کشوری که بیشترین تنوع زبانی را دارد

به گزارش سیلور 7، آنالیز تنوع کشورهای دنیا از نظر زبانی در سال 2021 نشان می دهد که پاپوآ گینه نو متنوع ترین منطقه دنیا از نظر زبان است.

کشوری که بیشترین تنوع زبانی را دارد

به گزارش خبرنگاران، این آنالیز که براساس تعداد زبان ها انجام و در سایت statista منتشر شده، نشان می دهد که پاپوآ گینه نو با 840 زبان متنوع ترین کشور دنیا به لحاظ زبانی در سال 2021 است.

این سرزمین کشوری مشترک المنافع است که در اقیانوس آرام، قاره اقیانوسیه و گینه نو قرار گرفته است. مرکز آن بندر مورسبی است که در ساحل جنوب شرق کشور واقع شده است. این در حالی است که پاپوآ گینه نو یکی از پرتنوع ترین کشورهای دنیا از نظر قومی است. در این کشور صدها گروه قومی زندگی می نمایند، اما اکثریت با گروهی است به نام پاپوآیی.

بعلاوه گفته می گردد که مهاجران بسیاری نیز از دیگر کشورها به پاپوآ گینه نو آمده اند که از آن جمله می توان به چینی ها، اروپایی ها، استرالیایی ها، اندونزیایی ها، فیلیپینی ها، پولینزیایی ها، و میکرونزیایی ها اشاره نمود.

در حالی تعداد زبان های موجود در این کشور، 12 درصد از زبان های دنیا را شامل می گردد که تعداد گویشوران بیشترین این زبان ها به هزار نفر هم نمی رسد؛ پرگویش ورترین زبان بومی این کشور، زبان انگا است که 200 هزار نفر سخن گو دارد.

نمودار منتشرشده به وسیله statista بعلاوه نشان می دهد که پس از این کشور، اندونزی، نیجریه، هند، امریکا، استرالیا، چین، مکزیک، کامرون و برزیل به ترتیب بیشترین تنوع زبانی را در دنیا دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 2127

به "کشوری که بیشترین تنوع زبانی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشوری که بیشترین تنوع زبانی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید