چرا فوتسالیست ها علاقه ای به لژیونر شدن ندارند؟

به گزارش سیلور 7، دروازه فوتسال جهان همیشه به روی بازیکنان مطرح فوتسال ایران باز بوده اما آمارها نشان می دهند که علاقه چندانی برای لژیونر شدن در این رشته وجود ندارد.

چرا فوتسالیست ها علاقه ای به لژیونر شدن ندارند؟

به گزارش خبرنگاران، فوتسالیست های ایرانی به دلیل صندلی فوتسال ایران در آسیا و دنیا خواستار زیادی برای لژیونر شدن دارند اما آنالیز اسامی بازیکنانی که در لیگ های خارجی بازی می نمایند - حسین طیبی (بازیکن تیم غیرت قزاقستان)، محمد طاهری (بازیکن تیم بانک بیروت لبنان)، علی عابدین (بازیکن واموس اندونزی)، رضا فلاح (سرمربی تیم واموس اندونزی)، رضا کردی (سرمربی مستعفی تیم ملی میانمار)، محسن منتظمی، علی تسلیمیان، مسعود سعادتی (بازیکن در لیگ چین)، مسعود دنیاشاهی (مربی تیم شن ژن نانلینگ چین) - نشان می دهد اغلب بازیکنان حرفه ای، ماندن در لیگ ایران را به لژیونر شدن ترجیح می دهند.

همچنین تیم های آذربایجانی سال جاری تمایل زیادی برای جذب بازیکنان ایرانی از خود نشان دادند. تیم یاسمال با جذب محسن آصفی، رضا طلوعی از تیم دسته یکی بهراد اردبیل و بهزاد امانی از الغدیر اردبیل و همچنین دروازه بان سابق شهروند ساری محمد رستمی خود را برای لیگ برتر آذربایجان آماده می نماید.

همچنین تیم مارافن آذربایجان با تمدید قرارداد حامد خدایی و کسری مهدی پور بازیکنان ایرانی فصل پیش خود و جذب امید طالبی و مجید مروت از طرح و توسعه الوند قزوین و همچنین سعید گودرزی از مبل کریمی کرج وارد مسابقات لیگ آذربایجان خواهند شد.

با این حال با آنالیز اسامی لژیونرها به این نکته پی می بریم که فوتسالیست های شاخص ایرانی علاقه چندانی به لژیونر شدن ندارند.

مهدی جاوید آقای گل لیگ برتر که بعد از درخشش در جام دنیای با پیشنهاد مختلف خارجی روبه رو شده بود، در پاسخ به این پرسش که چرا حضور در لیگ ایران را به لیگ های معتبر دنیای ترجیح می دهد به خبرنگاران گفت: لیگ ایران همه چیز دارد، تکنیک، خلاقیت، سرعت، قدرت و بازیکنان حرفه ای.حتی به لحاظ اقتصادی هم اگر بخواهیم مقایسه کنیم، لیگ ایران هم سطح با بسیاری از لیگ های خارجی است. شاید کشورهای عربی در فوتبال، پول خوبی بدهند اما بازیکن فوتسال در کشورهایی مثل اسپانیا، ایتالیا و روسیه، همان پولی را می گیرد که ملی پوشان در ایران دریافت می نمایند. با این حال خودم، تمام چیزهایی که در فوتبال جست وجو می کنم، در ایران به آن می رسم و نیازی به لژیونر شدن نمی بینم.

پیش از این نیز بازیکنان نامی فوتسال ایران مثل وحید شمسایی و رضا حیدریان در لیگ ایتالیا شاغل بودند. مصطفی نظری، علی اصغرحسن زاده و حسین طیبی نیز در تیم نوریلسکی روسیه توپ می زدند اما هیچ گاه فوتسالیست ها همچون بازیکنان فوتبال عطش بازی در لیگ های خارجی را نداشتند. بازیکنانی چون وحید شمسایی و رضا حیدریان بعد از بازی در سری آ ایتالیا از بارسلونای اسپانیا پیشنهاد دریافت کردند اما شمسایی، ارم کیش قم را انتخاب کرد و رضا حیدریان هم با علم وادب مشهد قرارداد بست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 806

به "چرا فوتسالیست ها علاقه ای به لژیونر شدن ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا فوتسالیست ها علاقه ای به لژیونر شدن ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید