گزینه وزارت اتحاد کره جنوبی: رزمایش ها با آمریکا باید عقب بیافتد

به گزارش سیلور 7، گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت اتحاد کره جنوبی با لازم دانستن تعویق رزمایش های مشترک با آمریکا جهت ترغیب کره شمالی برای مذاکره، از پیونگ یانگ خواست روابط با واشنگتن را بهبود بخشد.

گزینه وزارت اتحاد کره جنوبی: رزمایش ها با آمریکا باید عقب بیافتد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لی این یونگ گزینه پیشنهادی رئیس جمهور کره جنوبی برای تصدی پست وزارت اتحاد این کشور، پیشنهاد کرد سئول و واشنگتن برای جلب نظر پیونگ یانگ جهت از سرگیری مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره، رزمایش های نظامی مشترک را فعلا به تعویق بیاندازند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لی امروز (پنجشنبه) در جلسه رأی اعتماد مجلس کره جنوبی به خود، گفت عقب انداختن یا کاهش مقیاس رزمایش های نظامی مشترک با آمریکا که قرار است از ماه آینده میلای شروع گردد، می تواند کره شمالی را به در نظر دریافت بازگشت به میز مذاکره ترغیب کند.

وی در این باره شرح داد: اگر رزمایش ها طبق برنامه ریزی انجام گردد، عکس العمل کره شمالی محکم خواهد بود اما اگر کلا به تعویق بیافتند، ممکن است آن را به عنوان یک پیغام تازه در نظر بگیرند.

این سیاستمدار کره ای ضمن اشاره به احتمال واکنش مثبت پیونگ یانگ به کاهش مقیاس یا تغییر مکان رزمایش ها به جنوبی ترین نقطه کشورش، تداوم حضور نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را لازم دانست.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، لی با درخواست از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای پیش قدم شدن جهت بهبود روابط با آمریکا، اضافه نمود: راستش را بخواهید، به کره شمالی پیشنهاد می دهم روابط با ایالات متحده را بهبود بخشد، حتی اگر 70 یا 80 درصد [از خواسته هایشان] و نه 100 درصد را دریافت نمایند.

وی همچنین به سئول توصیه کرد رویکرد محتاطانه تری در قبال انفجار دفتر ارتباطات و هماهنگی مرزی توسط کره شمالی داشته باشد زیرا اتخاذ راه حل عاقلانه برای جلوگیری از تخریب روابط درون کره ای لازم است.

این در حالی است که روز دوشنبه منابع محلی از پرواز هواپیمای جاسوسی ایالات متحده در آسمان شبه جزیره کره خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

تنش ها در شبه جزیره کره در هفته های گذشته تشدید شده است. کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیغام هشداری به سئول ارسال نموده باشد.

بحث مربوط به توافق سرانجام جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست روبرو شد.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می گردد که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، سرانجام رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1175

به "گزینه وزارت اتحاد کره جنوبی: رزمایش ها با آمریکا باید عقب بیافتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه وزارت اتحاد کره جنوبی: رزمایش ها با آمریکا باید عقب بیافتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید