است و شنیده ها درخصوص اضافه شدن سنسور قند خون به نسخه های جدید اپل واچ، درست است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1730

به "میزان بدافزار اندروید 47 برابر بیشتر از iOS است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان بدافزار اندروید 47 برابر بیشتر از iOS است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید