پنج انگیزه برای کاهش وزن

به گزارش سیلور 7، تا به حال درمورد کاهش وزن فکر نموده اید بدون اینکه انگیزه مناسبی پیدا کنید؟ (5)انگیزه برای تشویق کردن خود در اینجا مطرح می گردد . اگر خواستار کاهش وزن هستید، داشتن انگیزه مناسب برای آغاز یک رژیم سالم و ورزش منظم رمز موفقیت در سالم ماندن و کاهش وزن می باشد.

پنج انگیزه برای کاهش وزن

پنج انگیزه برای کاهش وزن

ترجمه: زینب سمیعی

تا به حال درمورد کاهش وزن فکر نموده اید بدون اینکه انگیزه مناسبی پیدا کنید؟ (5)انگیزه برای تشویق کردن خود در اینجا مطرح می گردد . اگر خواستار کاهش وزن هستید، داشتن انگیزه مناسب برای آغاز یک رژیم سالم و ورزش منظم رمز پیروزیت در سالم ماندن و کاهش وزن می باشد.

ما غالباً می دانیم که محتمل است سالم ترین نحوه غذاخوردن را انتخاب نکنیم یا برای کاهش بیش از حد وزن پافشاری کنیم، اما اغلب اوقات، فقط علت درستی را برای تشویق خود به آغاز رژیم غذایی و پایبندی به امید خود برای کاهش وزن نمی یابیم.

معین دلایلی برای کاهش وزن خود را بهتر معین کنید. انگیزه مناسب در پایبندی به راهتان با سالم تر ماندن و کاهش وزن حیاتی است. بعلاوه به شما در معین اهداف منطقی به سمت تمرکز روی تغییر عادات کمک می نماید.

پنج انگیزه کاهش وزن

سلامتی شما؛ خوردن غذاهایی که زیاد مغذی نیستند و ورزش نکردن به اندازه کافی باعث می گردد که به بیماری هایی مثل بیماری های قلبی، دیابت و ... مبتلا شوید. خوردن غذاهای ناسالم، حساسیت شما را به ویروس هایی مثل سرماخوردگی عادی و عدم بهبودی به آن سرعتی که دوست دارید را افزایش می دهد. خوردن غذاهای سالم باعث سالم ماندن بدنتان می گردد و سالم ماندن به این معناست که از زندگی تان لذت بیشتری می برید.

حال و حوصله؛ حال و حوصله به اندازه زیادی بستگی دارد به غذاهایی که مصرف می کنیم. برای مثال: اگر غذاهای قندی زیاد مصرف کنید، خود را میان چرخه بی انتها تغییر حال و حوصله می یابید که با تغییر در قند خون ایجاد می گردد. ممکن است از غذایی که می خورید خسته شوید و خسته شدن اغلب باعث می گردد غُرغرو یا بی حوصله شوید. هرگاه احساس غمگینی و افسردگی کردید، رژیم غذایی تان را برای بهتر شدن تغییر دهید که این کار به اندازه قابل توجهی حال و حوصله شما را بهبود می بخشد.

پس انداز پول؛ بسکمک از افراد تصور می نمایند غذاهای سالم بسیار گران تر هستند؛ چون آن ها اغلب در مغازه خواروبار فروشی کمتر برای اجناس مارک دار هزینه می نمایند. با این حال، هرگاه آنچه را که با خریدن غذاهای ناسالم پس انداز می کنید، متوجه می گردد که روی کاهش وزن هزینه ننموده اید. هرگاه سالم تر می خورید و ورزش منظم انجام می دهید، مسائل و نگرانی های سلامتی کمتری دارید و این جزء جزء میلیونها تومان را در همان طرف جاده برای هزینه های پزشکی پس انداز می کنید.

افزایش اعتماد به نفس؛ هرگاه از خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن احساس خوبی به شما دست بدهد، ظاهراً خوب به نظر خواهید رسید و اعتماد به نفس تان هم طبیعتاً افزایش می یابد. هرچقدر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، اندازه پیروزیتتان در ابعاد زندگی افزایش می یابد. اعتماد به نفس یکی از سودهای کلان خوردن غذای سالم و ورزش کردن منظم است. ممکن است در حین انجام کارها احساس راحتی بکنید که قبلاً نمی کردید. داشتن انرژی و اعتماد به نفس زیاد می تواند در دیگر ابعاد زندگی همانند کار و دستیابی به پیشرفت شخصی شما کمک رساند.

دوستان و خانواده؛ دوستان و خانواده تان به خاطر سالم تر بودن شما سپاسگذارند. برای این که این به آن معناست که آن ها از صرف زمان بیشتر و فعالیت های بیشتر با شما لذت می برند. می توانید با یکدیگر خوش گذرانی هایی چون کوهنوردی قدم زدن داشته باشید. زندگی سالم تر عمدتا شانس شما را برای عمر طولانی تر افزایش می دهد و امیدوارانه سالهای بیشتری را برای لذت بردن از همراهی با دوستان و خانواده به شما می دهد.

همانطور که دیدید، سودهای کلانی برای کاهش وزن وجود دارد. یافتن انگیزه گاهش وزن در پایبندی به اهداف سلامتی خود و در بهره بردن بیشتر از زندگی به شما کمک شایان توجهی می نماید. یکبار که علتی برای بیشتر کاهش وزن خود می یابید، این کار شانس پیروز بودن شما را افزایش می دهد؛ زیرا این علت به شما در سالم ماندن و پیروز بودن انگیزه می دهد.

منبع:buzzle.com

منبع:زندگی سالم شماره 29

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1857

به "پنج انگیزه برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج انگیزه برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید