چین خواهان برقراری آتش بس فوری در سودان جنوبی شد

به گزارش سیلور 7، خبرنگاران: چین بزرگترین سرمایه گذار در صنعت نفت سودان جنوبی خواهان برقراری آتس بس سریع در این کشور بحران زده شد.

چین خواهان برقراری آتش بس فوری در سودان جنوبی شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ درخواست امروز دوشنبه چین برای برقراری آتش بس فوری در سودان جنوبی در شرایطی است که مذاکرات صلح بین طرف های درگیری در این کشور با هدف انتها دادن به 3 هفته خونریزی و کشتار با تاخیر روبرو شده است.بر اساس این گزارش وانگ یی وزیر خارجه چین در سفر به اتیوپی تاکید نمود، پکن به شدت نگران تنش و درگیری در سودان جنوبی است. درگیری های سودان جنوبی تاکنون بیش از هزار کشته برجا گذاشته و این مساله موجب کاهش 20 درصدی فراوری نفت این کشور شده است.

وی در کنفرانس خبری توضیح داد، موضع چین در قبال شرایط سودان جنوبی کاملا روشن است. ما از همه طرف های درگیر در سودان جنوبی می خواهیم تا با برقراری آتش بس فوری به اقدامات خشونت بار و خصمانه انتها دهند.مذاکرات طرف های درگیر در سودان جنوبی در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شروع شده ولی بار دیگر با تاخیر روبرو شده است. ماه گذشته نیز پکن از دو طرف درگیر در سودان جنوبی خواسته بود تا به این درگیری ها انتها دهند.

وزیر خارجه چین گفت، پکن هر اقدامی را که بتواند برای برقراری ثبات و آرامش در سودان جنوبی انجام خواهد داد. در درگیری های اخیر سودان جنوبی بیش از 200 هزار نفر آواره شده اند. دو طرف درگیری در سودان جنوبی تحت فشار زیادی از سوی رهبران آفریقایی و کشورهای غربی برای دستیابی به توافق نهایی قرار دارند. کاخ سفید نیز حمایت از هر گروه درگیر در سودان جنوبی را به شدت رد نموده است.

در حالی که ریشه اصلی درگیری های خشونت آمیز سودان جنوبی رقابت ها و اختلافات سیاسی است ولی این درگیری ها به شدت در حال تبدیل به نزاع و جنگ قومی و قبیله ای است.سودان جنوبی جوان ترین جمعیت دنیا به شمار می رود و از 15 دسامبر تاکنون با درگیری های خونین داخلی روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 436

به "چین خواهان برقراری آتش بس فوری در سودان جنوبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان برقراری آتش بس فوری در سودان جنوبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید