کشف شهر گمشده غول ها در دل جنگل های آمازون

به گزارش سیلور 7، کشف شهر گمشده غول ها

بر طبق افسانه های باستانی اکوادور، در روزگاران قدیم غول ها در سرزمین کنونی اکوادور زندگی می کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند. حالا در کمال شگفتی و تعجب دانشمندان در دل جنگل های آمازون بقایایی از یک تمدن را پیدا نموده اند که به اعتقاد بسیاری همان شهر گمشده غول ها است. این کشف اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد و یکی از مهم ترین کشف های باستان شناسی قرن 21 به شمار میرود. اما باستان شناسان در دل جنگل های اکوادور دقیقا چه چیزی کشف کردند؟ آیا واقعا غول ها روزگاری در این سرزمین زندگی می نموده اند؟ چه شواهدی در خصوص این غول های باستانی وجود دارد؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کشف شهر گمشده غول ها در دل جنگل های آمازون

افسانه ای که به واقعیت تبدیل شد

در افسانه های فولکلور اکوادور قبل از آن که انسان ها پا به زمین بگذارند غول ها بر این سرزمین فرمانروایی می کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند. اما این موجودات ناگهان شهر خود را رها کردند و شهرهای آن ها برای همواره در دل جنگل های آمازون مدفون ماند. بومی ها باور دارند که شهر گمشده غول ها هنوز هم در جنگل وجود دارد و حالا ظاهرا این شهر کشف شده است. البته باستان شناسان که به غول و این قبیل چیزها باور ندارند معتقدند که این منطقه باستانی می تواند بقایایی از یک تمدن شگفت انگیز قبل از اینکاها باشد. اما مقدار بسیار بزرگ اشیاء و ابزارآلات کشف شده در این منطقه دانشمندان را هم شوکه نموده است و هنوز توجیهی علمی برای آن ندارند.

یکی از مهم ترین کشفیات قرن 21

در سال 2012 گروهی از ماجراجویان و محققین با همکاری بومیان منطقه در پی کشف شهر گمشده غول ها به جنگل های اکوادور رفتند. بار اول آن ها در دل جنگل گم شدند و نتوانستند چیزی پیدا نمایند، اما بعد به طور تصادفی به دیواره ای سنگی و عجیب برخورد کردند. این دیواره در کناره رودخانه ای کوچک قرار داشت و انگار از بلوک های سنگی غول پیکر ساخته شده بود. گفته می گردد که این دیواره ها بخشی از اهرام عظیمی هستند که به وسیله غول ها ساخته شده اند. مردم محلی این منطقه را محلی مقدس می دانستند و در مراسم های آئینی خود برای دیدار با ارواح به این منطقه می آمدند. کشف شهر گمشده غول ها یکی از مهم ترین کشفیات قرن بیست و یک تا به امروز به شمار میرود و ابعاد جدیدی از زندگی مردمان باستان را به ما نشان می دهد. چه به غول اعتقاد داشته باشید یا نه، کشف منطقه باستانی از لحاظ علمی هم که شده بسیار باارزش و مهم تلقی می گردد.

جزئیات کشف شهر گمشده غول ها

در منطقه کشف شده یک سازه هرم مانند بزرگ وجود دارد که 80 متر مربع زیربنا و 80 متر ارتفاع دارد. این سازه عجیب از بلوک های سنگی بزرگ تشکیل شده که به صورت نامنظم برش خورده اند و وزن هرکدام از این بلوک ها حدود 2 تن تخمین زده می گردد. صدها بلوک روی هم قرار گرفته اند و دیوارهای این سازه را تشکیل داده اند. بالای هرم یک منطقه مسطح است که ظاهرا برای برگزاری مراسم های مختلف از جمله قربانی استفاده می شده است. در اطراف این منطقه ابزارآلات و اشیاء مختلفی از جنس سفال و سنگ کشف شده است. سازه های کشف شده و همین طور ابزارآلات عجیبی که در شهر گمشده غول ها کشف شده اند همگی حاکی از وجود یک تمدن ناشناخته در زمان های باستان و حتی قبل از تمدن اینکا دارد.

کشف اهرام باستانی و ابزارآلات تاریخی به خودی خود باارزش هستند، اما چیزی که تعجب دانشمندان را برانگیخته مقدار برخی ابزارآلات کشف شده است. برخی از این ابزارها بسیار بزرگ هستند و یک انسان یا جثه میانه و معمول قادر به استفاده از آن ها نیست. همین موضوع بار دیگر فرضیه شهر گمشده غول ها را قوت بخشید و خیلی ها معتقدند که این منطقه محل زندگی غول ها بوده است.

نکته دیگری که باعث تقویت این فرضیه می گردد کشف استخوان های غول پیکری است که در غاری در همان حوالی و همین طور نواحی دیگر اکوادور پیدا شده اند. این منطقه خاص از نظر باستان شناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما جالب است بدانید که مردم بومی هم از گذشته این منطقه را محلی مقدس و باارزش می دانستند و قبیله های مختلف از نواحی دور و نزدیک (حتی از برزیل) به این منطقه می آمدند تا از انرژی های قدرتمند و ماورالطبیعه بهره مند بشوند.

تحقیق در این سایت باستان شناسی باارزش همچنان ادامه دارد و هنوز دانشمندان و باستان شناسان نمی توانند با قطعیت در خصوص این تمدن صحبت بنمایند. آیا ممکن است این منطقه همان طور که بومیان باور دارند شهر گمشده غول ها باشد؟ آیا واقعیت دارد که هزاران سال پیش و قبل از آن که تمدن های شناخته شده در جنگل های آمازون به وجود بیایند غول ها ساکن این سرزمین بوده اند؟ باید منتظر ماند و دید که تحقیقات بیشتر چه اطلاعاتی به دانشمندان و در نتیجه به ما می دهد.

منبع: ancient-origins.net

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2051

به "کشف شهر گمشده غول ها در دل جنگل های آمازون" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف شهر گمشده غول ها در دل جنگل های آمازون" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شهر گمشده غول ها در دل جنگل های آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید