چرا عاملی از تعداد دانشگاه ها در طرح ساماندهی خبر ندارد!؟

به گزارش سیلور 7، هر یک از مسئولان دست اندرکار در طرح ساماندهی دانشگاه ها، عددی را مطرح می نمایند که با یکدیگر تفاوت دارد. در حالی که طرح ساماندهی دانشگاه ها و موسسات در وزارت علوم تهیه و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

چرا عاملی از تعداد دانشگاه ها در طرح ساماندهی خبر ندارد!؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، روز گذشته سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند آمایش آموزش عالی و سامان دهی دانشگاه ها در این سند گفت: در جلسه اخیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی مقرر شد که با تجمیع واحدهای آموزشی که استانداردهای لازم را ندارند، تعداد دانشگاه ها در کشور به 44 دانشگاه جامع برسد.

این درحالی است که غلامحسین رحیمی شعرباف مشاور و نماینده ویژه وزیر علوم در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی آمار دانشگاه ها و مؤسسات بعد از تجمیع و ادغام، 29 دانشگاه مستقل و 42 مؤسسه را خاطرنشان کرد.

همچنین پیش از این منصور غلامی وزیر علوم با بیان اینکه طرح ساماندهی آموزش عالی از سال 99 اجرا می گردد با تایید این نکته که تعداد دانشگاه ها از حدود 88 به حدود 43 یا 44 می رسد، تاکید نمود: این امر در قالب ایجاد شبکه است و دانشگاه های کوچک کنار هم قرار می گیرند و یک دانشگاه عظیم تر به وجود می آید.

البته علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم برآورد ها را به گونه دیگری بیان کرد و درباره تاثیرات این ساماندهی در دفترچه کنکور، گفت: تعداد دانشگاه ها در دفترچه کنکور کم می گردد؛ به عنوان مثال شاید 120 دانشگاه به 80 دانشگاه در دفترچه کنکور تقلیل یابد.

همه این اظهار نظرها در حالی است که طرح ساماندهی دانشگاه ها و موسسات در وزارت علوم تهیه و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

به نظر می رسد که اجرای این طرح با دشواری هایی همراه باشد چراکه رحیمی نماینده ویژه وزیر علوم در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی گفته بود که باید کار سنگینی در این خصوص انجام گردد. ولی تناقض در آمار و ارقام در طرحی که تدوین و به تصویب رسیده کمی جای تعجب دارد.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1151

به "چرا عاملی از تعداد دانشگاه ها در طرح ساماندهی خبر ندارد!؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا عاملی از تعداد دانشگاه ها در طرح ساماندهی خبر ندارد!؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید