پارک تندرستی فردیس یکی از پارک های معروف استان البرز است

به گزارش سیلور 7، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، پارک تندرستی فردیس یکی از پارک های معروف استان البرز است.

پارک تندرستی فردیس یکی از پارک های معروف استان البرز است

بوستان تندرستی در مساحتی بالغ بر 14 هکتار یکی از بزرگترین پارکهای شهرستان کرج هست. فاز اول پارک تندرستی به مساحت 7 هکتار در مورخ 88/10/29 در محل این پارک افتتاح گشت. ضمناً، این پارک تا 20 هکتار توسعه خواهد یافت. در فاز دوم این پارک شهربازی پیشرفته و نیز دریاچه کوچکی در وسط پارک است. اعتبار این پروژه بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده و در آن پیست دوچرخه سواری و 11 هزار متر مربع پیاده راه تندرستی جانمایی شده است. در قسمت تندرستی پارک هم بالغ بر 40 مورد وسایل تندرستی و دیگر ملزومات لازم آن جانمایی شد.

درست وسط پارک، دریاچه ای بزرگ واقع شده است که طراحی آن مثل آبشار است. دورتادور دریاچه با حصار پوشیده شده و با توجه به عمیق بودن آن، شنا در آن اکیدا ممنوع است و خطر غرق شدن دارد. یکی از شلوغ ترین و بزرگترین زمین های آن، زمین پیست اسکیت بوده که در سال 1391 ساخته و افتتاح شد. مساحت آن 1700 متر مربع است. زمین فوتبال مصنوعی پارک تندرستی با 656 متر مربع وسعت هم از دیگر امکانات ورزشی این پارک بوده که در بین جوانان بسیار محبوب است.

فضای بازی که برای بچه ها در نظر گرفته شده، پارک تندرستی کرج را بسیار محبوب نموده است. کف این محوطه با فوم پلاستیکی نرم پوشیده شده تا بچه ها با امنیت بیشتری به بازی بپردازند. نیمکت های اطراف زمین نیز برای مادران و پدران عزیز در نظر گرفته شده تا با لذت به بازی بچه ها خود بنگرند. سرسره بزرگ مارپیچ، چندین تاب، چرخ و فلک، ترامپولین و…در این زمین وجود دارد.

نمایشگاه های سالانه موقت نیز در این بوستان برگزار می گردد. محل برگزاری این نمایشگاه در واقع پارکینگ این مجموعه هست. این نمایشگاه حاوی برنامه هایی مانند پوشیدن لباسهای محلی شهرهای مختلف است. محصولات و سوغاتی های قوم ها و شهرهای مختلف هم در این نمایشگاه به فروش می رسند. زمان برگزاری این برنامه یک هفته بوده و البته هر سال این نمایشگاه برگزار می گردد. به همین دلیل، زمین بزرگی با متراژ 45000 مترمربع برای محل پارک خودرو فراهم شد.

منبع: همگردی
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2263

به "پارک تندرستی فردیس یکی از پارک های معروف استان البرز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک تندرستی فردیس یکی از پارک های معروف استان البرز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید