چه تعداد گردشگر خارجی برای خدمات پزشکی به ایران می آیند؟ ، خارجی ها برای زیبایی به ایران می آیند

به گزارش سیلور 7، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته بین 500 تا 550 هزار بیمار خارجی از کشورهای همسایه برای درمان به ایران آمدند و سال جاری این آمار افزایش خواهد یافت.

چه تعداد گردشگر خارجی برای خدمات پزشکی به ایران می آیند؟ ، خارجی ها برای زیبایی به ایران می آیند

خبرنگاران - سعید هاشم زاده با بیان این مطلب اضافه کرد: حدود 72 هزار نفر از این تعداد بیمار خارجی در بیمارستان های کشور بستری شدند و بقیه خدمات سرپایی پزشکی دریافت کردند. البته با توجه به تعداد بیماران خارجی که از ابتدای سال 98 به ایران آمده اند، تعداد گردشگران سلامت سال جاری بیش از سال گذشته خواهد بود. ظرفیت درآمد ارزی جذب بیمار خارجی در کشور بیش از پنچ برابر وضع فعلی است و به راحتی می توانیم 2 تا 2.5 میلیون بیمار خارجی را به خصوص در حوزه سرپایی در سال در مراکز درمانی کشور جوابگو باشیم و رسیدن به این هدف با برنامه ریزی قابل انجام است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت گفت: 70 درصد مراجعات گردشگران سلامت از کشورهای خارجی برای پنج بیماری و خدمت پزشکی شامل زنان و زایمان، چشم، ارتوپدی، زیبایی و قلب و عروق است و 30 درصد سایر خدمات پزشکی را دربرمی گیرد.

آمار گردشگران خارجی سلامت

500 تا 550 هزار بیمار خارجی از کشورهای همسایه

آمار گردشگران خارجی بستری شده در بیمارستان های کشور

72 هزار گردشگر خارجی سلامت

دلایل اصلی مراجعه گردشگران خارجی سلامت به مراکز درمانی ایران

70 درصد | زنان و زایمان، چشم، ارتوپدی، زیبایی و قلب و عروق

هزینه ای که هر بیمار خارجی برای درمان در ایران می نماید

هر بیمار خارجی حدود سه هزار دلار برای خدمات پزشکی در ایران هزینه می نماید

شرایط تعرفه سلامت گردشگران خارجی

تعرفه خدمات پزشکی به بیماران خارجی بین دو تا سه برابر تعرفه همان خدمات برای بیماران ایرانی است

وی اضافه کرد: خدمات پزشکی به بیماران خارجی تعرفه گذاری شده است. این تعرفه ها اردیبهشت سال 97 ابلاغ شده است و با تعرفه خدمات به بیماران داخلی تفاوت دارد چون در کشور حتی در بخش خصوصی برای خدمات پزشکی به بیماران ایرانی یارانه داده می گردد و لزومی ندارد به بیماران خارجی یارانه داده گردد به همین علت تعرفه خدمات پزشکی به بیماران خارجی بین دو تا سه برابر تعرفه همان خدمات برای بیماران ایرانی است.

هاشم زاده گفت: به طور متوسط هر بیمار خارجی حدود سه هزار دلار برای خدمات پزشکی در ایران هزینه می نماید اما درآمدزایی خدمات گردشگری سلامت فقط به خدمات پزشکی محدود نمی گردد زیرا این افراد خدمات غیر درمانی و گردشگری دیگری هم دریافت می نمایند و اغلب یک یا چند نفر همراه هم دارند بنابراین درآمد صنعت گردشگری سلامت در ایران باید با در نظر دریافت همه این جوانب محاسبه گردد.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه خدمات طب سنتی یا طب آلترناتیو که به وسیله بیمارستان ها و مراکز درمانی مجاز و دارای مجوز گردشگری سلامت فعالیت می نمایند نیز محاسبه شده است و مراجعان خارجی برای دریافت این خدمات نیز در آمار حدود 550 هزار گردشگر خارجی که سال 97 به ایران آمده اند در نظر گرفته شده است به ایرنا گفت: از سال 93 آیین نامه ای برای اعطای مجوز پذیرش بیماران بین الملل در مراکز درمانی تدوین و ابلاغ شده است. بر اساس این آیین نامه و چک لیست های موجود بیمارستان های متقاضی مجوز پذیرش بیمار خارجی بازرسی می شوند و اگر شرایط را داشته باشند به آنها مجوز داده می گردد.

وی گفت: گواهینامه جذب بیمار بین الملل از سال 93 صادر می گردد و 166 بیمارستان در کشور مجوز جذب بیمار خارجی داشتند. از این تعداد حدود 50 بیمارستان دولتی یا خیریه هستند و 6 مرکز جراحی محدود نیز مجوز جذب بیمار خارجی گرفته اند. از این تعداد 100 بیمارستان را مجدد آنالیز کردیم و 100 مرکز توانستند گواهینامه جذب بیمار خارجی را تمدید نمایند و مراحل بازرسی و تمدید مجوز توریسم درمانی این مراکز ادامه دارد.

منبع: چمدان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 635

به "چه تعداد گردشگر خارجی برای خدمات پزشکی به ایران می آیند؟ ، خارجی ها برای زیبایی به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تعداد گردشگر خارجی برای خدمات پزشکی به ایران می آیند؟ ، خارجی ها برای زیبایی به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید