چرا نباید سفر خود را لغو کنید؟

به گزارش سیلور 7، شیوع غیرقابل کنترل و جهانی ویروس کرونا در ماه های اخیر، اثراتی جبران ناپذیر از خود به جای گذاشته است. آیا به این فکر نموده اید که در این شرایط به جای لغو کردن سفرتان، می توانید آن را به تاخیر بندازید؟

چرا نباید سفر خود را لغو کنید؟

شاید در حال حاضر، برترین کاری که می توان انجام داد، تغییردادن تاریخ برنامه هایی است که برای تعطیلات رزرو نموده ایم. شاید باور نکنید، اما به تعویق انداختن برنامه ها به جای اینکه کوشش کنید وجه آن را برگردانید، می تواند یاری بزرگی باشد.

امروز هراس از ویروس کرونا در اوج خود قرار گرفته است. در هفته های اخیر هزاران مسافر ترسیده از کووید 19 در پی کنسل کردن سفرهایشان هستند. بله، امروز سفرکردن، کار درستی نیست، اما بسیاری از این افراد در حال لغوکردن سفرهای چندین ماه بعد خود هستند. آن ها می خواهند بدانند که آیا باید سفر خود را امروز لغو نمایند یا خیر. جواب به این سوال، بسیار ساده است:

سفر چند ماه آینده خود را امروز لغو نکنید.

ممکن است در حال حاضر حتی فکر کردن به سفر هم درست نباشد، اما همه می دانیم که دلمان، یک سفر آرام و پر از سرگرمی می خواهد و افرادی هستند که بر این خواسته ذهنی ما تکیه می نمایند. حدود 10 درصد مردم دنیا در صنعت گردشگری مشغول به کار هستند و امروزه بیشتر آن ها بدون اطلاع قبلی، شغلشان را از دست داده اند.

این گستره فقط به آژانس های مسافرتی یا کارمندان شرکت های هواپیمایی محدود نمی گردد، افراد زیادی وجود دارند که به گردشگری وابسته هستند و ممکن است هنوز متوجه اندازه آشفتگی دنیا نشده باشند. اما آن ها به زودی متوجه خواهند شد.

ما در این جریان، با هم هستیم. نباید فراموش کنید که هنوز هم کارهایی برای یاری به یکدیگر می توان انجام داد. از سفر کردن پشیمان نشوید، آن را به تعویق بیندازید. وقتی بالاخره از شر این بیماری خلاص شویم، میزبان ها شوق بیشتری برای خوش آمدگویی به ما خواهند داشت.

برترین کاری که به عنوان دوست داران سفر می توان برای هتل های کوچک و غیر مستقل انجام داد، نشان دادن کمی حمایت و درک است. اگر این کار را نکنیم، آن ها تا دنیای پس از کرونا دوام نخواهند آورد. این مساله فقط درباره کنسل شدن رزروهای صنعت گردشگری نیست، ما از چیزی بزرگ تر حرف می زنیم، از تک تک افراد زنجیره تامین که قرار است عایدی خود را به کلی از دست بدهند.

در این روزها که ارائه دهندگان خدمات گردشگری از شرکت های هواپیمایی بزرگ گرفته تا تک به تک هتل ها در حال به روز رسانی سیاست های بهداشتی و شرایط نوی لغو خدمات خود هستند، تنها راه حلی که داریم، کمی انعطاف پذیری است.

در شرایط فعلی، هتل ها و اپراتورهای گردشگری نه تنها تمام مشتریانشان را از دست داده اند، بلکه تمام رزروهایی که انجام داده اند، هم اکنون احتیاج به ساعت ها کار انسانی برای برنامه ریزی و سازماندهی دوباره دارد. بیایید تصور کنیم بدون ورود هیچ عایدیی، آن ها چگونه با این اوضاع دوام خواهند آورد.

فیلوکسنی (Filoxení)، یک کلمه یونانی برای مهمان نوازی است. این لغت را می توان تقریبا به نشان دادن مهربانی در مقابل یک غریبه معنی کرد. جالب است بدانید زنوز (xenos) قبل از تکامل به معنای خارجی، در حقیقت به معنای مهمان بوده است. در یونان باستان از مهمان نوازی به عنوان یکی از مهم ترین فضایل یاد می شد و این مساله در جامعه آن ها از ارزش بالایی برخوردار بود. محترم شمردن بازدیدنمایندگان از سمت میزبان شروع پیدایش مهمان نوازی بود و هم اکنون نوبت ما است که این لطف و مهربانی را به آن ها برگردانیم.

در حال حاضر، آژانس های مسافرتی در حال نشان دادن ارزش و جوهره خود به ما هستند. آن ها سال ها برای جمع آوری اطلاعات کوشش نموده اند تا با به اشتراک گذاشتن تخصص و بینش خود از رقم زدن سفری خارق العاده و فراموش نشدنی برای ما اطمینان حاصل نمایند. زمان هایی مثل الان، قطعا مزایای رزرو کردن به وسیله یک فرد یا یک آژانس معتبر را به ما نشان می دهند؛ آن ها هوای ما را داشته اند و این سزاوار وفاداری ما است.

حقوق ما در این شرایط چیست؟ اتحادیه شرکت های عامل تور (SETO) در فرانسه در یک تصمیم پیشروتر از اقدامات دولت این کشور، میخواهد به جای پیشنهاد بازپرداخت کامل، سفرها را عقب بندازد و برای مشتریان، حواله دریافت (issue voucher) صادر کند. به نظر ناخوشایند می آید، اما شاید بهتر است همه ما مجبور به عقب انداختن برنامه های سفر و احساس همکاری به جای بی اهمیتی و ارزش قائل نبودن، شویم.

اتحادیه سفر انگلیس (ABTA) در کوشش است تا از شرکت هایی که از حمایت اقتصادی کافی برای برگرداندن پول رزروها برخوردار نیستند، حمایت کند. بله، ممکن است در بعضی کشورها یک بودجه موقت برای محدود کردن مسائل مصرف نماینده اختصاص یابد، اما بهتر است که پیش از وقوع مسائل به فکر چاره باشیم و سفرمان را عقب بیندازیم. مطمئن باشید که در این دوره طولانی، این برترین تصمیم برای همه است.

بیایید وقتی خدمات عادی ازسرگرفته شدند، بیشتر از همواره حواسمان به قدرتی که به عنوان مشتری داریم، باشد؛ قدرتی که می توان از آن برای یاری کردن به بهبود دنیای پس از کرونا استفاده کرد. بیایید منفعت طلب و در پی معامله های مقرون به صرفه نباشیم. بیایید به جای خودمان به تک تک ارتباطات زنجیره های تامین که به پول ما بستگی دارند، فکر کنیم. در نظر بگیرید که سفرهای آینده چگونه می توانند تاثیرات مثبت داشته باشند.

طبق گزارش های سازمان ملل متحد به ازای هر 100 دلاری که یک مسافر از یک کشور پیشرفته خرج می نماید، تنها پنج دلار در اقتصاد در حال توسعه بومی باقی می ماند.

از آنجا که تفکر زندگی ارگانیک و بدون پلاستیک، این روزها با مصرف روزافزون ژل های آنتی باکتریال و دستکش های لاتکس زیر سوال رفته است، لطفا این موضوع را در ذهنتان داشته باشید که در چنین زمان هایی که تمام دنیا درگیر یک فاجعه است، باید به جای فکر کردن به خودمان به منافع جمعی نیز فکر کنیم.

به آسیب پذیرترین افراد در انتهای این زنجیره های تامین، در محروم ترین بخش های دنیا فکر کنید، مناطقی که دیگر هیچ گردشگری به آن ها سفر نمی نماید. جیمز جایاسوندرا (James Jayasundera)، موسس شرکت امپرسند تراول (Ampersand Travel) می گوید:

تغییر تاریخ برنامه سفر و پیش بینی بعلاوه به ما یاری می نماید تا با فکر به جلو به خود و بقیه یاری کنیم تا روشنایی را در انتهای این تونل تاریک ببینند. اگر همه به این خدماتی که زندگیمان را بهتر نموده اند، اهمیت می دهیم، الان زمان مراقبت کردن از آن ها فرا رسیده است. برنامه ریزی یک تعطیلات نو یا حتی عقب انداختن به امیدواری تک تک افراد یاری خواهد نمود.

چیزی که این ویروس به ما نشان داد، این است که همه ما به هم متصل هستیم. طبیعت چیزی جز یک توالی از زنجیره های به هم وابسته نیست؛ این یک اقتصاد چرخشی یا چرخه مطلوب است و تمام سود لطفی که امروز می کنیم، روزی به خودمان باز خواهد گشت.

بیایید از طبیعت بیاموزیم و در نظر بگیریم که چگونه در این مواقع بی سابقه و ناآشنا، می توانیم به آنهایی که احتیاج دارند یاری کنیم. بیایید در همین حین که در انتظار هستیم و نمی دانیم که این شرایط تا کی ادامه خواهد داشت به جمله کمپانی بلک تومیتو (Black tomato) نگاهی بیندازیم:

ما باید بر اهمیت دادن به یکدیگر و دنیای که در آن ساکن هستیم، تمرکز کنیم.

نکاتی در مورد لغو نکردن سفرهای آینده

1. زمان انتظار طولانی

تقاضاهای مسافران خطوط هوایی، خطوط کروز، هتل ها، آژانس های کرایه اتومبیل و شرکت های گردشگری، امروز با حجم تماس های بالا در بیشترین حد خود قرار گرفته است. اگر برنامه سفر شما در دو هفته آینده نیست، می توانید زمان زیادی را با در انتظار نماندن پشت تماس های تلفنی آژانس ها برای خودتان حفظ کنید.

در بیشتر موارد، لغو کردن سریع یک برنامه سفر برای شما سودی به همراه ندارد. اما لغو کردن خیلی زود، ممکن است سبب گردد که آژانس گردشگری دیرتر به شما بازپرداخت کند. آیا واقعا می خواهید این بلا سر پولتان بیاید؟

2. اطلاعات خود از ممنوعیت های سفر و هدایت های سازمان بهداشت دنیای به روز کنید.

بسیاری از مسافران به شایعات گوش می نمایند یا در پی اطلاعات نو و به روز نمی فرایند. کسب اطلاعات به شما یاری می نماید تا هراس ویروس کرونا را کمتر و از اقدام ناگهانی برای کنسل کردن سفرهای آینده اجتناب کنید. اگر همه گیری دنیای کرونا، سفرهای بین المللی شما را تهدید می نماید، بهتر است هر روز به وبسایت های خبری سر بزنید و اخبار خود را به روز کنید. سازمان بهداشت دنیای، هرروز اطلاعات مفیدی را درباره نگرانی های مسافران و پیشگیری از ویروس کرونا در اختیار شما قرار می دهد.

3. وب سایت های آژانس های گردشگری خود را بوک مارک کنید.

شرایط صنعت سفر هر لحظه در حال تغییر است. هر صنعت مجزایی در این حوزه روزانه در حال اعلام لغو موقت یا نو سفرها است. اگر در آینده برنامه سفر دارید، روزانه به برنامه لغو شرکت هوایپمایی یا آژانس های گردشگری خود سر بزنید.

4. بر اضطرابی که موجب می گردد به اغو کردن سقر خود بیندیشید، غلبه کنید.

متاسفانه در حال حاضر یک رویه رو به رشد در مورد لغو سفرها، با توجه به اطلاعیه های مربوط به ویروس کرونا، وجود دارد. به خاطر داشته باشید که اگر قبل از اعلام لغو پرواز یا سفر از سمت شرکت هوایپمایی یا آژانس گردشگری خود، اقدام به لغو کنید، ممکن است نتوانید بازپرداخت کامل داشته باشید یا از مزایا بهره ببرید. منظر برنامه پروازها و شرکت های گردشگری بمانید و جلوی میل خود برای کنسل کردن در همین لحظه را بگیرید.

5. ممکن است یک سفر خارق العاده را از دست بدهید.

در نهایت، هیچ کس دوره این بیماری همه گیر را نمی داند. اگر همه ما از هدایت های پیشگیری پیروی کنیم، می توانیم تاثیر و توسعه ویروس کرونا را محدود کنیم. تا تابستان، تهدید این بیماری ممکن است از بین رفته باشد. در بیشتر موارد، انتظار برای لغو کردن برنامه سفرتان هزینه ای برای شما ندارد. اما در انتهای این انتظار ممکن است به سفر دلخواهتان که برای تابستان برنامه ریزی نموده بودید برسید یا آن را از دست بدهید.

منبع: کجارو / elliott.org / cntraveller.com
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2054

به "چرا نباید سفر خود را لغو کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید سفر خود را لغو کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید