هزینه 20 هزاردلاری هر ساعت پرواز هما به دلیل عدم تحویل سوخت توسط کشورهای اروپایی

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران:معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه عدم تحویل سوخت از سوی کشورهای اروپایی هزینه های هر پرواز هما را 18 تا 20 هزار دلار افزایش می دهد، گفت: در یک سال اخیر فقط ایتالیا به ناوگان هما سوخت تحویل داده است.

هزینه 20 هزاردلاری هر ساعت پرواز هما به دلیل عدم تحویل سوخت توسط کشورهای اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، خوش نویسان در نشست خبری در پاسخ به خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل اینکه کشورهای اروپایی به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سوخت نمی دهند ناچاریم سوخت بیشتری را حمل یا از تعداد مسافران بکاهیم به طوری که در هر پرواز مجبوریم مسافر کمتری سوار کنیم که این مسئله زیان مضاعفی را به ما تحمیل می نماید.

وی با اشاره به اینکه هما برای انجام پروازها باید به فرودگاهی که به آن سوخت می دهد، برود، گفت: این موضوع نیز در هر پرواز 18 تا 20 هزار دلار هزینه اضافه به ما تحمیل می نماید.

معاون بازرگانی هما با تأکید براینکه هیچ کدام از مسیرهای پروازی اروپایی برای هما پولساز نیست، گفت: پروازهای اروپایی برای ایران ایر زیان ده است و هزینه های اضافی را به دنبال دارد اما بدلیل آنکه احیاناً نشانه افول قدرت ایران در مقابل استکبار تلقی نگردد پروازهای خود را با بالاترین سطح ایمنی و با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها انجام می دهیم.

خوش نویسان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران گفت: در حال حاضر فقط ایتالیا به ما سوخت می دهد و کشورهای دیگر اروپایی مانند آلمان انگلیس هلند و فرانسه به هواپیماهای ایران ایر سوخت نمی دهند.

به گفته خوش نویسان اخیراً همکاری هایی از اسکاندیناوی برای تحویل سوخت به ناوگان هما مطرح شده که امیدواریم عملیاتی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 556

به "هزینه 20 هزاردلاری هر ساعت پرواز هما به دلیل عدم تحویل سوخت توسط کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 20 هزاردلاری هر ساعت پرواز هما به دلیل عدم تحویل سوخت توسط کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید