وزارت خارجه استرالیا از سفیر چین شرح خواست

به گزارش سیلور 7، به گزارش خبرنگاران به نقل از اِی بی سی، استرالیا امروز سه شنبه گفت که در مورد تهدید مالی کانبرا از سوی سفیر چین، از وی درخواست ارائه شرح نموده است.

وزارت خارجه استرالیا از سفیر چین شرح خواست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این رسانه، سایمون بیرمنگام ( Simon Birmingham ) وزیر بازرگانی استرالیا در این خصوص بیان کرد که این کشور یکی از صادر کنندگان مهم سنگ آهن به چین است و منابع و انرژی استرالیا یاری زیادی به رشد فراوری و ساخت و ساز در چین نموده است.

این در حالیست که جینگیه چنگ ( Jingye Cheng ) سفیر چین در استرالیا دیروز دوشنبه هشدار داده بود که درخواست برای تحقیق درباره گسترش ویروس کرونا می تواند منجر به تحریم و بایکوت خرید بعضی محصولات استرالیایی و یا سفر به این کشور گردد.

به گفته سفیر چین، عموم مردم این کشور از رفتار استرالیا و آنچه این کشور درخواست نموده، مأیوس و ناامید شده اند.

سفیر چین همچنین اضافه کرد که اگر شرایط بد و بدتر می گردد، مردم چین به این موضوع فکر خواهند کرد که چرا به کشوری بروند که رفتارش محبت آمیز نیست؟

شایان ذکر است، همزمان با آمریکا، استرالیا نیز نقدها خود علیه چین همزمان با شیوع کرونا را تشدید نموده است.

نخست وزیر استرالیا پس از حمله تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به چین به بهانه مخفی کاری پکن در نشر اطلاعات مربوط به ویروس کرونا به واشنگتن پیوست و با تأیید این اتهامات بی اساس خواهان تحقیق مستقل در این خصوص شده بود.

لازم به ذکر است، وزارت خارجه چین در چند روز اخیر بارها اعلام نموده است که در مبارزه با کرونا شفاف عمل نموده است و ادعاهای مطرح شده بی اساس است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: silverseven.ir شناسه مطلب: 1013

به "وزارت خارجه استرالیا از سفیر چین شرح خواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه استرالیا از سفیر چین شرح خواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید