کرونا در اروپا؛ از مرگ 16 کرونایی در فرانسه تا اولین موارد ابتلا در مجارستان و مولداوی

به گزارش سیلور 7، جدیدترین خبرهای کرونایی از اروپا حاکی از افزایش شمار مبتلایان در بسیاری کشورهای این اتحادیه و گسترش دامنه شیوع این ویروس به بخش های مختلف قاره سبز از جمله مجارستان و جمهوری مولداوی دارد.

کرونا در اروپا؛ از مرگ 16 کرونایی در فرانسه تا اولین موارد ابتلا در مجارستان و مولداوی

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران شیوع ویروس کرونا در اروپا سرعت چشمگیری پیدا نموده و بسیاری بخش های این اتحادیه را فلج نموده است.

از اتریش خبر افزایش چشمگیر مبتلایان به این بیماری منتشر شده است. در ایتالیا هم شمار افراد مبتلا به این ویروس به شدت افزایش پیدا نموده است.

راینر هافمن، رئیس اتحادیه کارگری آلمان با توجه به شیوع ویروس کرونا خواهان سرمایه گذاری بیشتر در بیمارستان ها شده است. وی از کمبود شدید نیرو در بخش های سلامت و بهداشت آلمان خبر داده است.

کرونا در آلمان هم همچنان گسترش یافته و افراد بیشتری را مبتلا می نماید. بر اساس اطلاعات موسسه رابرت کخ که صبح یکشنبه اعلام شده است شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 847 نفر افزایش پیدا نموده که تعداد آن ها نسبت به روز قبل 50 مورد بیشتر شده است.

ایالت نوردراین وست فالن همچنان با 392 مورد مبتلا بیشترین آمارابتلا به این بیماری را داشته است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت اتریش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور هم تا ساعت 8 صبح امروز (یکشنبه) به 104 مورد رسیده است.

ینز اسپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به شیوع ویروس کرونا در اروپا تشکیل یک موسسه اروپایی بر اساس نمونه موسسه بیماری های ملی در آلمان(رابرت کخ) را درخواست نموده است.

وی در این باره گفته است که مرکز بیماری های اپیدمی در اروپا ECDC بسیار کوچک است و توانایی همراهی اروپای درگیر این بیماری همه گیر را ندارد.

وزیر بهداشت آلمان تاکید نمود که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در اروپا باید بودجه بیشتر و امکان عمل قدرتمندانه تری بدست آورد.

در پی شیوع ویروس کرونا در مجارستان جشن های روز ملی در این کشور نیز لغو شد. دولت مجارستان روز شنبه اعلام نمود که این مراسم که قرار بود یکشنبه هفته آینده برگزار گردد به دلایل امنیتی انجام نمی گردد.

کشو ایتالیا در پی شیوع وحشتناک ویروس کرونا در این کشور قرنطینه بخش هایی از این کشور را در دستور کار قرار داده است.

بر پایه تدابیر جدید در تمام شهرهایی که در منطقه قرمز قرار دارند هر گونه تجمع فرهنگی، سیاسی، ورزشی، مذهبی و گردشگری تا سوم ماه آوریل ممنوع شده است.

پیش از این در چند شهر کوچک شمال ایتالیا مدارس تعطیل شده بودند، با تدابیر جدید دولت قرار است این تعطیلی شامل تمام مراکز آموزشی لومباردی و بیش از ده استان دیگر گردد و تا سوم آوریل ادامه یابد. مطابق بعضی گزارش ها دولت همچنین تصمیم دارد مراکز آموزشی سر تا سر ایتالیا را برای یک هفته تعطیل اعلام کند.

مطابق آمار رسمی تا بامداد یک شنبه نزدیک به پنج هزار و 900 مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا شناسایی شده و 233 نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

گفته می شوند با افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا، ظرفیت بسیاری از بیمارستان های شمال ایتالیا تکمیل شده و امکانات و کادر درمانی با مسائل جدی روبرو هستند. زمزمه هایی در خصوص احتمال انتقال شماری از مبتلایان به بیمارستان های شهرهای دیگر نیز به گوش می رسد که با قرنطینه شدن کامل منطقه به سادگی قابل اجرا نخواهد بود.

تا کنون ایتالیا با فاصله بسیار زیاد نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا و تلفات بر اثر آن را داشته است. بحران شیوع ویروس کرونا اقتصاد ایتالیا را به شدت تضعیف نموده و قرنطینه میلان به عنوان قلب فعالیت های مالی و صنعتی و ونیز، به عنوان پرجاذبه ترین منطقه گردشگری اوضاع را وخیم تر می نماید. دولت جوزپه کونته وعده داده برای جبران خسارت های کرونا و یاری به مهار آن بیش از هفت میلیارد و 500 هزار یورو سرمایه گذاری کند.

شمار افراد مبتلا به این ویروس در فرانسه هم افزایش پیدا نموده و 949 مورد ابتلا به این ویروس در این کشور شناسایی شده است. 16 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری فوت نموده اند.

در بلغارستان و جمهوری مولداوی هم اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است. افراد مبتلا در بلغارستان یک جوان 27 ساله و یک 61 ساله است.

در جمهوری مولداوی هم ابتلای یک زن 48 ساله به ویروس کرونا تایید شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 834

به "کرونا در اروپا؛ از مرگ 16 کرونایی در فرانسه تا اولین موارد ابتلا در مجارستان و مولداوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا؛ از مرگ 16 کرونایی در فرانسه تا اولین موارد ابتلا در مجارستان و مولداوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید