نزدیکی بیشتر چین و کره شمالی در سایه بن بست با آمریکا

به گزارش سیلور 7، سفر وزیر خارجه چین به کره شمالی در حالی صورت می گیرد که پیونگ یانگ اخیر مواضع شدیدی علیه مقامات آمریکایی اتخاذ نموده است.

نزدیکی بیشتر چین و کره شمالی در سایه بن بست با آمریکا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه خاطرنشان کرد دیپلمات های ارشد کره شمالی و چین با تقویت روابط دوجانبه محبت آمیز و همکاری نزدیکتر برای حل مسائل شبه جزیره کره موافقت کردند.

وانگ یی وزیر خارجه چین که دیروز دوشنبه وارد پیونگ یانگ شد با ری یونگ-هو همتای کره شمالی خود دیدار کرد. دو طرف درباره موضوعات مختلفی از جمله امنیت منطقه ای و خلع سلاح شبه جزیره کره مصاحبه نموده اند.

این دیدار در روز دوشنبه و پس از ورود دیپلمات ارشد چینی به پیونگ یانگ اجرا شده است. سفر سه روزه وانگ یی در حالی انجام می گردد که حدس ها درباره سفر احتمالی کیم جونگ اون به چین افزایش یافته است.

وزیر امور خارجه کره شمالی در این دیدار گفته است پیونگ یانگ و پکن در حال گشایش فصل جدیدی از روابط دو جانبه هستند. رسانه های چین و کره شمالی به جزییات بیشتری از ابراز امیدواری دو طرف برای روابط نزدیکتر نپرداخته اند اما با توجه به اینکه دیدارهای دو جانبه کیم جونگ اون و دونالد ترامپ سران کره شمالی و آمریکا به نتیجه ای منتهی نشده سفر رئیس دستگاه دیپلماسی چین به پیونگ یانگ می تواند نشان دهنده سیگنال های جدید در دیپلماسی کره شمالی باشد.

در همین رابطه می توان به اظهار نظر شدیداللحن خانم چوئه سان-هویی معاون اول وزیر خارجه کره شمالی اشاره نموده که در روز شنبه گفته بود امیدهای مذاکره با ایالات متحده در حال از بین رفتن است.

یک منبع در پکن خاطرنشان کرد وزیر خارجه چین احتمالا در این سفر با رهبر کره شمالی دیدار کند. به گفته وی کیم احتمالا برای سفری رسمی در پاسخ به سفر ماه ژوئن شی جین پینگ رئیس جمهور چین به پیونگ یانگ، به پکن سفر کند.

رهبر کره شمالی از ماه مارس 2018 تا کنون چهار بار به چین سفر نموده است.

وزیر خارجه چین ماه می 2018 به پیونگ یانگ سفر کرد. سفر وی یک ماه پس از دیدار اول ترامپ و کیم در سنگاپور صورت گرفت. پس از آن رهبر کره شمالی به چین سفر کرد و در استان دالیان در شمال این کشور با شی جین پینگ ملاقات کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 323

به "نزدیکی بیشتر چین و کره شمالی در سایه بن بست با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیکی بیشتر چین و کره شمالی در سایه بن بست با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید