هرآنچه پیش از ارتقا ویندوز 11 باید بدانیم

به گزارش سیلور 7، به روزرسانی های نسخه ویندوز در گذشته مورد استقبال قرار گرفته و ویندوز 10 نسخه نسبتاً موفقی می باشد. ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که آیا احتیاج به آپدیت ویندوز 11 داریم یا خیر؟

هرآنچه پیش از ارتقا ویندوز 11 باید بدانیم

به گزارش خبرنگاران، ویندوز 11 آخرید نسخه ویندوز مایکروسافت است. در ابتدا مایکروسافت بمدت چند ماه این ویندوز را در نسخه بتا منتشر کرد. سپس در تاریخ 5 اکتبر 2021، نسخه اصلی این ویندوز منتشر شد. نسخه منتشر شده فاقد چند ویژگی است، یکی از این ویژگی ها، شبیه سازی اندروید بومی (اجرای سیستم عامل اندروید روی سایر سیستم عامل ها) می باشد. مایکروسافت اکنون در حال آزمایش این ویژگی در نسخه بتا می باشد. بعلاوه در نسخه منتشرشده، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا سیستم های شما به روز رسانی را دریافت نمایند.

ویندوز 11 یک ارتقاء رایگان است، اما برای ارتقا احتیاج به سیستم قوی تری نسبت به ویندوز 10 داریم. مایکروسافت ویندوز 11 را ایمن ترین ویندوز نامیده است. Trusted Platform Module 2.0 به معنی ماژول پلتفرم مطمئن، که با نام TPM 2.0 شناخته می گردد، یکی از الزامات ویندوز 11 است. برای نصب دستی ویندوز 11 بر روی سیستم های ناسازگار، نیز راه هایی وجود دارد، این راه ها سبب می شوند، که مجبور به کنار گذاشتن بروز رسانی های آینده ویندوز 11 به وسیله Windows Update بشویم.

حداقل سیستم مورد احتیاج برای نصب ویندوز 11 را در زیر مشاهده می کنید:

برای اینکه به روزرسانی رسمی به وسیله Windows Update انجام گردد، سیستم شما باید یک CPU اینتل نسل هشتم یا تازهتر، یا یک پردازنده AMD Zen2 یا تازهتر، بوت امن UEFI، TPM2.0، حداقل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد.

طراحی و عملکرد تازه ویندوز 11:

به نظر می رسد ویندوز 11 چشم اندازی را که مایکروسافت با ویندوز 8 مشخص نموده بود، درک نموده است. ویندوز 11 هنوز یک طراحی ایمن است، حتی اگر بعضی از تغییرات نسبتاً قطبی باشند واجرای آن بسیار بهتر از ویندوز 8 است.

ویندوز 8 کوشش مایکروسافت برای ساخت یک سیستم عامل مدرن برای کاربران تلفن همراه بود که با آن احساس غریبگی ننمایند. مایکروسافت در طراحی عناصر موبایل در ویندوز 8 زیاده روی کرد، بسیاری از این عناصر طراحی در ویندوز 10 نیز منتقل شدند.

در حال حاضر، با ویندوز 11، مایکروسافت در کوشش است تا ویندوز را مطابق با طراحی سیستم عامل های مدرن، سریع تر کند و در بعضی از کاربرانی که Chromebook، macOS، iPad و سایر دستگاه های محاسباتی را از دست داده است، یاری کند. طراحی ویندوز 11 به خودی خود، خوب به نظر می رسد، اما بعضی از ویژگی های عجیب و غریب نیز در این ویندوز مشاهده می گردد.

برای کاربران تازه، ویندوز 11 با طراحی تازه گزینه خوبی به نظر می رسد. یکی از تغییراتی که در رابط کاربری این ویندوز مشاهده می گردد، گرد شدن گوشه ها، بجای لبه های تیز می باشد. منوی استارت ویندوز، شخصی سازی شده و نسبت به قبل مرتب تر است. این منو شامل برنامه های پین شده و برگه ای است که که فایل ها را بر اساس استفاده اخیرتان به شما نشان می دهد. کادر جستجو نیز اکنون ظاهر زیباتری دارد. تغییراتی در دسکتاپ مشاهده نمی گردد. اما منوی کلیک راست ظاهری ساده پیدا می نماید، رایج ترین گزینه ها مانند برش، کپی، چسباندن و تغییر نام. برنامه های مایکروسافت نیز، ظاهری مدرن پیدا نموده اند.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه، window snap layouts می باشد. امکان کنار هم قرار دادن پنجره ها و تقسیم صفحه به چند بخش مختلف می باشد. تغییر شفافیت یا transparency effect نیز یکی دیگر از ویژگی های مجذوب کننده می باشد. طراحی متمرکز بر شفافیت ransparency-focused design که برای اولین بار در ویندوز ویستا معرفی گردید، خاتمه به بلوغ رسیده است.

برای کاربران قدیمی ویندوز، این به روز رسانی ممکن است کمی باعث ناراحتی گردد. به عنوان مثال، نوار وظیفه Taskbar دیگر قابل تغییر یا جابجایی نیست. دکمه Start به طور پیش فرض در مرکز نوار وظیفه واقع شده است، اگرچه می توانید آن را به سمت چپ برگردانید. بعلاوه، هنگام کلیک راست، بعضی از گزینه های منو، مانند بعضی از عملکرد های خاص برنامه را که با برنامه هایی مانند Winrar دریافت می کنید، یا بعضی دیگر از گزینه های ویندوز مانند Troubleshoot compatibility، پنهان می نماید. ویندوز 11، کاربران قدیمی ویندوز را رها نمی نماید. علیرغم طراحی کنترل پنل تازه، با تنظیمات تازهتر، هنوز همان کنترل پنل قدیمی را نیز دربرنامه های خود گنجانده است. علاوه بر این، منوی قدیمی راست کلیک نیز در زیر دکمه Show more options در پایین منوی تازه پنهان می گردد.

به نظر می رسد کاربران تازه بدلیل طراحی ویندوز 11، از آن استقبال خواهند کرد و کاربرانی که از نسخه های قدیمی تر به روزرسانی می شوند ممکن است دچار مسائلی شوند، اما هیچ مشکل بزرگی، مانند آنچه در روز های ویندوز 8 مشاهده کردیم، وجود ندارد.

عملکرد ویندوز 11

ویندوز 11 نوید بهبود عملکرد را نسبت به ویندوز 10 می دهد. این ویندوز، وعده بهبود حافظه و مدیریت انرژی را بما می دهد. این بهبود در microsoft edge نیز مشاهده می گردد. بعلاوه بعضی ویژگی های دیگر مانند DirectStorage API را نیز دارد، که سبب کاهش زمان بارگذاری بازی ها، بسته به اجرای برنامه نویس خواهد شد.

چند مشکل عملکردی در ویندوز 11 گزارش شده است که برجسته ترین آن ها باعث افت عملکرد سیستم های AMD Ryzen می گردد. به نظر می رسد یک به روز رسانی این مشکل را که مربوط به حافظه نهان L3 بود، رفع نموده است. با این حال، Hardware Unboxed مشکل دیگری را در ویندوز 11 و CPU های AMD کشف نموده است که مربوط به کش L3 است. اگر در حال تعویض CPU در سیستم خود هستید، این مشکل سبب می گردد که ویندوز 11 را مجدداً نصب کنید.

پیچیده تر شدن Default apps settings

مایکروسافت بعلاوه تغییر از Edge را سخت تر از گذشته نموده است. دیگر نمی توانید تغییر مرورگر پیش فرض را با یک کلیک انجام دهید. در عوض، باید به تنظیمات بروید و به صورت دستی هر نوع فایل مرتبط با یک مرورگر را تغییر دهید. علاوه بر این، مایکروسافت تصمیم گرفته است برنامه EdgeDeflector را مسدود کند، برنامه ای که این روش پیچیده تغییر مرورگر ها را در ویندوز 11 دور زده است.

مایکروسافت با توجه به ادعای ساده سازی تجربه کاربری، کاری انجام داده است که حتی اپل با Safari در macOS انجام نداده است. پس از واکنش های شدید، مایکروسافت اعلام نمود که مشکل تعویض مرورگر ها را با به روزرسانی آینده رفع خواهد نمود .در مجموع، با توجه به تغییرات صورت گرفته ویندوز 11 به میزان ای که ما به کار با ویندوز عادت نموده ایم، برای ما آشنا نمی باشد. البته می توان برای اصلاح سیستم عامل، از برنامه های شخص ثالث استفاده کنیم تا به نحوی که می خواهیم عمل کند. با این حال، این چیزی نیست که بیشتر کاربران بخواهند انجام دهند.

مهمترین دلایلی که باید ویندوز خود را به ویندوز 11 ارتقا دهیم

1- بروزرسانی برای سیستم های تازه: اگر رایانه یا لپ تاپ تازهی با سخت افزار قوی، و به ویژه رایانه ای که با وعده به روزرسانی ویندوز 11 ارائه شده است دارید، باید به ویندوز 11 ارتقا دهید. مایکروسافت ویندوز 11 را برای سیستم های تازهتر طراحی نموده است. به این ترتیب، کمتر با مسائل عملکردی روبرو خواهید شد.

2 - در صورتی که امنیت برای شما در اولویت واقع شده است: اگر فردی هستید که ترجیح می دهید در زمینه امنیت به روز بمانید، ویندوز 11 خدمات خوبی در این زمینه به شما ارائه می نماید. ویندوز 10 تا 14 اکتبر 2025 به روزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد نمود. از سوی دیگر، ویندوز 11 پایه امنیتی قوی تری نسبت به ویندوز 10 دارد.

3- اگر می خواهید آخرین ویژگی ها را دریافت کنید: ویندوز 11 ویژگی های تازه و بسیار خوبی را به همراه دارد. در صورتی که ویندوز 10 بیشتر آن ها را نخواهد داشت. اگرچه بعضی از موارد مانند نصب برنامه های اندروید در ویندوز 11 به طور رسمی در دسترس نیستند، اما همچنان می توانید آن ها را به روش های غیر رسمی دریافت کنید.

4- اگر می خواهید multitasking یا چند وظیفگی را بهتر ازهمواره انجام دهید: ویندوز 11 با قابلیت های Snap Layouts و Snap Groups و توانایی بخاطر سپردن طرح بندی های خود برای نمایشگر های متعدد، روی چندوظیفگی متمرکز شده است. این ویژگی ها سبب می گردد تجربه multitasking بهتری با ویندوز 11 داشته باشیم.

دلایل اصلی برای اینکه چرا نباید ویندوز را به 11 ارتقا دهیم

1- اگر در حال حاضر در پی تجربه ای بدون اشکال هستید به ویندوز 11 ارتقا ندهید: ویندوز 11 مانند بیشتر نسخه های تازه سیستم عامل دارای اشکالاتی است. ویندوز 10 در نقطه ای واقع شده است که برای بیشتر مردم اصلاح شده و نسبتاً بدون اشکال است. مدتی طول می کشد تا ویندوز 11 به آن نقطه برسد.

2- اگر به تعداد زیادی برنامه شخص ثالث و تنظیمات مختلف متکی هستید به ویندوز 11 ارتقا ندهید: نسخه اصلی ویندوز ها همواره در ابتدا مسائلی داشته اند. ویندوز 11 نیز مسلما در ابتدا با چنین مسائلی روبرو خواهد شد. اگر به تعداد زیادی برنامه شخص ثالث و تنظیمات مربوطه متکی هستید این احتمال وجود دارد که ویندوز 11 آن را دچار مشکل کند.

3- اگر سخت افزار قدیمی و ناسازگار، به ویندوز 11 ارتقا ندهید: سخت افزار های قدیمی تر ممکن است بتوانند به وسیله بعضی راه چاره ها، ویندوز 11 را اجرا نمایند. با این کار ممکن است بعضی عملکرد های این ویندوز را از دست بدهید. نباید فراموش کنید، اگر به روزرسانی غیررسمی انجام دهید، دسترسی به Windows Update را از دست خواهید داد.

4- اگر واقعاً ویندوز 10 را دوست دارید، به ویندوز 11 ارتقا ندهید: ویندوز 11 تغییراتی داشته که ممکن است برای کسانی که ویندوز 10 را دوست دارند آزاردهنده باشد. ناتوانی در جابجایی و تغییر میزان نوار وظیفه، منوی استارت تازه، حذف حالت تبلت، وجدول زمانی از مواردی است که در حال حاضر در ویندوز 11 در دسترس نمی باشد.

توصیه ما این است که در حال حاضر، برای به روز رسانی رایانه شخصی خود به ویندوز 11 عجله نکنید. با این حال، این نتیجه ممکن است در ماه های آینده تغییر کند. با گذشت زمان، شاهد تغییرات و پیشرفت ویندوز 11 خواهیم بود. منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید.

منبع: androidauthority

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2010

به "هرآنچه پیش از ارتقا ویندوز 11 باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه پیش از ارتقا ویندوز 11 باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید