مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید ، قسمت اول

به گزارش سیلور 7، مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید

سنگاپور در بالای خط استوا قرار داشته و یکی از کشورهای بسیار ثروتمند است که در سال های اخیر نیز رشد مالی خیلی خوبی داشته است. این کشور جزء مستعمرات بریتانیا بوده اما بعدها توسط ژاپن اشغال گشت و سپس نیز بخشی از مالزی گشت و در نهایت به صورت کشوری مجزا استقلال خود را پیدا کرد. سنگاپور از چند جزیره کوچک تشکیل شده که یکی از 3 کشور شهر گونه دنیا به شمار می رود. با اینکه این کشور فاقد معادن طبیعی است اما اقتصاد بسیار قوی ای دارد. در این مقاله می خواهیم به مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید مختصری شرح دهیم پس با خبرنگاران همراه باشید.

مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید ، قسمت اول

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

اینجا فقط گرم نیست، بلکه شرجی است

تقریبا همه افراد می دانند که سنگاپور مکانی گرم است، اما نمی توانند تشخیص دهند که چه چیزی آن ها را آزار می دهد و این رطوبت بالاست که احساس ناراحتی را ایجاد می نماید و این اولین چیزی است که باید قبل از سفر به سنگاپور بدانید. یک زن و شوهر استرالیایی نقل می کنند که قدم زدن در سنگاپور همانند وارد شدن به سونا است. این موضوع برای مسافران چندین معنی دارد، یعنی شما در هنگام راه رفتن بسیار عرق خواهید کرد پس احتیاج به خوردن مداوم آب دارید، همچنین شما می بایست همراه خود چیزی شبیه به حوله یا مشابه آن داشته باشید تا هر نیم ساعت عرق های خود را با آن خشک کنید و البته احتمالا احتیاج خواهید داشت تا لباستان را نیز مدام تعویض کنید. اگر تاکنون در آب و هوای شرجی قرار نگرفته اید پس بسیار مراقب خود باشید زیرا مطمئنا نمی خواهید در طول سفر خود مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید. دلیل این همه شرجی بودن سنگاپور یه خاطر باران های فراوانی است که در این شهر می بارد بنایراین بهتر است همواره همراه خود یک چتر نیز داشته باشید.

به قوانین گمرکی توجه کنید

یکی دیگر از مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید مقررات گمرکی سنگاپور در هنگام ورود به این کشور است که مخصوصا در مورد سیگار بسیار سختگیرانه می باشد. در مورد تنباکو هیچ تفاوتی نمی نماید که شما از کدام کشور در حال سفر به سنگاپور هستید. اگر یک کارتن تنباکو را قبل از سوار شدن به هواپیما یا در طول پرواز خود خریداری نموده اید آماده باشید تا مالیات آن را پرداخت نمایید. همچنین احتیاجی به گفتن نیست که مواد مخدر از هرنوعی ممنوع است و اصلا به آن فکر نکنید.

سیستم مترو اغلب قابل اعتماد است

از دهه 80 میلادی سیستم متروی سنگاپور که به نام مترو شناخته می شود خود را به عنوان یکی از بهترین سیتم های حمل و نقل عمومی در جهان در نظر می گیرد. متاسفانه در سال های اخیر با چندین اختلال بزرگی که در آن ایجاد شد از این رتبه پایین آمده است. اما قبل از سفر به سنگاپور بدانید که با این وجود این سیستم همچنان هم به عنوان یک روش کارامد و مقرون به صرفه برای دور زدن در جزیره مناسب بوده و نخستین انتخاب حمل و نقل عمومی برای هر کسی است که از سنگاپور دیدن می نماید. از سال 2018 عملا تمامی نقاط سنگاپور در فاصله ای معقول از ایستگاه های مترو قرار گرفته است.

تاکسی ها بسیار گران هستند

تاکسی های سنگاپور بر اساس قانون موظف هستند که هزینه سفر را بر اساس متر محاسبه کنند. بدین معنی است که اگر یک راننده تاکسی قصد داشتتا با شما به یک قیمتی توافقی برسد آن را قبول نکنید. هزینه های نهایی نیز می تواند به طور قابل ملاحظه ای بالا رود نه به این صورت که پولی غیر از مبلغ متراژ محاسبه شده را بگیرند، این هزینه های اضافی می تواند شامل عوارض بزرگراه تا فرودگاه، هزینه اضافی ساعات شلوغ و پر ترافیک و همچنین هزینه اضافی 50 درصدی برای 12 شب تا 6 صبح باشد. به طور خلاصه اگر شما در زمان سفر به سنگاپور از نظر بودجه ای در مضیقه هستید بهتر است که با اتوبوس و مترو در شهر به گردش بپردازید. همچنین از دیگر مواردی که باید قبل از سفر به سنگاپور بدانید این است که هزینه خدمات خودروهای خصوصی و تاکسی های اینترنتی مانند اوبر (Uber) در ساعت های شلوغ نیز شارژ می شود و بعید به نظر می رسد که با استفاده از آن ها صرفه جویی قابل توجهی انجام دهید. مترو همواره در شب های تعطیلات بزرگ تا اوایل صبح به فعالیت خود ادامه می دهد، به عنوان مثال در شب سال نو مترو تا ساعت 2 بامداد سرویس دهی خواهد داشت. اگر شما جزء افرادی هستید که تمایل دارید در شب رفت و آمد کنید می توانید از اتوبوس های شب با کمی مبلغ بیشتر استفاده نمایید که به آن ها Nite Owl نیز گفته می شود.

پول نقد همراه خود داشته باشید

از سال 2018 یک کمپین فعال برای رفت و آمد غیر نقدی در سنگاپور به وجود آمده است. پیش از این نیز روش های مختلفی برای پرداخت های غیر نقدی در سنگاپور وجود داشت. با این حال اگرچه حمل پول نقد کار مطمئنی نیست اما قبل از سفر به سنگاپور بدانید که بهتر است برای بعضی موارد پول نقد همراه خود داشته باشید. به طور مثال مکان هایی که تقریبا می توان گفت شما قطعا در آن ها احتیاج به پول نقد خواهید داشت شامل مراکز خرید قدیمی Hawker، فروشگاه های اطراف مناطق مسکونی و همچنین کافی شاپ ها می باشند. مگر اینکه قصد داشته باشید کالاهای گران قیمت را خریداری کنید، در غیر این صورت برای هر چیزی که در طول یک روز بخواهید بین 50 تا 100 دلار کافی می باشد. وقتی از محل اقامت خود خارج می شوید دستگاه های خودپرداز در همه جا وجود داشته و همچنین صرافی ها و تعویض پول نیز بسیار در دسترس است.

اجاره Airbnb برای بسیاری از املاک سنگاپور غیر قانونی است

بیش از 80 درصد سنگاپوری ها در خانه های عمومی اجاره ای به نام املاک HDB زندگی می کنند و طبق قوانین محلی مستاجرها اجازه ندارند که خانه های خود را به گردشگران اجاره دهند. قبل از سفر به سنگاپور بدانید فقط برای افرادی این مجوز وجود دارد که یا دانشجو هستند و یا مدت زمان طولانی را در سنگاپور اقامت دارند. از سال 2017 حتی صاحبان اموال خصوصی نیز از اجاره اموال خود برای مدتی کمتر از 3 ماه ممنوع شدند و تنها با اجازه دولت می توانند این کار را انجام دهند. برای گردشگران بازدید کننده از سنگاپور پیامد این قوانین بسیار زیاد است. بعید به نظر می رسد که شما را به خاطر اقامت در یکی از خانه های خصوصی دستگیر کنند اما مطمئنا برای خودتان و وسایلتان ریسک بالایی دارد زیرا ممکن است شما را به خیابان برگردانند. اگر بودجه شما در حدی است که فقط می توانید در این مکان ها اقامت کنید پیشنهاد می کنیم خوابگاه هایی در مناطق چینی ها و هندی ها را انتخاب نمایید. به علاوه چندین سیستم رزرو هتل در سنگاپور وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

سنگاپور امن است نه بدون جرم

سنگاپور خود را یکی از امن ترین شهرهای جهان می داند. این بدین معنی نیست که هیچ جرمی در شهر اتفاق نمی افتد، رایج ترین اتفاقاتی که برای گردشگران پیش می آید شامل کلاهبرداری از آن ها و یا درگیری بین افرادی است که حالت طبیعی ندارند. موارد اخیری که گزارش شده اغلب به رانندگان تاکسی ها بر می شود. قبل از سفر به سنگاپور بدانید اگر در بازدید از این شهر با چنین مواردی برخورد کردید حتما با پلیس (شماره 999) تماس بگیرید و اگر در محل اقامتتان کسی شما را مورد آزار قرار داد در اسرع وقت آنجا را ترک نموده و همچنین از پرسنل آن محل یاری بخواهید.

اینترنت بی سیم رایگان اما آشفته است

بسیاری از مکان ها مانند فروشگاه ها و موزه ها اینترنت بی سیم رایگان ارائه می دهند. شما همچنین می توانید برای وارد شدن به حساب رایگان در [email protected] ثبت نام نمایید. پس از ثبت نام می توانید از متصل شدن به اینترنت رایگان در هر جایی که [email protected] ارائه سرویس نماید لذت ببرید. قبل از سفر به سنگاپور بدانید چنین اتصالات اینترنتی آزاد، زمانی که در مناطق شلوغ مانند فرودگاه سنگاپور و یا رستوران ها قرار می گیرید با کمی نوسان در سیگنال های آن روبرو می شود. اگر در مورد این موضوع حساس هستید به نزدیکترین فروشگاه هفت-یازده (7-11) بروید و یک سیم کارت گردشگری تهیه نمایید. این سیم کارت ها مقرون به صرفه بوده و امکانات فراوانی را ارائه می دهند. به عنوان مثال یک سیم کارت 1.5 گیگابایتی به مبلغ 8 دلار سنگاپور در سال 2018 می باشد که عدد پایینی برای راحتی استفاده در سراسر جزیره است.

سنگاپوری ها انگلیسی را با لهجه حرف می زنند

اکثر سنگاپوری ها می توانند با لهجه های مختلفی از انگلیسی صحبت کنند هرچند گاهی اوقات احتیاج دارید تا از اصطلاحات بومی بهره ببرید. به عنوان نمونه انگلیسی سنگاپوری ها یا در اصطلاح Singlish دارای ویژگی های خاصی است. قبل از سفر به سنگاپور بدانید اکثر سنگاپوری ها انگلیسی ها را سریعتر از همتایان غربی خود صحبت می کنند و همچنین کمتر تمایل و تسلط بر تلفظ ها دارند.

منبع: www.wanderwisdom.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 421

به "مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواردی که می بایست قبل از سفر به سنگاپور بدانید ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید