واردات خودرو احتیاج اصلی بازار است

به گزارش سیلور 7، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید واردات خودرو احتیاج اصلی بازار است و قطعا با واردات خودرو تعادل سازی در قیمت ها صورت خواهد گرفت.

واردات خودرو احتیاج اصلی بازار است

به گزارش اتاق اصناف ایران، سعید موتمنی اضافه نمود: احتیاج امروز جامعه خودرویی کشور به واردات است و از سال 97 که واردات خودرو ممنوع شد شاهد بالا رفتن قیمت بی رویه خودرو هستیم و اگر واردات صورت بگیرد قیمت خودروهای وارداتی که بیش از 8 برابر شده کاهش خواهد یافت و این مساله بر کاهش قیمت خودروهای داخلی هم تاثیر گذار است.

وی توضیح داد: واردات خودرو یکی از راهکارهای موثری است که می تواند باعث رشد کیفی و رقابتی کردن بازار داخلی شود و نوسانات موجود در بازار هم تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد نمود.

موتمنی اظهار کرد: واردات خودرو باید به صورت برنامه ریزی شده صورت بگیرد و یکی از مزیت های واردات خودرو سوق دادن خودروسازان به سمت کیفی سازی بیشتر تولیدات داخلی است به هر حال زمانی که خودروساز بداند، برندهای خارجی در بازار داخل وجود دارند، کوشش می نمایند تا سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهند و بازار رقابتی ایجاد می شود که باعث متوزان شدن قیمت ها می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: حق مصرف نماینده داخلی است که از خودروی با کیفیت استفاده نمایند و درچند سال اخیر به علت افزایش بی رویه قیمت خودرو توان مصرف نماینده برای خرید اتومبیل دلخواه کاهش یافته است و امیدوار هستیم این طرح هرچه زودتر اجرایی شود تا تعادل در قیمت بازار خودرو صورت بگیرد.

موتمنی اضافه نمود: در حال حاضر در بازار خودرو انحصار وجود دارد که با واردات خودرو این مساله مرتفع می شود و قطعا واردات خودرو زمینه توانمندی تولیدنماینده داخلی را فراهم می سازد و باعث کاهش قیمت ها خواهد شد

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1853

به "واردات خودرو احتیاج اصلی بازار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات خودرو احتیاج اصلی بازار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید